Sivu 1/1

150 LC:n Ohjelmointi

Lähetetty: To Heinä 18, 2019 12:16 pm
Kirjoittaja kaitaskinen
Voisiko joku vähemmän pöljyyksiä kertova ottaa kantaa asiaan jota jo aiemmin kysyin kuka osaa /pystyy poistamaan katalysaattorin/ohjelmoimaan mun LANTIKAN 150 mallisen vm 2010 uudelleen ,en kaipaa kenenkään huomautuk,sia ko. sanasta se kun on ollu minu sanavarastossa kauemmin kui monet ovat eläneet. 0505537269 kiitos

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Lähetetty: To Heinä 18, 2019 3:49 pm
Kirjoittaja psk123
Ei kai tuota kattia voi poistaa, jos meinaa auton katsastaa. Ohjelmoinnista kannattaa kysyä > https://www.karala.fi/

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Lähetetty: To Heinä 18, 2019 6:42 pm
Kirjoittaja kenni_
No ollaampa sitä herkkänahkasia..
Katalysaattorilla ilmeisesti tarkotat hiukkassuodatinta eli dpf:ffää, jota ei ainakaan laillisesti voi poistaa, koska siitä tulee hylsy leimalla. Sen pystyy ohjelmallisesti ottamaan pois käytöstä, mutta silloin se karalan mukaan alkaa savuttaan. Ja eiköhän se ennenpitkää mee tukkoonkin kun ei polta enään puhtaaks sitä.

... Ainiin meinas ihan unohtua https://www.slck.net/viewtopic.php?f=2&t=4311 :mrgreen:

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Lähetetty: To Heinä 18, 2019 9:08 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
kaitaskinen kirjoitti: To Heinä 18, 2019 12:16 pm Voisiko joku vähemmän pöljyyksiä kertova ottaa kantaa asiaan jota jo aiemmin kysyin kuka osaa /pystyy poistamaan katalysaattorin/ohjelmoimaan mun LANTIKAN 150 mallisen vm 2010 uudelleen ,en kaipaa kenenkään huomautuk,sia ko. sanasta se kun on ollu minu sanavarastossa kauemmin kui monet ovat eläneet. 0505537269 kiitos
Jos haluat tällä foorumilla kirjoitella niin mennään foorumin yleisen tyylin mukan. Oli se *** sitten kuinka kauan ollut sanavarastossa. Niin ja eri tarvitse huutaa. Otsikko korjattu .
viewtopic.php?f=2&t=4311

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Lähetetty: To Heinä 18, 2019 9:57 pm
Kirjoittaja temu
Hyvin toimittu käyttäjä...

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Lähetetty: Pe Heinä 19, 2019 5:04 am
Kirjoittaja Käyttäjä
temu kirjoitti: To Heinä 18, 2019 9:57 pm Hyvin toimittu käyttäjä...
Eiköhän tästä ole niin paljon keskusteltu että tästä on turha alkaa laulua vääntämään. Pitäisi kaikkien jo tietää.

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Lähetetty: Pe Heinä 19, 2019 8:27 am
Kirjoittaja kaitaskinen
kenni_ kirjoitti: To Heinä 18, 2019 6:42 pm No ollaampa sitä herkkänahkasia..
Katalysaattorilla ilmeisesti tarkotat hiukkassuodatinta eli dpf:ffää, jota ei ainakaan laillisesti voi poistaa, koska siitä tulee hylsy leimalla. Sen pystyy ohjelmallisesti ottamaan pois käytöstä, mutta silloin se karalan mukaan alkaa savuttaan. Ja eiköhän se ennenpitkää mee tukkoonkin kun ei polta enään puhtaaks sitä.

... Ainiin meinas ihan unohtua https://www.slck.net/viewtopic.php?f=2&t=4311 :mrgreen:
Sen pystyy ohittamaan ilman ongelmia kunhan katalysaattorin sisukset poistaa on tehty jo lukemattomiin autoihin ja päästö arvot paranee

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Lähetetty: Pe Heinä 19, 2019 11:37 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Somesta saatu vinkki. Optimoi autosi.fi Turussa On optimoinut ainaki yhden 150 sarjalaisen Cruiserin. Luulisivat osaavan ohjelmoida katalysattoritkin pois. Ainakin kannattaa kysyä. http://optimoiautosi.fi
myynti@optimoiautosi.fi
020 786 1180 / Joni

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Lähetetty: Pe Heinä 19, 2019 4:31 pm
Kirjoittaja Risto113
Ei Diesel-auton moottorinohjaus tiedä katalysaattorista mitään, eikä tarvitse ohjelmointia sen poisto.
(Tai no Euro-6 luokituksen NOx-katit eri juttu, 150-sessä ei ole)
Miksi se pitää poistaa?
Ei se tehoa vähennä.
Aiheuttaa vaan vanhan mannelavetti-Mersu tyyppisen hajun, kuin vanha kananmuna haisee koko ajan...

Re: 150 LC:n Ohjelmointi

Lähetetty: Pe Heinä 19, 2019 7:32 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Risto113 kirjoitti: Pe Heinä 19, 2019 4:31 pm Ei Diesel-auton moottorinohjaus tiedä katalysaattorista mitään, eikä tarvitse ohjelmointia sen poisto.
(Tai no Euro-6 luokituksen NOx-katit eri juttu, 150-sessä ei ole)
Miksi se pitää poistaa?
Ei se tehoa vähennä.
Aiheuttaa vaan vanhan mannelavetti-Mersu tyyppisen hajun, kuin vanha kananmuna haisee koko ajan...
Kyllähän se DPF toimii vain ja ainoastaan katalysaattorin kanssa yhdessä, eli moottorinohjaus tietää sitä kautta. Ja kaikki vastukset turbon jälkeen vähentää tehoa. Mädän kananmunan haju tulee vain bensakoneista.