Kuva Kuva

HJ lukkoakseleiden vaijerit/vaihtoehdot

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

HJ lukkoakseleiden vaijerit/vaihtoehdot

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

HooJiin lukkoakseleiden vaijerit umpiruosteessa. Mistä saa uusia? Onko joku muuttanut toimimaan paineilmasylintereillä? Kuvia/vinkkejä?
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Re: HJ lukkoakseleiden vaijerit/vaihtoehdot

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Oletko ihan 100 varma että ne vaijerit on ruosteessa. Sanoisinko että ne vaijerit on pomminvarmat toimimaan mutta ne kytkentä vivut niissä akseleissa jumittaa. Ne on aina jumissa. Ei muuta kuin pura ja kokoa uudestaan vaseliinin kera. Itse oon pessyt niitä wd40 aineella että saa kaiken paskan ja ruosteen pois ja sitte ku ne tuntuu jo suorastaan väljiltä, pyyhi wd40 pois ja laita oikeaa vaseliinia tilalle.
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Re: HJ lukkoakseleiden vaijerit/vaihtoehdot

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Juu, olen varma. Oli koppa irti vuodenvaihteessa. Silloin kokeiltiin.
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Re: HJ lukkoakseleiden vaijerit/vaihtoehdot

Viesti Kirjoittaja A-P »

Paineilmaohjauksiahan ovat monet menestyksellä tehneet. Jos olisin tilanteessa, jossa lukkoakseloisin esimerkiksi BeeJiini, niin paineilman toteuttaminen voisi olla helppoudessaan vaihtoehto vaijereille.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: HJ lukkoakseleiden vaijerit/vaihtoehdot

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Iisiraireri kirjoitti:Juu, olen varma. Oli koppa irti vuodenvaihteessa. Silloin kokeiltiin.

Kuinka kovasti kokeiltu?.
Kuori lujaa viilapenkkiin kiinni mikä on isossa ja painavassa pöydässä kiinni. Kunnon lukkopihdeillä vetoja vaijerista, uskoisin että liikkuu. Sen jälkeen jotain liuottavaaa spaykamista vaijerin sisään ja lisää nitkuttelua. Näin on aikaisemmin vaijereita herkistelty. Yksi konsti olis upottaa löpöön koko vaijeri vaikka kuukaudeksi, en tiedä tekeekö kuorelle pahoja ?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Re: HJ lukkoakseleiden vaijerit/vaihtoehdot

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Minä uitin wd40stä niihin kuoriin että saa sen lian pestyä pois ja sitte perään moottoriöljyä lämpimänä. Tuli ihan luikkaat vaijerit. Ja sitten totesin että ne vivustot on jumissa. Saihan niitä käänneltyä pihdellä mutta vaijerille oli turhan raskaat käyttää. Sitten pesin ne muutamat nivelet niistä vivuista ja vaseliinia reilusti. Sitten ne alkoi toimimaan niinkuin niiden pitääkin toimia
Vastaa Viestiin