Kuva Kuva

HDJ:n vaihteisto ja HJ:n jakari?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

HDJ:n vaihteisto ja HJ:n jakari?

Viesti Kirjoittaja Grau »

Tietääkö kukaan sopiiko HDJ:n vaihteisto HJ:n jakolaatikkoon mitenkään? Tai kai se mitenkään sopii, mutta kuinka iso muutostyö siinä on?

Vielä tarkennuksena, että lähinnä kiinnostaa tuo A442 automaattilaatikon ja HJ:n jakolaatikon sovitus.

Vastauksia arvostetaan.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

En ole kuullut että kävisi, voisi olla aika suosittu temppu.

En muista miltä HDJ:n jakolaatikko näyttää, mutta etkö saisi sitä samaan kauppaan? Ellen väärin muista on J8:ssakin banjot oikealla puolella ja koska automaatti tuskin on saman mittainen kuin HJ:n laatikko, pitäisi kardaaneille kuitenkin tehdä jotain. Vai meinasitko ottaa HDJ:n koneen tai siirtää HJ:n koneen kannakkeita vaihdon yhteydessä?

Australiasta saa muuten muutossarjoja joilla saa HDJ:n jakolaatikon kytkettäväksi (2H-4H) niin että voi ajaa napalukot auki.

Voi hyvin olla että jonkunlainen yhteys koneistuspajaan olisi hyväksi jos tuollaista suunnittelee.
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Tää nyt on vaan visiointia, ilman todellisia toteutus mahdollisuuksia (vielä). Ajatuksena oli vaihtaa HDJ:n kone ja laatikkopaketti HJ:hin. Jakolaatikon ajattelin säilyttää juuri tuon jatkuvan nelivedon pelossa, mutta sitäkin voi siis näpelöidä...

HDJ:n koneessa kiinnostaa lähinnä se että siihen saa neliventtiili kantta, ja eikös ihan uusimmissa koneissa oo commonrail ruiskutus?

Tämmösiä virityksiä, ehkä joskus myöhemmin ihan tosissaankin...
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo kuulostaa järkevältä paketilta,kyllä mullakin se 80 jakis lentäis vesilintuun sieltä ja tilalle hj kova jakis.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Neliventtiilikansi on dieseleissä kai lähinnä markkinointiosaston vaatimaa humpuukia, välijäähdyttimellä ja pienellä "säädöllä" uusimpien cruisereiden 204 hv on irroteltu. Ei kai missään 1HD-T/FTE:ssä ole common railia, sehän on lähinnä noissa kolmelitraisissa, onko se sitten 1KZ-TE tms. Vai oliskohan kun on kuitenkin sähköohjaus... jakajapumppu minusta niissäkin on. Pitääpä selvittää.

Jep, Toyotan sivuilta:

Polttoainejärjestelmä: Elektronisesti ohjattu suoraruiskutus, turboahdin ja välijäähdytin

Eli ei puhuta yhteispainehässäkästä mitään.

Hyvä kone se kai silti on, vaikka jakopää onkin kuminauhalla.
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Juu, kyllä mä nyt ensin katon mitä tosta 12H-T koneesta saa irti, ennen kuin lähen vaihtamaan. Se neliventtiilikansi kiinnostaa lähinnä teknisen hienoutensa takia, hyöty on sitten kyseenalainen käsite... Ja kyllähän sen Commonrail:n tohon 12H-T koneeseenkin saa laitettua, vaatii vaan vähän enemmän rakentamista :wink:

Ja vielä joskus tulevaisuudessa sähköhydrauliset venttiilit... Mutta siihen menee vielä 10 vuotta.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Joskus ku alat moisia kehitteleen, niin kuvallista raporttia tänne sitte, kiitoos... :D
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin