Sivu 1/1

J120 ilma-alustan ongelmat

Lähetetty: Ma Syys 29, 2014 7:22 pm
Kirjoittaja jyry
Vuoden 2004 ulkomailta uitettu LC 120 ja takana on ilmalla toimiva jousitus, en tiedä mikä on virallinen nimi/lyhenne. Oisko sama ku 100 sarjassa oleva AHC mistä oli Yleinen keskustelu osiossa topikki. Yks pakkasaamu ei kompura lähteny enää nostaan perää ylös. Avasin kompuran kyljessä olevat kolme korkeustunnistinta ja putsasin ne(pienet messinkijouset), ei vaikutusta, merkkihuollossa antovat tämmösen vinkin. Onko kokemusta mistä kannattais lähteä vikaa etsimään? Mikään merkkivalo ei pala. Lapissa ainoastaan Sodankylässä Toyota-huolto oli valmis kokeilemaan missä löytyis vika, muut valitteli ettei oo osaamista, onhan tuoki hieman outoa.

Lähetetty: Ke Loka 01, 2014 7:54 pm
Kirjoittaja pertsa
Tavalinen vika 120 (THEMS) ilmajousissa kompresori hapettunut jos ei mitään tapahdu tai sitten on nämä tunnistimet (sensorit) takaakselista sökönä :wink:

Lähetetty: To Loka 02, 2014 6:54 pm
Kirjoittaja jyry
Käytin tietokoneessa kiinni niin parit vikakoodit se anto.
C1728 damping force control actuator RL circuit, tuo on varmaankin vasemman puolen korkeustunnistin joka kertoo kompuralle missä asennossa jousituksen oltava.
C1751 continuous current to compressor motor, tuo jäi vähän epäselväksi, että onko kompura paskana vai antaako tuon vian vain koska tunnistin ois sökö.
Pääsihän noilla sikäli eteenpäin, että tietää missä vika. Enää tarvii vain löytää Toyota huolto joka sen korjaa, tiukassa on etelässäki. Toyotalla on suomessa yksi työkalu jota ne lähettää tarpeen tullen eri paikkakunnille. Tämmöstä se on ko nuorella miehellä polttelee raha taskussa, ettei viitti katella mitä auton alta löytyy :wink:

Lähetetty: To Loka 02, 2014 7:55 pm
Kirjoittaja pertsa
Se on usein vasemman puolen sensori mikä lakaa pelaamasta.Ovat aika hintavia ostaa :shock:

Lähetetty: Ti Loka 21, 2014 9:51 am
Kirjoittaja rahikainen
Milnerillä näytti olevan nuo anturit n.150 puntaa kappale. Omasta oli välitanko katkennut, korjasin ihan itse.

http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... ew_ver%3D1

Lähetetty: Ke Loka 22, 2014 1:09 pm
Kirjoittaja jyry
Itellä oli tuo koko kompura (960€) paskana ja vielä vasen takaiskari (1180€). Kallistahan tuo mutta heti oli saatava takasin ajoon niin en alkanu tilaileen ku vein suoraan Porvoon toyotalle huoltoon, -20% antovat palikoista pois ja ripeästi sai takasin.

Lähetetty: Ke Loka 22, 2014 8:19 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
jyry kirjoitti:Itellä oli tuo koko kompura (960€) paskana
Ihanan kallista. Ei välttämättä kummosta vikaa kompurassakaan, mut nykyään ei oo tapana ees aukasta. :roll: Jousipussit taitaa olla ainoot jotenkin inhimillisen hintaiset osat tuossa systeemissä (reilu 200€/kpl).

Lähetetty: Ke Loka 22, 2014 10:12 pm
Kirjoittaja jyry
Nyt oli kompura haljennu kokonaan keskeltä ja melko ruosteinen. Kai tuohon viittii turkkilevystä nyt jonku suojan rakennella ympärille ettei kaikki rapa ja suola lennä suoraan kohti. Tuskin molempia osia ois tarvinu vaihtaa jos ei ois nilkuttanu toistatuhatta kilometriä pohjaanlyöntikumien varassa.

Lähetetty: To Loka 23, 2014 11:19 am
Kirjoittaja Samuel
Kyselin Tojolta noista ilmajousituksista kun viime viikolla siellä asioin. Väittivät että ovat aika kestävät. Kysyin sitten että jos omasta antautuu, niin voiko laittaa tavalliset tilalle. Veikkasivat että saattaa jäädä vikavaloja palamaan mittaristoon. :shock:

Lähetetty: To Loka 23, 2014 12:43 pm
Kirjoittaja jyry
Minäki meinasin repiä koko tuon systeemin helevettiin ja laittaa reilun tonnin OMEn korotus sarjan tilalle, mutta on kuulemma niin isotöinen ja kallis projekti, että parempi antaa olla. Pradopointistakaan en löytäny mitään topikkia, että joku ois tehny. Joku kehuu ilmajousitusta, minä en.

Lähetetty: To Loka 23, 2014 5:04 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
jyry kirjoitti:Minäki meinasin repiä koko tuon systeemin helevettiin ja laittaa reilun tonnin OMEn korotus sarjan tilalle, mutta on kuulemma niin isotöinen ja kallis projekti, että parempi antaa olla. Pradopointistakaan en löytäny mitään topikkia, että joku ois tehny. Joku kehuu ilmajousitusta, minä en.
Jaa, minä tein just päinvastoin, heitin vieterit nurkkaan ja laitoin pussit tilalle. ARBin kompura, venttiilit ja yleismallin ylös-alas-hanikka sähköohjauksella. Ei oo rikkimeneviä antureita ja kompuralla voi tehä kaikkee muutakin samalla.

Jos nyt välttämättä haluaa deletoida koko systeemin, siihen löytyy valmiita palikoita: http://www.metaltech4x4.com/p-791-gx470 ... e-kit.aspx Lexus GX470:ssähän on identtinen alusta. Eipä siinä muuta ole muutenkaan kuin jousen akselinpuoleinen lautanen, yläpäähän on sama kuin kierrejousisessa.