Kuva Kuva

Bj 42 ja öljynpaineet

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

mara500
Viestit: 17
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 4:58 pm
Paikkakunta: jkl

Bj 42 ja öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja mara500 »

Niin onkohan ajokissani vikaa vai ominaisuus... :lol:
Bertta on -84 ja mittarissa 330t km. Kun sen kylmänä laittaa käyntiin öljynpaineet nousee mittarin puoleenväliin ja kone käy hieman terävästi. (Suutinrempan aika?) Lintan kun polkaisee pohjaan niin putkenpäästä tulee voimasavua jonnin verran. Sitten kun kone on lämmennyt kunnolla öljynpaineet menee kokolailla nolliin, viisari nousee ehkä ittesä verran. Edic ei ole sammuttanu vielä koskaan ittekseen käyntiä öljynpaineen totaalisen katoamisen takia. Taasen kun antaa voiman puhua tulee savua enemmän kuin kylmänä ja höystettynä palaneen öljyn katkulla. Savussa on hitusen sinistä väriä, öljyt ei ole vajentuneet vuodessa juuri mitään.
Niin että olisinko vanhuksesta huolissaan vai en? Lähinnä koska öljynpainemittari on melkein nollilla, eikä se sieltä lämpösenä nouse juuri olleskaan.
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

laita sinne kunnollinen mekaaninen öljynpainemittari, ei tartte sillon arpoa viisarin paksuuksia ja muita maamerkkejä käyttäen paineita!
Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Anturivika.
____________________________
#262 & HJ-60
Avatar
Toyoman42
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 8:40 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Toyoman42 »

Mul kans Bj 42:nen! samanlainen et lämpösenä viisari ei juurikaan värähdä, mut ku antaa jenkaa ni si nousee! jos ei tyhjä käynnil edicci sammuta n. 2min tyhjäkäynnin aikana-> ei vikaa!! kylmänä (pakkasta 20 ylöspäin, 10w-30 öljyillä) jos ei paina käynnistettäes hivenen kaasua ni sammuu, uudelleen tarttaus ja käy komeesti-> syynä jähmeet öljyt!! mut jos viisari ei värähdä kauheesti ku antaa varvia ni si o kyl vikaa... ja 3b:n ö-pumppu (rattaat+ jakopään kotelo) maksaa Toyotalla 990 euroo, kysyin pari kuukautta sitte, et ei kannata hajottaa!!
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Toyoman42 kirjoitti:Mul kans Bj 42:nen! samanlainen et lämpösenä viisari ei juurikaan värähdä, mut ku antaa jenkaa ni si nousee! jos ei tyhjä käynnil edicci sammuta n. 2min tyhjäkäynnin aikana-> ei vikaa!! kylmänä (pakkasta 20 ylöspäin, 10w-30 öljyillä) jos ei paina käynnistettäes hivenen kaasua ni sammuu, uudelleen tarttaus ja käy komeesti-> syynä jähmeet öljyt!! mut jos viisari ei värähdä kauheesti ku antaa varvia ni si o kyl vikaa... ja 3b:n ö-pumppu (rattaat+ jakopään kotelo) maksaa Toyotalla 990 euroo, kysyin pari kuukautta sitte, et ei kannata hajottaa!!
Päteneekö sama hj60:een? Viisari tosiaan kuumana tyhjäkäynnillä ittensä verran ylhäällä, mutta ajossa paineet pysyys kuumalla koneella 1/3 osassa jatkuvasti.
Nykyään saa startata kylmänä melkein aina kahesti, koska se joku systeemi sammuttaa auton, kun ei paineet nouse heti. Ongelma tuli sen jälkeen, kun uusin hehkut, koska nyt hörähtää heti käyntiin (ennen sai sahat oman aikansa -> paineet ehti nousta).
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Vastaa Viestiin