Kuva Kuva Kuva Kuva

hj60 -89 raidetangon kavennus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jaska78
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 10:28 pm
Paikkakunta: tampere

hj60 -89 raidetangon kavennus

Viesti Kirjoittaja jaska78 » Ke Huhti 30, 2014 11:27 pm

elikkä mulla on hj:ssä 113cm välitanko mikä on ilmeisesti ihan vakio?mutta siihen ottaa vanteet kiinni.raidetangon päät tulee jarrukilven tasalle jos ei vähän ylikin vanteen puolelle.ostin juuri et-44 vanteet jotka tulee rajusti (n.4cm) vanhoja enemmän ulos ja silti ottaa kiinni.nyt alla 17" et20 jotka ottavat ulompaan tankoon ääriasennossa.elikkä kavennus edessä?onko nuo cros4wd:n päät hyvä idea ja siihen vahva putki väliin vai parempi tehdä aines tangosta sorvaamalla?palikoita en ole vielä irroittanut mutta toive olisi että kääntövarret saisi käymään päittäin jolloin nyt ulos aukeava kulma vaihtuisi vastaavaan sisään kääntyvään ja uusisi vain tangot ja päät.kiinnityspisteet toki joutuu tekeen luonnollisesti.
vai mikä tässä mättää,jos joku on samaan törmännyt niin vinkeistä olisin kiitollinen
ja kyllä auto on ensimmäinen hj:ni ja suht uusi tuttavuus...
-perkele sentään :o

jaska78
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 10:28 pm
Paikkakunta: tampere

Re: hj60 -89 raidetangon kavennus

Viesti Kirjoittaja jaska78 » Ke Huhti 30, 2014 11:42 pm

[quote="jaska78"]elikkä mulla on hj:ssä 113cm välitanko mikä on ilmeisesti ihan vakio?mutta siihen ottaa vanteet kiinni.raidetangon päät tulee jarrukilven tasalle jos ei vähän ylikin vanteen puolelle.ostin juuri et-44 vanteet jotka tulee rajusti (n.4cm) vanhoja enemmän ulos ja silti ottaa kiinni.nyt alla 17" et20 jotka ottavat ulompaan tankoon ääriasennossa.elikkä kavennus edessä?onko nuo cros4wd:n päät hyvä idea ja siihen vahva putki väliin vai parempi tehdä aines tangosta sorvaamalla?palikoita en ole vielä irroittanut mutta toive olisi että kääntövarret saisi käymään päittäin jolloin nyt ulos aukeava kulma vaihtuisi vastaavaan sisään kääntyvään ja uusisi vain tangot ja päät.kiinnityspisteet toki joutuu tekeen luonnollisesti.
vai mikä tässä mättää,jos joku on samaan törmännyt niin vinkeistä olisin kiitollinen
ja kyllä auto on ensimmäinen hj:ni ja suht uusi tuttavuus...
-perkele sentään :o[/quote

niin ja tähän edelliseen jos jollain lojuu valmiita tankoja (<113cm) nurkissa niin saattaisin olla kiinnostunut.]

joker
Member
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 2:57 pm
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja joker » To Touko 01, 2014 1:10 am


Hoosuu
Viestit: 226
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu » To Touko 01, 2014 8:52 am

Ei tuota ulospäin aukeevaa kulmaa voi muuttaa sisäänpäin aukeevaksi. Ulospäin aukeavalla kulmalla on sellainen merkitys, että sisäkurvin puoleinen pyörä kääntyy enemmän, sehän tekee pienemmän kääntöympyrän, jos laitat ne sisäänpäin aiheuttaa se sen, että ulkokurvin puoleinen kääntyy enemmän ja saattaa ajo-ominaisuudet "vähän" kärsiä.

IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika » To Touko 01, 2014 12:19 pm

Hakusanalla Ackerman löytyy aika paljon infoa aiheesta. Vaikkapa tuossa: http://teflonmike.craywiki.co.uk/0_Lo_0 ... ring01.htm

jaska78
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 10:28 pm
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja jaska78 » To Touko 01, 2014 12:43 pm

Hoosuu kirjoitti:Ei tuota ulospäin aukeevaa kulmaa voi muuttaa sisäänpäin aukeevaksi. Ulospäin aukeavalla kulmalla on sellainen merkitys, että sisäkurvin puoleinen pyörä kääntyy enemmän, sehän tekee pienemmän kääntöympyrän, jos laitat ne sisäänpäin aiheuttaa se sen, että ulkokurvin puoleinen kääntyy enemmän ja saattaa ajo-ominaisuudet "vähän" kärsiä.
Juu näinhän se kyllä on.

jaska78
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 10:28 pm
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja jaska78 » Pe Touko 02, 2014 6:54 am

elikkä taitaa olla levikepalojen asennus helpoin tie onneen tälläkohtaa...?ja lokariin myös levennystä.

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4077
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » Pe Touko 02, 2014 7:36 am

En näe tässä sen kummempaa ongelmaa. Autossa on vääränlaiset vanteet mitkä siihen sopii. Itsellä kävi ihan samalla lailla kun sovittelin HJ:hin mitsussa olleita vanteita. Mitsuun sopi toyoon ei. Pienet spacerit väliin tai toiset vanteet tilalle.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

jaska78
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 10:28 pm
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja jaska78 » Ma Touko 05, 2014 7:12 pm

mistä ootte levikepaloja hommannu?ite nyt päädyin teettään kun ei oikein järkevään hintaan missään 6 pulttiseen ollu.on tossa auton etupäässä jotain jännää kun nuo vanteet on hj60:ssä ollu ja tuolle ei kuitenkaan kelpaa.

Vastaa Viestiin