120 ongelmia
Lähetetty: Su Heinä 06, 2014 7:46 pm
Hei,
reilut 2 vuotta ajanut nyt J120 Land Cruiserilla, ~109tkm -> 173tkm. Ennen omistukseeni tulemista autoon oli Saksassa vaihdettu moottori 108tkm kohdalla, Toyota maksoi koneen, tuolloin meni jakopää, alakerta, lohko ja turbo. Myös suuttimien vaihdosta on kuitit. Koneen vaihto oli n. 1kk ennen ostamista. Kone on 122kW D4D & automaattilaatikko.
Tämän kahden vuoden aikana on:
- revennyt polttoaineensyöttöputki kesken ajon, siihen jäi.
- hajonnut vetolevy, samassa yhteydessä turbiini piti korjata.
Lisäksi selkeästi kuluvista osista molemmat akut vaihdettu, ilmastointi huolletaan seuraavalla huoltokerralla, jakopää vaihdettu koneenvaihdon aikaan, oikealta puolelta menossa vaihtoon sisempi raidetangon pää.
Nykyongelmat:
- Tällä hetkellä auto resonoi D/ajo-vaihteella tyhjäkäynnillä, metallinen kilinä, joka hiljenee, kun ottaa kiinni pakoputken keskimmäisestä kumityynystä B-pilarin kohdalta. Otin pois lämpösuojalevyn, tällä kertaa ei ollut ongelmaa sen kiinnityspisteiden syöpymisessä. Googlen perusteella voisi olla ehkä jotain tekemistä moottorin kiinnikkeen kanssa tai sitten pakosarjan ongelma. Onko jollain näkemystä ja kokemusta?
- Takasumuvalo ei toimi. Polttimo vaihdettu ehjään, näytössä palaa sumuvalo, mutta lamppu ei syty, jonnekin se virta jää... autossa on vetokoukkukin.
- Moottorin vasen kylki on öljyinen, kuitenkaan öljyä ei näyttäisi kuluneen, Mistä voisi olla lähtöisin? Suodattimen tiiviste? Jokin muu?
J120 aiheuttaa enemmän huolestumista ajossa & äänistä kuin kuvittelin.
reilut 2 vuotta ajanut nyt J120 Land Cruiserilla, ~109tkm -> 173tkm. Ennen omistukseeni tulemista autoon oli Saksassa vaihdettu moottori 108tkm kohdalla, Toyota maksoi koneen, tuolloin meni jakopää, alakerta, lohko ja turbo. Myös suuttimien vaihdosta on kuitit. Koneen vaihto oli n. 1kk ennen ostamista. Kone on 122kW D4D & automaattilaatikko.
Tämän kahden vuoden aikana on:
- revennyt polttoaineensyöttöputki kesken ajon, siihen jäi.
- hajonnut vetolevy, samassa yhteydessä turbiini piti korjata.
Lisäksi selkeästi kuluvista osista molemmat akut vaihdettu, ilmastointi huolletaan seuraavalla huoltokerralla, jakopää vaihdettu koneenvaihdon aikaan, oikealta puolelta menossa vaihtoon sisempi raidetangon pää.
Nykyongelmat:
- Tällä hetkellä auto resonoi D/ajo-vaihteella tyhjäkäynnillä, metallinen kilinä, joka hiljenee, kun ottaa kiinni pakoputken keskimmäisestä kumityynystä B-pilarin kohdalta. Otin pois lämpösuojalevyn, tällä kertaa ei ollut ongelmaa sen kiinnityspisteiden syöpymisessä. Googlen perusteella voisi olla ehkä jotain tekemistä moottorin kiinnikkeen kanssa tai sitten pakosarjan ongelma. Onko jollain näkemystä ja kokemusta?
- Takasumuvalo ei toimi. Polttimo vaihdettu ehjään, näytössä palaa sumuvalo, mutta lamppu ei syty, jonnekin se virta jää... autossa on vetokoukkukin.
- Moottorin vasen kylki on öljyinen, kuitenkaan öljyä ei näyttäisi kuluneen, Mistä voisi olla lähtöisin? Suodattimen tiiviste? Jokin muu?
J120 aiheuttaa enemmän huolestumista ajossa & äänistä kuin kuvittelin.