HJ:n kytkin kantaa
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n kytkin kantaa
Missä vika kun kytkin alkaa kantamaan, luistamaan. Vapaa liike loppuu. Työsylinteriltä kun aukasee ilmausruuvin painaa sylinterin pohjaan niin taas toimii. Ihan kun mäntä ei pääse tarpeeksi palautumaan. Työsylinteri uusi ja pääsylinterissä uuet sisuskalut. Tehostinhan tässä ei toimi kun pääsylinteri vuoti nesteet sinne ja se meni horoksi. Pelasi jonkin aikaa työsylinterin vaihon jälkeen. Pitääkö se palautin jousi olla kytkinvivussa kun oon jossakin hj:ssa semmosen nähnyt.
Minulla oli vastaavaa ongelmaa, joka ratkesi patenttivirityksellä eli rakentamalla lstoppari kytkinhaarukalle.
Ongelmana oli siis, että kytkin alkoi kantaa, kun autolla ajoi puolisen tuntia tai yli, ja millään muulla konstilla ei ratkennut. Nyt pelannut ongelmitta.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=12232&highlight=
Ongelmana oli siis, että kytkin alkoi kantaa, kun autolla ajoi puolisen tuntia tai yli, ja millään muulla konstilla ei ratkennut. Nyt pelannut ongelmitta.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=12232&highlight=
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Ei ole kuvaa, mutta kummoinen ei ole osakaan. Ihan suora lattaraudan pätkä, olisko ollut noin 15x2 cm, johon porataan sopiviin kohtiin reiät, joista kiinnitys kytkimen työsylinterin pultinreikiin (työsylinterin ja vaihteiston väliin).
Lattaraudan päähän hitsasin mutterin kylkeen, johon pitkä pultti, jolla hain stopparille sopivan pituuden.
Vilkuile sitä työsylinteriä ja pyydä kaveria painelemaan kytkintä, niin äkkiä saat selville tuon stopparin suuruusluokan.
Lattaraudan päähän hitsasin mutterin kylkeen, johon pitkä pultti, jolla hain stopparille sopivan pituuden.
Vilkuile sitä työsylinteriä ja pyydä kaveria painelemaan kytkintä, niin äkkiä saat selville tuon stopparin suuruusluokan.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
kytkin
pitää sielä työsylkyllä palautusjousi olla ,ite rikoin paineasetelman ilman jousta kun pumppasin.