Kuva Kuva Kuva Kuva

KDJ120 Taka-akselin öljyvuoto

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

ottok
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2013 9:06 pm
Paikkakunta: Yppäri

KDJ120 Taka-akselin öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja ottok » Pe Maalis 28, 2014 6:18 pm

Terve,

Rengasta vaihtaessa huomasin, että vas. takajarrulevy ja suojakilpi ovat öljyssä..:shock:

Onko jollakin kokemusta aiheesta, minkähänlainen remontti on tiedossa? Perästä kulkeutunutta öljyähän sen täytyy olla, joku tiiviste pettänyt?

Auto on loppuvuodesta 2004 käyttööonotettu KDJ 120

Kiitos,

kenni_
Member
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: KDJ120 Taka-akselin öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja kenni_ » Pe Maalis 28, 2014 9:42 pm

Stefahan se. Just oli joku ketju missä oli räjäytyskuva tosta perästä. Enään kun niitä ei toyodiy:stä saa.


ottok kirjoitti:Terve,

Rengasta vaihtaessa huomasin, että vas. takajarrulevy ja suojakilpi ovat öljyssä..:shock:

Onko jollakin kokemusta aiheesta, minkähänlainen remontti on tiedossa? Perästä kulkeutunutta öljyähän sen täytyy olla, joku tiiviste pettänyt?

Auto on loppuvuodesta 2004 käyttööonotettu KDJ 120

Kiitos,

Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa » La Maalis 29, 2014 3:11 am

Tarkista ensin se taka akselin ilmaletku että se ei ole tukossa

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1485
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: KDJ120 Taka-akselin öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » Su Maalis 30, 2014 3:41 pm

kenni_ kirjoitti:Stefahan se. Just oli joku ketju missä oli räjäytyskuva tosta perästä. Enään kun niitä ei toyodiy:stä saa.
Tuolta löytyy ohjetta mitenkä purkaa (Rear Axle Shaft) jos on epäselvyyttä: http://www.purefjcruiser.com/docs/2007% ... Manual/#15
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

ottok
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2013 9:06 pm
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja ottok » Su Maalis 30, 2014 9:31 pm

Kiitos vinkeistä, täytyy tarkistaa ekana se ilmaletku..

Nuo ohjeet selventää paljon, mutta en hoksaa äkkiä mikä noiden eri stefojen merkitys on: akseliputken päässä on yksi, mutta itse akselilla on toinen (jonka ne tuossa ohjeessa irroittaa rälläkällä ja tampilla :)

Kannattanee tilata molemmat, jos alkaa purkamaan?

IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika » Ma Maalis 31, 2014 9:14 am

Rälläkällä ja tampilla irroitetaan ohjeessa laakerin sisäkooli.

ottok
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2013 9:06 pm
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja ottok » Ma Maalis 31, 2014 9:21 am

No niinpä näyttää olevan kun tarkemmin katsoo.. Sen jälkeen otetaan "oil seal" akselilta. Sen täytyy olla joku laakerin pölysuoja?

ottok
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2013 9:06 pm
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja ottok » To Huhti 10, 2014 1:25 pm

pertsa kirjoitti:Tarkista ensin se taka akselin ilmaletku että se ei ole tukossa
Ei satu silmään ilmaletkua, eikä huohotintulppaa. Pitäisikö löytyä?

Tiiviste vaihdettu, isoin työ oli jarrujen putsauksessa.. Noista purefjcruiserin kuvista oli kyllä apua!

Vastaa Viestiin