Kuva Kuva

korinkorotus (biltema??)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

JP&HJ60
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 2:20 pm
Paikkakunta: Ii

korinkorotus (biltema??)

Viesti Kirjoittaja JP&HJ60 »

juu, kolahti uus biltema katalooki postista, sietä löyty kumityyny eleismalli
tärinän vaimentimena esim moottoreissa, niissä on vulkanisoitu laipat joissa kierretapit, esim m10 kierre ulkohal 50mm korkeus 45mm, vaatiiko katsastusmies että kori on läpipultattu kiinni? no voihan nämä töljätä alustamassaa niin paljon ettei näe onko läpipultti, paremmat nää minusta olis entä ne kärppien reeni kiekot :D
Avatar
hojohojo
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 11:39 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja hojohojo »

Enpä menis laittamaan :? Mä tein pari vuotta sitten Bronccoon halk. 70mm. nylon tangosta 75 mm pätkiä ja rei'itin ne, sitten m12 kierretangolla lävitse kiinni ja vielä nyloc mutterit päihin.

Leimalla ukko sano narisevalla äänellä et "näyttää olevan omatekoset nappulat sulla tuolla välis...". No leima tuli.

Kyllä se vulkanoitu kumikin joskus siiä laipasta irtoo ja sit voi olla hauskaa... :shock: :shock: :D

Tämä vaan mun mielipide. mitä muut on mieltä????? :?
#324
pyyvama
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama »

Mummiälestä kannattais olla läpi. Käytin joskus tollasia kumeja apukierrejousen yläpäässä "pohjaanlyöntikumeina" ja ne irtos vulkanoinnista aika pian vaikkei mitään kummempia voimia niihin kohdistunu.

Matti
JP&HJ60
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 2:20 pm
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja JP&HJ60 »

jep, tuota kestävyyttä epäilin myös, jossain "parempi" merkkisisä on ilmoitettu kestävyys kiloina, mut sekin (ehkä) tarkoittaa paljon kestää suoraa painoa päällä, kyl kestävin on POM tanko ja läpipulti, mut hiljentäiskö kumityynyt pienet tärinät kopista??
Latekki
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 29, 2005 5:21 pm
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja Latekki »

Mull olis ylimääräinen satsi 10 tai 12 kpl ,jonkun tehtaansedän tekemii korin korotuspaloja. jotain muovii ja 2"korkeet
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei kannata hengellänsä leikkiä, ei se kumi pitele juuri mitään jos tulee vaikka kurma-auton tölväisemäksi. Pultitkin ovat joskus kovilla, esimerkki itänaapurin vastaavasti rakennetusta autosta (huomatkaa mm. ratin/rattipylvään sijainti suhteessa kuvitteelliseen kuljettajaan):

Kuva

Tuossa on sentään käytetty lähes uudenveroista autoa - olisi mielenkiintoista nähdä vastaava testi tehtynä sopivan rapealla BJ:llä tai HJ:lla, veikkaan että vähintään samalta näyttäisi.

Lisäksi alustamassa (joka on mineraaliöljypohjaista) haperruttaa kumiosat, eli sitä ei ole kovin järkevä ruiskutella niille tyynyille.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Joku heitti ulos vaikka ihan kiltisti olin!
JP&HJ60
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 2:20 pm
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja JP&HJ60 »

Jep kuva kertoo enempi ku 1000 sanaa :( mun korin korotus on ens kesän hommia, samalla kun hitsailen helmat uusiksi ja korjailen ruosteet pois,
hiukan otsikosta poiketen juttua, edeltävä omistaja oli tehny kunnon mittaset
etu riipukkeet silmäväli n.15cm +kierrejuoset :? joo aika huono ajettava kun
ulos joustoa ei yhtään vakio iskunvaimentimilla ja kierre jouset jäykisti sisään jouston, oli melkoinen kivireki, renkaat "kaatuivat" tosi pahasti linkkuu kääntäessä, uusien silmäväli 9,5cm ja kierrejouset otin pois nyt joustaa eikä keula etes tipahtanu paljoa renkaan navasta lokarin kaareen on n.54cm ja on vinssikin paikallaan
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

älä laita . vulkanoinnit aukee ja kori ei oo enäärungossa kiinni.olen nähnyt tällasen tapauksen
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Olis nyt sellainen tilanne, että ed omistaja on korottanut koria 50mm korkeilla metallipalasilla. Nyt sitten vasemmalla takana on molemmat korin kannakkeet hävinneet korin sisälle (eräs ilmalento saattoi auttaa asiaa)...

Eli kannakkeet täytyy korjata, mutta mistä saisi hyviä kumityynyjä orkkisten tilalle? Ovat siis aivan mureaa kumia, mutta tässä tilanteessa ei ehdi vaihtaa kaikkia, vaan ainoastaan nämä kaksi, kun ovat jo irti.

Eli mistä löydän orkkiskokoiset kumityynyt? Ja kuuluuko niiden sisällä olla joku metalliholkki tms? Nuo oli aivan muruna molemmat, eikä saanut mitään tolkkua.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

EI mun mieelstä ole metalli holkkia sisällä vaan isot prikat ympärillä.
Mun autoista saat ilmiseks purkaa 2 jos et muualta löydä!
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

On siellä (ollu) semmonen putkiholkki, joka menee koko paketista läpi, ettei kumit mee liian linttaan.

Jos löydät ehjät kumit, muttet holkkeja, niin ne voi tehä putkenpätkästä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

juu ei kannata laittaa noita vulkanisoitui tyynyi ollenkaan ..
itellä oli joskus peltoautossa moottori kiinni semmosilla ja eihän ne kauaa kestänyt..
ei muutakuin nylokki pusla (läpipultilla) ja kumilevystä leikkaa ns prikat kumpaankin päähän niin ei natise..
itelle hiluxsiin aatellu laittaa ensikesänä näin korotuksen...
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

eihän sitä kokeilematta tiedä paljonko vesiletkut,sähköjohdot ja käsijarruvaijeri kestää sen jälkeen kun kori on lähtenyt irti rungosta.kuvia kehiin sitten kun se on selvinnyt. :D
maaristeilijä
Vastaa Viestiin