Sivu 1/4

120 ongelmia

Lähetetty: Su Heinä 06, 2014 7:46 pm
Kirjoittaja remuliini
Hei,

reilut 2 vuotta ajanut nyt J120 Land Cruiserilla, ~109tkm -> 173tkm. Ennen omistukseeni tulemista autoon oli Saksassa vaihdettu moottori 108tkm kohdalla, Toyota maksoi koneen, tuolloin meni jakopää, alakerta, lohko ja turbo. Myös suuttimien vaihdosta on kuitit. Koneen vaihto oli n. 1kk ennen ostamista. Kone on 122kW D4D & automaattilaatikko.

Tämän kahden vuoden aikana on:
- revennyt polttoaineensyöttöputki kesken ajon, siihen jäi.
- hajonnut vetolevy, samassa yhteydessä turbiini piti korjata.

Lisäksi selkeästi kuluvista osista molemmat akut vaihdettu, ilmastointi huolletaan seuraavalla huoltokerralla, jakopää vaihdettu koneenvaihdon aikaan, oikealta puolelta menossa vaihtoon sisempi raidetangon pää.

Nykyongelmat:
- Tällä hetkellä auto resonoi D/ajo-vaihteella tyhjäkäynnillä, metallinen kilinä, joka hiljenee, kun ottaa kiinni pakoputken keskimmäisestä kumityynystä B-pilarin kohdalta. Otin pois lämpösuojalevyn, tällä kertaa ei ollut ongelmaa sen kiinnityspisteiden syöpymisessä. Googlen perusteella voisi olla ehkä jotain tekemistä moottorin kiinnikkeen kanssa tai sitten pakosarjan ongelma. Onko jollain näkemystä ja kokemusta?

- Takasumuvalo ei toimi. Polttimo vaihdettu ehjään, näytössä palaa sumuvalo, mutta lamppu ei syty, jonnekin se virta jää... autossa on vetokoukkukin.

- Moottorin vasen kylki on öljyinen, kuitenkaan öljyä ei näyttäisi kuluneen, Mistä voisi olla lähtöisin? Suodattimen tiiviste? Jokin muu?

J120 aiheuttaa enemmän huolestumista ajossa & äänistä kuin kuvittelin.

Lähetetty: Su Heinä 06, 2014 8:10 pm
Kirjoittaja kenni_
No jo siinä on ollu kaikennäköstä.

Se sumuvalon toimimattomuus varmaan johtuu siitä peräkoukun pistokkeesta missä on se nasta mikä tunnistaa onko peräkärrynpistoke kiinni ja sammuttaa sumuvalot. Meillä oli ainakin just toi ongelma. Korjaantu kun vaihto uuden pistokkeen.

Lähetetty: Su Heinä 06, 2014 9:30 pm
Kirjoittaja remuliini
Lienet oikeassa tuossa sumuvalossa. Aukaisin pistokkeen, ja se oli niin hapettunut, että oikein ihmetytti miten se voi vielä toimia.

Äänestä on videopätkä täällä:
http://vidd.co/ir0

Lähetetty: Ma Heinä 07, 2014 8:26 am
Kirjoittaja remuliini
Pradopointissa tuli veikkauksena, että kyseessä voisi olla katalysaattorin irronneet sisukset. Kuulostaisi loogiselta ainakin; ja vaihtoehdoista melkein sieltä helpoimmasta päästä. Tuleeko kannatusta arviolle?

Menee muutama päivä ennen kuin löytyy huoltoaikoja, ja välissä pitäisi vielä ajaa tuhatkunta kilometriä.

Lähetetty: Ma Heinä 07, 2014 4:42 pm
Kirjoittaja kenni_
remuliini kirjoitti:Pradopointissa tuli veikkauksena, että kyseessä voisi olla katalysaattorin irronneet sisukset. Kuulostaisi loogiselta ainakin; ja vaihtoehdoista melkein sieltä helpoimmasta päästä. Tuleeko kannatusta arviolle?

Menee muutama päivä ennen kuin löytyy huoltoaikoja, ja välissä pitäisi vielä ajaa tuhatkunta kilometriä.
Voi hyvinkin olla. Pitääkö se tota rätinää vaan D päällä?

Lähetetty: Ti Heinä 08, 2014 10:31 am
Kirjoittaja remuliini
ääni kuuluu vain D/4/3 jne ajovaihteella, ei R, P tai N. ja tosiaan vain tyhjäkäynnillä.

Lähetetty: Ti Heinä 08, 2014 6:57 pm
Kirjoittaja kenni_
No kyllä se sillon vaikuttais olevan joku irtonainen osa vaan resonoi. Kierrokset laskee pikkusen kun laittaa D:n päälle ja seisoo jarrulla.

Jos ei mitään irtonaisia pultteja/kiinnikkeitä löydy niin todennäkösesti se on se änkkäri mikä rämisee.

Lähetetty: Su Heinä 20, 2014 11:12 am
Kirjoittaja Hutta79
Ittellä ihan sama pärinä pirinä. En ole vielä tutkinut muuta ko että kun pikkasen tukee jalalla pakarin päätä niin sirinä loppuu. Ilmoitteleppa miten ratkeaa...

Lähetetty: Ma Heinä 21, 2014 12:08 pm
Kirjoittaja aroksa
Mullakin oli samanlainen ääni. Tuli pakoputken joustoliitoksesta, vähän crc:tä liitokseen, niin herkes nitinät.

Lähetetty: Ma Heinä 21, 2014 3:54 pm
Kirjoittaja benjaminf
Sama pärinä meikäläisen autossa,kerran vuodessa melkein rasvasin sen joustoliittymän niin taas hiljeni.

Lähetetty: Ti Loka 07, 2014 5:21 pm
Kirjoittaja Gebes
Pitäis saaha toyotan hoito-ohjelmaan toi rasvaus :lol:

Lähetetty: Ke Loka 08, 2014 5:32 pm
Kirjoittaja Samuel
Minulla kuuluu tyhjäkäynnillä kans ylimääräistä ääntä. Mutta ihan tuollainen pärinä se ei ole. Enempi sellainen metallinen kirkkaampi kilinä. Oliskohan sillä äänelle veikkauksia?

Lähetetty: To Joulu 25, 2014 2:23 pm
Kirjoittaja MattiC
Airbagin valo palanut jo jonkun aikaa. Pystyyköhän asialle tekemään mitää vai onko auto vietävä liikkeeseen katsottavaksi. Auto on kdj 125 -05

Lähetetty: Ke Joulu 31, 2014 5:06 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
MattiC kirjoitti:Airbagin valo palanut jo jonkun aikaa. Pystyyköhän asialle tekemään mitää vai onko auto vietävä liikkeeseen katsottavaksi. Auto on kdj 125 -05
Voi sen ite tökkiä OBD-töpselistä hiljaseks ja jotain koodiakin saa tulkattua, mutta se kyl sammuu itekseen kun vika on poistunut. Jossain siis jotain katkosta...

Re: 120 ongelmia

Lähetetty: Ti Helmi 17, 2015 9:39 pm
Kirjoittaja Samuel
Olen nyt pakkasilla pistänyt merkille, että "kylmällä" koneella seisottaessa vaikka D-llä esim.
liikennevaloissa ei automaattiloota toimi ihan kunnolla. Tärisyttää jonkin verran, mutta kun
lämpenee enempi niin tärinät häviää. Mielellään heitän ensimmäisissä valoissa N-vaihteelle.
Saman tekee hitaalla puolella lämpimälläkin kelillä. Onko ihan normaalia?