Kuva Kuva

2h turbottamisesta

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

2h turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Onko kukaan asentanut kuuskymppiseensä Dencon valmista kittiä jossa on Schwitzerin S2A turbo, parempi pakosarja ja imu/paineputket? Kitti maksaa n. pari tonnia.
Avatar
killerwo
Viestit: 349
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Re: 2h turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja killerwo »

Mulla on yks Dencon sarja. Mutta turbo on joku muu kuin S2A. Proturbo ei osannut sanoa ainakaan kenen tekemä. Dencon logot turbossa on ainakin. No itse en laittaisi 2000€ valmiiseen sarjaan. Oikeestaan ainoa hyöty mitä neän tuossa sarjassa on että tulee pakosarja jossa on T3 laippa. Muuten pakosarja on täysin toyon jäljitelmä.
Jos laittaa vaikka Garretin GT32 tai sitten vaikka sen S2A:n niin turbon kustannus noin 800€ ja nippu letkuja ja putkia ja laippoja n 300€. eli ollaan noin 1100-1400€. Eli hyvät työpalkat jää. Ja jos nurkissa valmiiksi materiaalia niin tietenkin halpuu. Mutta tietenkin valmis sarja on valmis. Ainiin Dencon sarjassa joutuu edelleen öljyn paluun kairaamaan öljypohjaan, joka mielestäni on melkeen suurin homma koko projektissa :)
Blue skies and headdown
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Re: 2h turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Dencon ja Turbo-Gliden seteissä öljyn paluu menee nykyään alipainepumpun (??) paluuseen lohkon kuskinpuolelle niiden huoltoluukkujen alapuolelle jollain banjopulttivirityksellä jotenka reikää ei tarvitse enää kairata. Joo no tota hintaa täs mietein, on kyllä aika pitkä hinta. TurboGlide (käyttävät jotain Garrettin hyrrää) on vielä kalliimpi, Denco on 2700AUD ja Turbo-Glide on 3500AUD plus rahdit.

Videossa Turbo-Gliden setti. Onhan tuo tietenkin siistimpi kuin mikään mitä olen itsetehtynä nähnyt.

lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Re: 2h turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

aika huikea hinta moiselle setille!!!! minulla 2H:n kupeessa 61:sen pakosarja, ahdin ja ahtoputket. ainoastaan ahtoputkia joutuu hyvin vähän muokkaamaan että ne saa asiallisesti istutettua koneen päälle, vähän hitsaa jatkoa imuputkeen, kaasuläppään tekee ja hitsaa laipan joka käy ahtoputkeen, muutamaa kiinnikettä muokkaa jne. tähän kombinaatioon en halunnut cooleria ja mallailin vaikka millä putkilla niin helpointa ja siisteintä oli toteuttaa putkisto vakio torvilla.


öljynpaluulinjan kohdan kun tekee ajatuksen kanssa niin luotisuora linja ahtimesta alas ja 90 kulma kierretään öljypohjaan hitsattuun nippaan. tietysti jos kötöstää ahtimen jollakin kotitarvesarjalla ylös niin onhan ne luukut ihan mahdollinen paluun paikka, mutta kyllä öljypohjaan on mun mielestä parempi.

Kuva
Vastaa Viestiin