Kuva Kuva Kuva Kuva

J120 ilma-alustan ongelmat

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jyry
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 9:08 pm
Paikkakunta: savukoski

J120 ilma-alustan ongelmat

Viesti Kirjoittaja jyry » Ma Syys 29, 2014 7:22 pm

Vuoden 2004 ulkomailta uitettu LC 120 ja takana on ilmalla toimiva jousitus, en tiedä mikä on virallinen nimi/lyhenne. Oisko sama ku 100 sarjassa oleva AHC mistä oli Yleinen keskustelu osiossa topikki. Yks pakkasaamu ei kompura lähteny enää nostaan perää ylös. Avasin kompuran kyljessä olevat kolme korkeustunnistinta ja putsasin ne(pienet messinkijouset), ei vaikutusta, merkkihuollossa antovat tämmösen vinkin. Onko kokemusta mistä kannattais lähteä vikaa etsimään? Mikään merkkivalo ei pala. Lapissa ainoastaan Sodankylässä Toyota-huolto oli valmis kokeilemaan missä löytyis vika, muut valitteli ettei oo osaamista, onhan tuoki hieman outoa.

Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa » Ke Loka 01, 2014 7:54 pm

Tavalinen vika 120 (THEMS) ilmajousissa kompresori hapettunut jos ei mitään tapahdu tai sitten on nämä tunnistimet (sensorit) takaakselista sökönä :wink:

jyry
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 9:08 pm
Paikkakunta: savukoski

Viesti Kirjoittaja jyry » To Loka 02, 2014 6:54 pm

Käytin tietokoneessa kiinni niin parit vikakoodit se anto.
C1728 damping force control actuator RL circuit, tuo on varmaankin vasemman puolen korkeustunnistin joka kertoo kompuralle missä asennossa jousituksen oltava.
C1751 continuous current to compressor motor, tuo jäi vähän epäselväksi, että onko kompura paskana vai antaako tuon vian vain koska tunnistin ois sökö.
Pääsihän noilla sikäli eteenpäin, että tietää missä vika. Enää tarvii vain löytää Toyota huolto joka sen korjaa, tiukassa on etelässäki. Toyotalla on suomessa yksi työkalu jota ne lähettää tarpeen tullen eri paikkakunnille. Tämmöstä se on ko nuorella miehellä polttelee raha taskussa, ettei viitti katella mitä auton alta löytyy :wink:

Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa » To Loka 02, 2014 7:55 pm

Se on usein vasemman puolen sensori mikä lakaa pelaamasta.Ovat aika hintavia ostaa :shock:

rahikainen
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 9:34 am
Paikkakunta: Kaavi

Viesti Kirjoittaja rahikainen » Ti Loka 21, 2014 9:51 am

Milnerillä näytti olevan nuo anturit n.150 puntaa kappale. Omasta oli välitanko katkennut, korjasin ihan itse.

http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... ew_ver%3D1

jyry
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 9:08 pm
Paikkakunta: savukoski

Viesti Kirjoittaja jyry » Ke Loka 22, 2014 1:09 pm

Itellä oli tuo koko kompura (960€) paskana ja vielä vasen takaiskari (1180€). Kallistahan tuo mutta heti oli saatava takasin ajoon niin en alkanu tilaileen ku vein suoraan Porvoon toyotalle huoltoon, -20% antovat palikoista pois ja ripeästi sai takasin.

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1477
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » Ke Loka 22, 2014 8:19 pm

jyry kirjoitti:Itellä oli tuo koko kompura (960€) paskana
Ihanan kallista. Ei välttämättä kummosta vikaa kompurassakaan, mut nykyään ei oo tapana ees aukasta. :roll: Jousipussit taitaa olla ainoot jotenkin inhimillisen hintaiset osat tuossa systeemissä (reilu 200€/kpl).
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

jyry
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 9:08 pm
Paikkakunta: savukoski

Viesti Kirjoittaja jyry » Ke Loka 22, 2014 10:12 pm

Nyt oli kompura haljennu kokonaan keskeltä ja melko ruosteinen. Kai tuohon viittii turkkilevystä nyt jonku suojan rakennella ympärille ettei kaikki rapa ja suola lennä suoraan kohti. Tuskin molempia osia ois tarvinu vaihtaa jos ei ois nilkuttanu toistatuhatta kilometriä pohjaanlyöntikumien varassa.

Samuel
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 5:47 pm
Paikkakunta: Anttola

Viesti Kirjoittaja Samuel » To Loka 23, 2014 11:19 am

Kyselin Tojolta noista ilmajousituksista kun viime viikolla siellä asioin. Väittivät että ovat aika kestävät. Kysyin sitten että jos omasta antautuu, niin voiko laittaa tavalliset tilalle. Veikkasivat että saattaa jäädä vikavaloja palamaan mittaristoon. :shock:
KDJ120L

jyry
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 9:08 pm
Paikkakunta: savukoski

Viesti Kirjoittaja jyry » To Loka 23, 2014 12:43 pm

Minäki meinasin repiä koko tuon systeemin helevettiin ja laittaa reilun tonnin OMEn korotus sarjan tilalle, mutta on kuulemma niin isotöinen ja kallis projekti, että parempi antaa olla. Pradopointistakaan en löytäny mitään topikkia, että joku ois tehny. Joku kehuu ilmajousitusta, minä en.

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1477
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » To Loka 23, 2014 5:04 pm

jyry kirjoitti:Minäki meinasin repiä koko tuon systeemin helevettiin ja laittaa reilun tonnin OMEn korotus sarjan tilalle, mutta on kuulemma niin isotöinen ja kallis projekti, että parempi antaa olla. Pradopointistakaan en löytäny mitään topikkia, että joku ois tehny. Joku kehuu ilmajousitusta, minä en.
Jaa, minä tein just päinvastoin, heitin vieterit nurkkaan ja laitoin pussit tilalle. ARBin kompura, venttiilit ja yleismallin ylös-alas-hanikka sähköohjauksella. Ei oo rikkimeneviä antureita ja kompuralla voi tehä kaikkee muutakin samalla.

Jos nyt välttämättä haluaa deletoida koko systeemin, siihen löytyy valmiita palikoita: http://www.metaltech4x4.com/p-791-gx470 ... e-kit.aspx Lexus GX470:ssähän on identtinen alusta. Eipä siinä muuta ole muutenkaan kuin jousen akselinpuoleinen lautanen, yläpäähän on sama kuin kierrejousisessa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

Vastaa Viestiin