Kuva Kuva

KZJ 95 Joulukuusi ilmiö/Lataus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

AHLC84
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Heinä 20, 2015 9:36 pm
Paikkakunta: Tuulos

KZJ 95 Joulukuusi ilmiö/Lataus

Viesti Kirjoittaja AHLC84 »

Joo, eli auto on -98 mallinen ja vika ilmaantui liikkeellä ollessa. Yleismittarilla totesin että kyseinen kärry ei lataa, uusi laturi----> nyt lataa, mutta valot ei sammu. Lisäksi valoautomatiikka ei toimi. Epäilys oli että onko johtosarja läheltä laturia hankautunut poikki tms. (Muutamassa hiluxissa ainakin tiän näin käyneen) Purin johtosarjaa 15-20cm, ehjän näköistä on.
Sulakkeet olen tutkinut useampaan kertaan, releet power out ja head, tutkin kun olivat samanlaiset ja vaihdoin ristiin. Ei vaikutusta.
Valoautomatiikka toimii kun johtoliitin (kolme johtoa) on laturilta irti.
Lisäksi silloin ei merkkivalot pala.
Lisämaata olen koittanut antaa runkoon ja koriin sekä moottoriin. Ei auta sekään.
Autosähkö liikkeestä olen kysellyt mistä laturin ostinkin, niin sanoivat että jos laturi hajoaa ja lataa hetken liikaa voi joku rere palaa kiinni. Eivät muistaneet enempää, mahtaisiko olla dimmer relay sähkökeskuksessa? Sen kun ottaa pois niin ajovalot ei ainakaan pala... Kumpa olisi toinen semmoinen niin voisi mittailla ja kokeilla...

Mitähän sitä vielä keksisi? :roll:
AHLC84
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Heinä 20, 2015 9:36 pm
Paikkakunta: Tuulos

Re: KZJ 95 Joulukuusi ilmiö/Lataus

Viesti Kirjoittaja AHLC84 »

Kävin tutkimassa kaverin hiacesta dimmer releet. Pitäisi olla kyllä omanikin ehjä.
tomkoi
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2014 5:00 pm
Paikkakunta: pirkkala

Re: KZJ 95 Joulukuusi ilmiö/Lataus

Viesti Kirjoittaja tomkoi »

Mistähän tuota Dimmer relettä lähtisin etsimään?
Omasta KZJ 95 v.98 ajovalot totaalisen hukassa.
Kaikki normi releet vaihdettu, releen pohjat tarkastettu ,valo viiksessä ei vikaa.
Johdot ehjät. Epätoivo alkamassa......
jouniw
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 8:48 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: KZJ 95 Joulukuusi ilmiö/Lataus

Viesti Kirjoittaja jouniw »

Kyssäriä vielä pitkänajan päästä . Mulla -99 kzj95 ja tässä ei kyllä tietääkseni ole valoautomatiikkaa. Valoissa oli (toivottavasti oli) sellaista että valot syttyi itsestään päälle ja vain ajovalot ei muut. Ensin tilasin uuden viiksen ja se auttoi hetken.Sit alko vaiva taas . Uusin polttimoille uudet töpselit ja purin lisävaloasennukset,releet ym.Nyt pelaa valot,....toistaiseksi. :o
metsään ja hinurilla takaisin
Vastaa Viestiin