Kuva Kuva

Automaattilaatikon hetkellinen temppuilu kzj90

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

aroksa
Viestit: 28
Liittynyt: To Kesä 06, 2013 6:16 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Automaattilaatikon hetkellinen temppuilu kzj90

Viesti Kirjoittaja aroksa »

Pakokaasutestin jälkeen (armotonta huudatusta) automaatti alkoi temppuilemaan. Laatikko nyki ja vetoja ei ollut, luisto kova. Hetken sammuksissa ja taas toimi normaalisti. Öljyt tuli vaihdettua samalla, aika ruskeaa oli. Mistähän moinen mahtoi johtua, oisko tietoa?
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Varsinkin jos öljyä on liikaa, se on voinut vaahdota ja pakat ei ole saanut kunnon paineita pitääkseen. Jos sillä on väkisin ajettu siinä tilassa kitkapinnat on kärsineet ja siihen viittaa myös ruskeat öljyt.
TP
aroksa
Viestit: 28
Liittynyt: To Kesä 06, 2013 6:16 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aroksa »

timop kirjoitti:Varsinkin jos öljyä on liikaa, se on voinut vaahdota ja pakat ei ole saanut kunnon paineita pitääkseen. Jos sillä on väkisin ajettu siinä tilassa kitkapinnat on kärsineet ja siihen viittaa myös ruskeat öljyt.

Ei tullut ajettua kuin vajaa kilometri, välillä nyki eikä meinannut lähteä liikennevaloista liikkeelle.
Kunnon luisto alkoi vasta kotipihassa.
Mistä muusta kuin kitkapintojen kulumasta tuollainen ruskeahko öljy voisi johtua? Öljyt vaihdettu viimeksi pari vuotta sitten.
Nyt öljynvaihdon jälkeen laatikko toimii kuin ajatus, ei minkäänlaisia nykimisiä ja vaihtaa tosi pehmeästi :D
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Ei mistään muusta. Jos oireet oli noin pahat, kitkapinnat on saaneet lämpöä reiliusti normaalia enemmän. Tuollaisella luistolla normaalit kitkapinnat palaa kun polkasee kerran kaasun pohjaan, se ottaa n. 3 sekuntia kun kitkat on pilalle palaneet.

Onko suodatinta puhdistettu tai vaihdettu koskaan, vai vaihdettu pelkästään öljyjä? Palaneista kitkoista irtoaa töhkää normaalia enemmän ja suodatin saattaa tukkeentua tavallista nopeammin. Öljyä vaihtuu kokonaismäärästä n. kolmasosa öljypohjan kautta. Kannattaa ainakin vaihtaa ne uudestaan jonkunajanpässtä, ja puhdistaa suodatin myös. Ja heti jos tulee mitään oireita.
TP
aroksa
Viestit: 28
Liittynyt: To Kesä 06, 2013 6:16 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aroksa »

timop kirjoitti:Ei mistään muusta. Jos oireet oli noin pahat, kitkapinnat on saaneet lämpöä reiliusti normaalia enemmän. Tuollaisella luistolla normaalit kitkapinnat palaa kun polkasee kerran kaasun pohjaan, se ottaa n. 3 sekuntia kun kitkat on pilalle palaneet.

Onko suodatinta puhdistettu tai vaihdettu koskaan, vai vaihdettu pelkästään öljyjä? Palaneista kitkoista irtoaa töhkää normaalia enemmän ja suodatin saattaa tukkeentua tavallista nopeammin. Öljyä vaihtuu kokonaismäärästä n. kolmasosa öljypohjan kautta. Kannattaa ainakin vaihtaa ne uudestaan jonkunajanpässtä, ja puhdistaa suodatin myös. Ja heti jos tulee mitään oireita.

Niin vähän arvelinkin, että ei se ruskea öljy muusta johdu. Eipä ole suodatinta tietojeni mukaan koskaan puhdistettu tai vaihdettu, öljyt kuitenkin säännöllisin väliajoin. Tällähetkellä toimii hienosti, täytyy vaihtaa kohta öljyt uudelleen ja putsata / vaihtaa suodatin.
Vastaa Viestiin