Sivu 1/1

J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Lähetetty: To Kesä 25, 2020 9:18 pm
Kirjoittaja Matsui120
Ei menny läpi katsastuksesta. Savuttaa liikaa. K-arvo 2,1. Sit vaihdoin ilmansuodattimen ja polttelin vähän karstoja ja suoraan mittarille. Arvo 2,0. Mistä kannattaisi lähteä tutkimaan asiaa? 290tkm mittarissa kohta.

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Lähetetty: Ke Heinä 29, 2020 12:39 pm
Kirjoittaja Tex102
Löytyikö tähän ongelmaan jokin ratkaisu? Itsellä vm. 2008, 275tkm ajettu J120 meni rimaa hipoen läpi päästömittauksesta ja ennen katsastusta oli vaihdettu ilmanputsari ja käyty motarilla karstoja polttelemassa putkesta.

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Lähetetty: Pe Heinä 31, 2020 8:34 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Eiköhän lie EGR karstoittanut imusarjan tukkoon... Pöydälle, pesuun jne.

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Lähetetty: Ke Syys 09, 2020 9:03 pm
Kirjoittaja Alppa
Itsellä 08 cruiseri sai hylsyn kun savutus 3.5... Purin imusarjan käsiin ja putsasin valtavan määrän karstaa pois ja samalla tulppasin egr:n ettei uudestaan kerää kakkaa. 438tkm takana.
Kulku parani huomattavasti mutta silti savutus 2.1... :roll: Seuraavaksi kait sitten täytyy turbo ottaa käsiin ja huollattaa se. Onko kenelläkään kokemusta että saako turbon pois purkamatta koko pakosarjaa?

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Lähetetty: Ma Syys 14, 2020 11:37 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Alppa kirjoitti:
Ke Syys 09, 2020 9:03 pm
Itsellä 08 cruiseri sai hylsyn kun savutus 3.5... Purin imusarjan käsiin ja putsasin valtavan määrän karstaa pois ja samalla tulppasin egr:n ettei uudestaan kerää kakkaa. 438tkm takana.
Kulku parani huomattavasti mutta silti savutus 2.1... :roll: Seuraavaksi kait sitten täytyy turbo ottaa käsiin ja huollattaa se.
Ei se turbo sitä savua tee. Osta jotain tähän tarkoitettua Cleaneriä ja polkemaan.
Esim. tämmöstä: https://tec4.fi/tuotteet/polttoneste/te ... puhdistus/

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Lähetetty: Ke Syys 16, 2020 12:27 pm
Kirjoittaja Alppa
Putsattu ja poljettu on :)
Otin kumminkin turbon käsiin ja huoltoon. Laakereissa oli melko reilusti jo väljää ja vnt säädön vipu oli kulunut niin paljon ettei siipien säätö enää toiminut kunnolla. Katsotaan kun lyön kasaan niin luulis jotain auttavan kun saa ilmaa paremmin taas.

Aleksi