Kuva Kuva

Bj40 kallellaan

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

peruskallio
Viestit: 2
Liittynyt: Su Syys 19, 2021 4:12 pm
Paikkakunta: Pirkkala

Bj40 kallellaan

Viesti Kirjoittaja peruskallio »

Kuinka paljon on normaali kallistus kuskin puolelle BJ40:ssä?
Vaihdoin täysin selvien lehtijousien tilalle paremmat käytetyt. Auto oli kallellaan alunperin ja nyt enemmän. Mielestäni siitä tuli 3 etujousta ja yksi takajousi pois. Ainakin repsikan puolen takajousessa oli 7 lehteä ja kuskilla 6. En sen kummemmin asiaa ihmetellyt, laskin vaan lehdet.
Riippuu vähän koska mittaa mutta jotain 7-9cm kuskin puoli matalammalla. On ajettu eli ei ole mistään jousien asettumisesta nyt kiinni.

Koitin vaihtaa ensin taka- ja sitten etujouset ristiin vas->oik mutta auto edelleen kallellaan, yhtä paljon tai ehkä vähän enemmän. Takakorvakkeita oli hitsailtu, repsikan puolen korvaketta korjasin kun oli n. Sentin pidempi väli kuin kuskin puolella ja n. Sentin korkeampi kuin kuskin. Ei vaikutusta kallistukseen.

Takakardaanin irrotin ja tutkin että pääsee pituussuunnassa liikkumaan. Etukardaani vielä tutkimatta, epäilen että ei siinä mitään vikaa ole. Kysymys siis kuuluu teenkö turhaa työtä? Lukenut että aina nämä ovat kallellaan, mutta kuinka paljon on liikaa? Ja jos on epänormaalia niin mitä seuraavaksi? Takajouset voisin vielä vaihtaa takaisin kun ehkä kallistui vähän lisää kun vaihdoin ne ristiin. Muuten alkaa sitten ideat olemaan loppu.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Re: Bj40 kallellaan

Viesti Kirjoittaja jpesala »

mulla oli bjii kallellaan kuskin puolelle ja vaihdoin viime talvena Milnerin jouset joka nurkkaan. auto jäi edelleen kallelleen 2cm kuskinpuolelle. vanhoissa jousissa oli kuskin puolella taakse lisälehti laitettu aikanaan. Mikään muu ei auttanut kuin takoa kuskinpuolen uusi takajousi 2cm kippurammaksi ja sitten vielä laitoin sen lisälehden siihen ,niin auto oli täysin suora. nyt 4000km ajettuani auto onkin repsikan puolelle 2cm kallellaan!!!!!!!.....kele. taidan joskus talvella laittaa lisälehden repsikan puolelle taakse. sitä selitetään suuressa maailmassa ,että varapyörä ratti polkimet ym painaa kuskinpuolta alemmas. siihen myydään alennuspalaa jousen ja akselin väliin millä saa vähän oikastua. itsekin kokeilin sellasta mutta se ei auttanut. pientä heittoa voi korjata erimittaisilla riipukkeilla. ei muuta kuin leka käteen ja takomaan jousia.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Vastaa Viestiin