Sivu 1/1

HDJ:n vaihteisto ja HJ:n jakari?

Lähetetty: Ke Tammi 12, 2005 3:41 pm
Kirjoittaja Grau
Tietääkö kukaan sopiiko HDJ:n vaihteisto HJ:n jakolaatikkoon mitenkään? Tai kai se mitenkään sopii, mutta kuinka iso muutostyö siinä on?

Vielä tarkennuksena, että lähinnä kiinnostaa tuo A442 automaattilaatikon ja HJ:n jakolaatikon sovitus.

Vastauksia arvostetaan.

Lähetetty: Pe Tammi 14, 2005 3:13 pm
Kirjoittaja JF
En ole kuullut että kävisi, voisi olla aika suosittu temppu.

En muista miltä HDJ:n jakolaatikko näyttää, mutta etkö saisi sitä samaan kauppaan? Ellen väärin muista on J8:ssakin banjot oikealla puolella ja koska automaatti tuskin on saman mittainen kuin HJ:n laatikko, pitäisi kardaaneille kuitenkin tehdä jotain. Vai meinasitko ottaa HDJ:n koneen tai siirtää HJ:n koneen kannakkeita vaihdon yhteydessä?

Australiasta saa muuten muutossarjoja joilla saa HDJ:n jakolaatikon kytkettäväksi (2H-4H) niin että voi ajaa napalukot auki.

Voi hyvin olla että jonkunlainen yhteys koneistuspajaan olisi hyväksi jos tuollaista suunnittelee.

Lähetetty: Su Tammi 16, 2005 10:33 pm
Kirjoittaja Grau
Tää nyt on vaan visiointia, ilman todellisia toteutus mahdollisuuksia (vielä). Ajatuksena oli vaihtaa HDJ:n kone ja laatikkopaketti HJ:hin. Jakolaatikon ajattelin säilyttää juuri tuon jatkuvan nelivedon pelossa, mutta sitäkin voi siis näpelöidä...

HDJ:n koneessa kiinnostaa lähinnä se että siihen saa neliventtiili kantta, ja eikös ihan uusimmissa koneissa oo commonrail ruiskutus?

Tämmösiä virityksiä, ehkä joskus myöhemmin ihan tosissaankin...

Lähetetty: Ma Tammi 17, 2005 1:00 pm
Kirjoittaja jjtp
joo kuulostaa järkevältä paketilta,kyllä mullakin se 80 jakis lentäis vesilintuun sieltä ja tilalle hj kova jakis.

Lähetetty: Ti Tammi 18, 2005 2:27 pm
Kirjoittaja JF
Neliventtiilikansi on dieseleissä kai lähinnä markkinointiosaston vaatimaa humpuukia, välijäähdyttimellä ja pienellä "säädöllä" uusimpien cruisereiden 204 hv on irroteltu. Ei kai missään 1HD-T/FTE:ssä ole common railia, sehän on lähinnä noissa kolmelitraisissa, onko se sitten 1KZ-TE tms. Vai oliskohan kun on kuitenkin sähköohjaus... jakajapumppu minusta niissäkin on. Pitääpä selvittää.

Jep, Toyotan sivuilta:

Polttoainejärjestelmä: Elektronisesti ohjattu suoraruiskutus, turboahdin ja välijäähdytin

Eli ei puhuta yhteispainehässäkästä mitään.

Hyvä kone se kai silti on, vaikka jakopää onkin kuminauhalla.

Lähetetty: Ti Tammi 18, 2005 7:39 pm
Kirjoittaja Grau
Juu, kyllä mä nyt ensin katon mitä tosta 12H-T koneesta saa irti, ennen kuin lähen vaihtamaan. Se neliventtiilikansi kiinnostaa lähinnä teknisen hienoutensa takia, hyöty on sitten kyseenalainen käsite... Ja kyllähän sen Commonrail:n tohon 12H-T koneeseenkin saa laitettua, vaatii vaan vähän enemmän rakentamista :wink:

Ja vielä joskus tulevaisuudessa sähköhydrauliset venttiilit... Mutta siihen menee vielä 10 vuotta.

Lähetetty: Ti Tammi 18, 2005 7:57 pm
Kirjoittaja hj60
Joskus ku alat moisia kehitteleen, niin kuvallista raporttia tänne sitte, kiitoos... :D