Kuva Kuva

BJ:n jarruista

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

BJ:n jarruista

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Kävin tuossa katsastamassa Berttaani ja auto jäi kiinni takajarruista ja käsijarrusta.Takajarruissa heittoa yli 50 pros ja käsijarrussa pitoa tuskin ollenkaan.Takajarruissa o9n varmaan joku säätö mutta mitenkä se käsijarru säädetään tai mitä sille pitäisi tehdä.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

BJ 40:sessä käpäri on kardaanilla...siellä kardaanirummussa on neliön muotoinen tappi joka tulee jarrukilvestä ulos,siitä vaan ruuvailemaan niin saat käpärin kondikseen.
takajaarut tuntus olevan jumissa...rengas pois rumpu pois ja sylinterien herkistelyt...tai sitten pelkkä säätö...
Takajarrukilvessä on aukot jarrusäädöille...sieltä meisselillä pyörittäen saat säädettyä kengät lähelle...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

BJ:n jarruista

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Kiitos vinkeistä, yritetään. Kasijarru systeemi aivan uusi minulle.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Mikko
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 7:47 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Morjens.
Kartaanikäkkäri on periaatteessa varsin pitävä, mutta jos stefa on pettänyt, kengät uivat öljyssä.
Takajarruja olen itse säätänyt ruuvaamalla aluksi kengät kiinni rumpuihin tiukasti, ja avaamalla molemmilta puolilta saman määrän naksuja. Pitäisi sitten olla tasapainossa, jos sylinterit toimivat.
Vastaa Viestiin