korinkorotus (biltema??)
Valvoja: Käyttäjä
korinkorotus (biltema??)
juu, kolahti uus biltema katalooki postista, sietä löyty kumityyny eleismalli
tärinän vaimentimena esim moottoreissa, niissä on vulkanisoitu laipat joissa kierretapit, esim m10 kierre ulkohal 50mm korkeus 45mm, vaatiiko katsastusmies että kori on läpipultattu kiinni? no voihan nämä töljätä alustamassaa niin paljon ettei näe onko läpipultti, paremmat nää minusta olis entä ne kärppien reeni kiekot
tärinän vaimentimena esim moottoreissa, niissä on vulkanisoitu laipat joissa kierretapit, esim m10 kierre ulkohal 50mm korkeus 45mm, vaatiiko katsastusmies että kori on läpipultattu kiinni? no voihan nämä töljätä alustamassaa niin paljon ettei näe onko läpipultti, paremmat nää minusta olis entä ne kärppien reeni kiekot
Enpä menis laittamaan Mä tein pari vuotta sitten Bronccoon halk. 70mm. nylon tangosta 75 mm pätkiä ja rei'itin ne, sitten m12 kierretangolla lävitse kiinni ja vielä nyloc mutterit päihin.
Leimalla ukko sano narisevalla äänellä et "näyttää olevan omatekoset nappulat sulla tuolla välis...". No leima tuli.
Kyllä se vulkanoitu kumikin joskus siiä laipasta irtoo ja sit voi olla hauskaa...
Tämä vaan mun mielipide. mitä muut on mieltä?????
Leimalla ukko sano narisevalla äänellä et "näyttää olevan omatekoset nappulat sulla tuolla välis...". No leima tuli.
Kyllä se vulkanoitu kumikin joskus siiä laipasta irtoo ja sit voi olla hauskaa...
Tämä vaan mun mielipide. mitä muut on mieltä?????
#324
Ei kannata hengellänsä leikkiä, ei se kumi pitele juuri mitään jos tulee vaikka kurma-auton tölväisemäksi. Pultitkin ovat joskus kovilla, esimerkki itänaapurin vastaavasti rakennetusta autosta (huomatkaa mm. ratin/rattipylvään sijainti suhteessa kuvitteelliseen kuljettajaan):
Tuossa on sentään käytetty lähes uudenveroista autoa - olisi mielenkiintoista nähdä vastaava testi tehtynä sopivan rapealla BJ:llä tai HJ:lla, veikkaan että vähintään samalta näyttäisi.
Lisäksi alustamassa (joka on mineraaliöljypohjaista) haperruttaa kumiosat, eli sitä ei ole kovin järkevä ruiskutella niille tyynyille.
Tuossa on sentään käytetty lähes uudenveroista autoa - olisi mielenkiintoista nähdä vastaava testi tehtynä sopivan rapealla BJ:llä tai HJ:lla, veikkaan että vähintään samalta näyttäisi.
Lisäksi alustamassa (joka on mineraaliöljypohjaista) haperruttaa kumiosat, eli sitä ei ole kovin järkevä ruiskutella niille tyynyille.
Jep kuva kertoo enempi ku 1000 sanaa mun korin korotus on ens kesän hommia, samalla kun hitsailen helmat uusiksi ja korjailen ruosteet pois,
hiukan otsikosta poiketen juttua, edeltävä omistaja oli tehny kunnon mittaset
etu riipukkeet silmäväli n.15cm +kierrejuoset joo aika huono ajettava kun
ulos joustoa ei yhtään vakio iskunvaimentimilla ja kierre jouset jäykisti sisään jouston, oli melkoinen kivireki, renkaat "kaatuivat" tosi pahasti linkkuu kääntäessä, uusien silmäväli 9,5cm ja kierrejouset otin pois nyt joustaa eikä keula etes tipahtanu paljoa renkaan navasta lokarin kaareen on n.54cm ja on vinssikin paikallaan
hiukan otsikosta poiketen juttua, edeltävä omistaja oli tehny kunnon mittaset
etu riipukkeet silmäväli n.15cm +kierrejuoset joo aika huono ajettava kun
ulos joustoa ei yhtään vakio iskunvaimentimilla ja kierre jouset jäykisti sisään jouston, oli melkoinen kivireki, renkaat "kaatuivat" tosi pahasti linkkuu kääntäessä, uusien silmäväli 9,5cm ja kierrejouset otin pois nyt joustaa eikä keula etes tipahtanu paljoa renkaan navasta lokarin kaareen on n.54cm ja on vinssikin paikallaan
Olis nyt sellainen tilanne, että ed omistaja on korottanut koria 50mm korkeilla metallipalasilla. Nyt sitten vasemmalla takana on molemmat korin kannakkeet hävinneet korin sisälle (eräs ilmalento saattoi auttaa asiaa)...
Eli kannakkeet täytyy korjata, mutta mistä saisi hyviä kumityynyjä orkkisten tilalle? Ovat siis aivan mureaa kumia, mutta tässä tilanteessa ei ehdi vaihtaa kaikkia, vaan ainoastaan nämä kaksi, kun ovat jo irti.
Eli mistä löydän orkkiskokoiset kumityynyt? Ja kuuluuko niiden sisällä olla joku metalliholkki tms? Nuo oli aivan muruna molemmat, eikä saanut mitään tolkkua.
Eli kannakkeet täytyy korjata, mutta mistä saisi hyviä kumityynyjä orkkisten tilalle? Ovat siis aivan mureaa kumia, mutta tässä tilanteessa ei ehdi vaihtaa kaikkia, vaan ainoastaan nämä kaksi, kun ovat jo irti.
Eli mistä löydän orkkiskokoiset kumityynyt? Ja kuuluuko niiden sisällä olla joku metalliholkki tms? Nuo oli aivan muruna molemmat, eikä saanut mitään tolkkua.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
juu ei kannata laittaa noita vulkanisoitui tyynyi ollenkaan ..
itellä oli joskus peltoautossa moottori kiinni semmosilla ja eihän ne kauaa kestänyt..
ei muutakuin nylokki pusla (läpipultilla) ja kumilevystä leikkaa ns prikat kumpaankin päähän niin ei natise..
itelle hiluxsiin aatellu laittaa ensikesänä näin korotuksen...
itellä oli joskus peltoautossa moottori kiinni semmosilla ja eihän ne kauaa kestänyt..
ei muutakuin nylokki pusla (läpipultilla) ja kumilevystä leikkaa ns prikat kumpaankin päähän niin ei natise..
itelle hiluxsiin aatellu laittaa ensikesänä näin korotuksen...
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne