Kuva Kuva

J120 Land Cruiser 2005 karkea ääni

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

commando
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Loka 03, 2016 11:33 pm
Paikkakunta: Oulu

J120 Land Cruiser 2005 karkea ääni

Viesti Kirjoittaja commando »

Tulipas hommattua tuommonen 306 tkm pyöriny Land Cruiseri.
Ensimmäinen Toyota joten apua tarvittas. Ihmetyttää ja kummastuttaa karkea käynti kylmänä!?? Onko tämä normaalia?
Nyt kun autokuume kaupanteon jälkeen laskenu niin alkaa kiinnittämään huomiota tämmöseen.
Hyvin lähtee käyntiin. Ei heilu eikä hypi. Mutta kun lähtee liikenteeseen niin sisälle asti kuuluva nakutus. Kun lämpenee niin hiljenee huomattavasti mutta kuuluu kuitenkin.
Älkää vaan sanoko että suutinvika!!!! Tiivisteet vaihettu äsken.
Risto113
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Elo 10, 2016 12:10 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: J120 Land Cruiser 2005 karkea ääni

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Ensimmäinen Toyota minullakin, samanlainen ja suunnilleen saman verran ajettu (340tkm). Pari kk sitten ostin.
Että suunnilleen sama lähtötilanne...

Minunkin käy kylmänä karkeammin, varsinkin kiihdyttäessä.
Mutta niin tekevät kaikki dieselit, ainakin ihan uusimpia lukuunottamatta.

Kova kalkatus tai kolina ei kuulu asiaan, ellei paukkupakkasilla käynnistä kylmänä, sellainen "rapina" on ok.

Lukisin ehdottomasti korjausarvot suuttimilta tietysti.

Tämä on minun käsitykseni, jonka olen nettikeskusteluista lukenut, EI varmaa tietoa:
Ei saa olla tapissa kylmänäkään (+/- 5), lämpöisenä suositus kaikki alle +/- 3.

Kokonaisruiskutusmäärä kylmälläkin koneella alle 10 tyhjäkäynnillä, ilmastointi pois päältä.
Uusilla suuttimilla 5-6.

Minulla on 340tkm ajetussa kylmänä 1 koholla, pyörii jossain +3 paikkeilla, laskee kun vähänkin lämpiää.
Lämpimänä kaikki alle +/- 1,5.
commando
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Loka 03, 2016 11:33 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: J120 Land Cruiser 2005 karkea ääni

Viesti Kirjoittaja commando »

Saksalaisia ongelmapesiä oon kuunnellu monta vuotta. Niissä ei ollu tämmöstä vikaa. Kaikkia muita ihme lastentauteja oli kyllä enemmän kun tarpeeks!!
Kun käytin ruiseria suuttimien tiivisteiden vaihdossa kuulin ohimennen että korjausarvot oli 1,5 paikkeilla. 4 pytty oli kuulemma koholla kun oli 2,5. Ei sano mulle mitään mutta edelliseen viestiin verraten pitäs olla ok?
Ei viittis panostaa n 2000 remonttia jos ei oo pakko.
Onko Oulun seudulla jotain Toyota spesialistia? Ei aina marmorilta saa oikeaa vastausta.
Avatar
Gebes
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Syys 10, 2013 7:10 pm
Paikkakunta: Siuntio

Re: J120 Land Cruiser 2005 karkea ääni

Viesti Kirjoittaja Gebes »

Kokeilkaa sitä toyotan work shop käyttöön olevaa suutinpuhdistus pulloa ennen ja jälkeen.
Meillä arvot putos. Pitäisi pystyä ostamaan marmorilta vaikka ei vissii ole yleisessä myynnissä.
Taxarit kuulemma käyttää ko. ainetta. Jossain ketjussa olenkin jo aiheesta kirjoitellut.
Vastaa Viestiin