Kuva Kuva

150 LC:n Ohjelmointi

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kaitaskinen
Viestit: 2
Liittynyt: To Heinä 18, 2019 12:07 pm

150 LC:n Ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja kaitaskinen »

Voisiko joku vähemmän pöljyyksiä kertova ottaa kantaa asiaan jota jo aiemmin kysyin kuka osaa /pystyy poistamaan katalysaattorin/ohjelmoimaan mun LANTIKAN 150 mallisen vm 2010 uudelleen ,en kaipaa kenenkään huomautuk,sia ko. sanasta se kun on ollu minu sanavarastossa kauemmin kui monet ovat eläneet. 0505537269 kiitos
psk123
Viestit: 79
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 9:34 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja psk123 »

Ei kai tuota kattia voi poistaa, jos meinaa auton katsastaa. Ohjelmoinnista kannattaa kysyä > https://www.karala.fi/
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

No ollaampa sitä herkkänahkasia..
Katalysaattorilla ilmeisesti tarkotat hiukkassuodatinta eli dpf:ffää, jota ei ainakaan laillisesti voi poistaa, koska siitä tulee hylsy leimalla. Sen pystyy ohjelmallisesti ottamaan pois käytöstä, mutta silloin se karalan mukaan alkaa savuttaan. Ja eiköhän se ennenpitkää mee tukkoonkin kun ei polta enään puhtaaks sitä.

... Ainiin meinas ihan unohtua https://www.slck.net/viewtopic.php?f=2&t=4311 :mrgreen:
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

kaitaskinen kirjoitti: To Heinä 18, 2019 12:16 pm Voisiko joku vähemmän pöljyyksiä kertova ottaa kantaa asiaan jota jo aiemmin kysyin kuka osaa /pystyy poistamaan katalysaattorin/ohjelmoimaan mun LANTIKAN 150 mallisen vm 2010 uudelleen ,en kaipaa kenenkään huomautuk,sia ko. sanasta se kun on ollu minu sanavarastossa kauemmin kui monet ovat eläneet. 0505537269 kiitos
Jos haluat tällä foorumilla kirjoitella niin mennään foorumin yleisen tyylin mukan. Oli se *** sitten kuinka kauan ollut sanavarastossa. Niin ja eri tarvitse huutaa. Otsikko korjattu .
viewtopic.php?f=2&t=4311
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja temu »

Hyvin toimittu käyttäjä...
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

temu kirjoitti: To Heinä 18, 2019 9:57 pm Hyvin toimittu käyttäjä...
Eiköhän tästä ole niin paljon keskusteltu että tästä on turha alkaa laulua vääntämään. Pitäisi kaikkien jo tietää.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
kaitaskinen
Viestit: 2
Liittynyt: To Heinä 18, 2019 12:07 pm

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja kaitaskinen »

kenni_ kirjoitti: To Heinä 18, 2019 6:42 pm No ollaampa sitä herkkänahkasia..
Katalysaattorilla ilmeisesti tarkotat hiukkassuodatinta eli dpf:ffää, jota ei ainakaan laillisesti voi poistaa, koska siitä tulee hylsy leimalla. Sen pystyy ohjelmallisesti ottamaan pois käytöstä, mutta silloin se karalan mukaan alkaa savuttaan. Ja eiköhän se ennenpitkää mee tukkoonkin kun ei polta enään puhtaaks sitä.

... Ainiin meinas ihan unohtua https://www.slck.net/viewtopic.php?f=2&t=4311 :mrgreen:
Sen pystyy ohittamaan ilman ongelmia kunhan katalysaattorin sisukset poistaa on tehty jo lukemattomiin autoihin ja päästö arvot paranee
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Somesta saatu vinkki. Optimoi autosi.fi Turussa On optimoinut ainaki yhden 150 sarjalaisen Cruiserin. Luulisivat osaavan ohjelmoida katalysattoritkin pois. Ainakin kannattaa kysyä. http://optimoiautosi.fi
myynti@optimoiautosi.fi
020 786 1180 / Joni
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Risto113
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Elo 10, 2016 12:10 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Ei Diesel-auton moottorinohjaus tiedä katalysaattorista mitään, eikä tarvitse ohjelmointia sen poisto.
(Tai no Euro-6 luokituksen NOx-katit eri juttu, 150-sessä ei ole)
Miksi se pitää poistaa?
Ei se tehoa vähennä.
Aiheuttaa vaan vanhan mannelavetti-Mersu tyyppisen hajun, kuin vanha kananmuna haisee koko ajan...
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Risto113 kirjoitti: Pe Heinä 19, 2019 4:31 pm Ei Diesel-auton moottorinohjaus tiedä katalysaattorista mitään, eikä tarvitse ohjelmointia sen poisto.
(Tai no Euro-6 luokituksen NOx-katit eri juttu, 150-sessä ei ole)
Miksi se pitää poistaa?
Ei se tehoa vähennä.
Aiheuttaa vaan vanhan mannelavetti-Mersu tyyppisen hajun, kuin vanha kananmuna haisee koko ajan...
Kyllähän se DPF toimii vain ja ainoastaan katalysaattorin kanssa yhdessä, eli moottorinohjaus tietää sitä kautta. Ja kaikki vastukset turbon jälkeen vähentää tehoa. Mädän kananmunan haju tulee vain bensakoneista.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin