Rumpujen tilalle levyt.?
Valvoja: Käyttäjä
Rumpujen tilalle levyt.?
Mitä kaikea tarttee vaihtaa BJ-40,jos haluaa levyt rumpujen tilalle.?
Riittääkö pelkkien napojen vaihto esim..HJ , vai tarviiko vaihtaa myös vetoakselit..HJ:n vetarihan on kuskinpuolella pidempi..
Niin ja etuakselistahan tietty kyse...
Riittääkö pelkkien napojen vaihto esim..HJ , vai tarviiko vaihtaa myös vetoakselit..HJ:n vetarihan on kuskinpuolella pidempi..
Niin ja etuakselistahan tietty kyse...
Helpolla kyllä, mutta jos haluat niistä vielä tehokkaat, pitäis vaihtaaAnonymous kirjoitti:Vaihda pelkät kääntöpäät niin saat helpoiten ne levyjarrut,ei tarvi koko akselia vaihtaa-
vielä jarru pääsylinterikin HJ:sta!
Itse kyllä vaihtaisin koko akselin, samalla tulis lukko.
Ja jos intoo riittää, niin kierre jouset!!!
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
joo ja edellämainitulla tais unohtua mainita että jarrut ei toimi tehostimen vaihdonkaan jälkeen kunnolla... Kunnes vaihdat taakse BJ 42 mallisen akselin yhdellä sylkyllä tai asennat semmosen säätimen BJ40 malliseen takajarrupolitiikkaan joka jakaa painetta etten ja takkse halutulla tavalla.
jari
jari
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
ton hj jarrutehostimen kun vaihtaa bj niin kannattaa etsiä semmonen tehostin joka purettavissa,eli niitä on kahtamallia jossa tehostimen puolikkaat on kiinni toisissaan joko pultattavalla tai prässätyllä pannalla.
tommosen pultattavan pannan kun aukasee ja kääntää takapuolikasta 180astetta niin välttyy rintapellin peltihommilta,ainoastaan polkimelle lähtevää akselia pitää lyhentää vähän.
noita jarrupaine säätimiä löytyy edullisimmin racers placesta http://www.racersplace.fi/home.php http://www.racersplace.fi/allstar_tarj.php ,toi on wilwoodin tekemä säädin mutta sitä myydään myös allstars merkillä.
tossa kuva missä ko säädin pultattu bj olevan hj tehostajan kylkeen http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... JPG&lite=1
eli tossa on idea se että tolla tipautetaan taka-akselille meneviä jarrupaineita ettei takajarrut ole liian "äkäiset" suhteessa etujarruihin.
ja jos intoa riittää niin ... http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
tommosen pultattavan pannan kun aukasee ja kääntää takapuolikasta 180astetta niin välttyy rintapellin peltihommilta,ainoastaan polkimelle lähtevää akselia pitää lyhentää vähän.
noita jarrupaine säätimiä löytyy edullisimmin racers placesta http://www.racersplace.fi/home.php http://www.racersplace.fi/allstar_tarj.php ,toi on wilwoodin tekemä säädin mutta sitä myydään myös allstars merkillä.
tossa kuva missä ko säädin pultattu bj olevan hj tehostajan kylkeen http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... JPG&lite=1
eli tossa on idea se että tolla tipautetaan taka-akselille meneviä jarrupaineita ettei takajarrut ole liian "äkäiset" suhteessa etujarruihin.
ja jos intoa riittää niin ... http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
jarrupääsylinteri
Mun muistaakseni noit muutos papruja kun tein niin todettiin BJ-40 Rumpujarrut tehokkaamiksi kuin HJ-61 ainakin paperilla BJ:iissä on jarru pinta-alaa enenemmän ja pääsylinterin halkaisija+isku on enemmän, joten suosittelen vain tasapainosäätimen lisäystä!!! ei jarruja vaan pysäyttimet!!!
Mitä sä ny taas sekoile..??