Kuva Kuva

lj70 vm86 kitkalukon kiristäminen

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

lj70 vm86 kitkalukon kiristäminen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

moi millainen homma olisi kitkalukon kiristäminen ?
ei oo tullut perehtyneeksi sellaisiin vielä niin jos olisi jollakin hyvii niksei niin olisin kiitollinen.
sitten olisi vielä sellainen kysymys et sopiiko taka akselilta toi kitkalukollinen murikka etuakselille vai onko ne sisäisesti rakenteeltaan erilaiset kun noi kyllä näyttää suhteellisen saman kokosilta ulkoisesti ja olisiko kellään jäänyt ylimääräistä takamurikkaa ylimääräiseksi et sais takapäähän lukollisen , miksei kitka lukollinenkin soveltuisi mun ajoon.. :roll:
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Jatketaas tähän ja kysellään tyhmiä. Siis sopiiko toi taka-akselin kitkalukko suoraan tonne eteen? Jos hommais lock-rightin taakse ja siirtäis kitkalukon eteen...Kun eteenhän ei suositella mitään automaattilukkoa,eikö?

EDIT: kyselen siis hoijakan peristä...
railai at surffi.net
NMK
Viestit: 12
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 10:35 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NMK »

LJ:n 8" perät ei käy päikseen. Edessä on high-pinion mallinen murikka.
Itse tasauspyörästön pystyy vaihtaan mutta poskilaakerit on eri kokoset edessä ja takana ja sopivaa swappilaakeria ei ainakaan tarvikkeena tunnu löytyvän. Holkittamalla onistuu ja oon kuullu huhuntynkää että jonkun mallin hiluksin poskilaakeri ois ratkasu tähän hommaan.

HJ:n 9" perät taas on swappikelposia.
Kuva
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Miulla oli uudemmassa LJ:ssä edessä poskilaakerit kokoa 50/80mm eli samankokoiset kuin vanhemmassa LJ:ssä takana?
Myynnissäkin tuo avoin tasauspyörästö oli pitkän aikaa muttei ketään kiinnostanut niin halvalla meni.
Uudemmassa LJ:ssä on takana 12 pulttinen 8.9" perä jossa on erikokoiset poskilaakerit toisiinsa nähden.
Make-lj
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 11:32 am
Paikkakunta: lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make-lj »

Multa löytyy pari ylimääräistä lj:n kitkamurikkaa jos on tarvetta.
make_85(ät)netti.fi
_____________________________
Montenegro #38
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

Eipä kukaan vastannu tohon kitkan kiristykseen..

Eli ajattelin siirtää 85vm hj;stä taka kitkan eteen ja kiristää sitten taakse kemppi kun on metsä peli.....
Kaikki noi onnistunee??? mutta miten se kitka kiristetään???
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Esim. lisäämällä toisesta kitkalukosta yhden parin levyjä/puoli, sitähän ei sit taas tiedä kuinka paljon tuo lisää pitoa vai lisääkö yhtään, ja kuinka pitkäikäinen se tulee olemaan.
Kiristyksen vaarana on että tiukalle jouduttuaan levyt pettää "hammastuksestaan" ja se sitten siinä niiden levyjen suhteen.
Näin ainakin Patrollissa, en ole tarkemmin tutustunut Tojon kitkoihin.
Jouko
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Touko 11, 2020 4:38 pm
Paikkakunta: Kittilä

Re: lj70 vm86 kitkalukon kiristäminen

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Joko jollekki on vakiintunutta tietoa tuosta jos LJn takakitkan tilalle laittais palalukon? Joko löytyy poskilaakereita ja mitkä sinne passais? Samoten millä kompinaatiolla sais sen kitkan siirrettyä etuperhän?

Löytys pihamaalta kaks 86vuosimallin LJtä jossa kummassaki takaperässä kitkalukko.
Vastaa Viestiin