Sivu 1/1

lj70 vm86 kitkalukon kiristäminen

Lähetetty: Ma Huhti 24, 2006 10:16 am
Kirjoittaja mikaylikoski
moi millainen homma olisi kitkalukon kiristäminen ?
ei oo tullut perehtyneeksi sellaisiin vielä niin jos olisi jollakin hyvii niksei niin olisin kiitollinen.
sitten olisi vielä sellainen kysymys et sopiiko taka akselilta toi kitkalukollinen murikka etuakselille vai onko ne sisäisesti rakenteeltaan erilaiset kun noi kyllä näyttää suhteellisen saman kokosilta ulkoisesti ja olisiko kellään jäänyt ylimääräistä takamurikkaa ylimääräiseksi et sais takapäähän lukollisen , miksei kitka lukollinenkin soveltuisi mun ajoon.. :roll:

Lähetetty: Su Helmi 11, 2007 10:14 pm
Kirjoittaja Luigi81
Jatketaas tähän ja kysellään tyhmiä. Siis sopiiko toi taka-akselin kitkalukko suoraan tonne eteen? Jos hommais lock-rightin taakse ja siirtäis kitkalukon eteen...Kun eteenhän ei suositella mitään automaattilukkoa,eikö?

EDIT: kyselen siis hoijakan peristä...

Lähetetty: Ma Helmi 12, 2007 10:36 am
Kirjoittaja NMK
LJ:n 8" perät ei käy päikseen. Edessä on high-pinion mallinen murikka.
Itse tasauspyörästön pystyy vaihtaan mutta poskilaakerit on eri kokoset edessä ja takana ja sopivaa swappilaakeria ei ainakaan tarvikkeena tunnu löytyvän. Holkittamalla onistuu ja oon kuullu huhuntynkää että jonkun mallin hiluksin poskilaakeri ois ratkasu tähän hommaan.

HJ:n 9" perät taas on swappikelposia.

Lähetetty: Ma Helmi 12, 2007 11:46 am
Kirjoittaja Repro
Miulla oli uudemmassa LJ:ssä edessä poskilaakerit kokoa 50/80mm eli samankokoiset kuin vanhemmassa LJ:ssä takana?
Myynnissäkin tuo avoin tasauspyörästö oli pitkän aikaa muttei ketään kiinnostanut niin halvalla meni.
Uudemmassa LJ:ssä on takana 12 pulttinen 8.9" perä jossa on erikokoiset poskilaakerit toisiinsa nähden.

Lähetetty: Ma Helmi 12, 2007 11:54 am
Kirjoittaja Make-lj
Multa löytyy pari ylimääräistä lj:n kitkamurikkaa jos on tarvetta.
make_85(ät)netti.fi

Lähetetty: Ma Helmi 12, 2007 8:50 pm
Kirjoittaja Heikki L
Eipä kukaan vastannu tohon kitkan kiristykseen..

Eli ajattelin siirtää 85vm hj;stä taka kitkan eteen ja kiristää sitten taakse kemppi kun on metsä peli.....
Kaikki noi onnistunee??? mutta miten se kitka kiristetään???

Lähetetty: Ke Helmi 14, 2007 8:38 am
Kirjoittaja Repro
Esim. lisäämällä toisesta kitkalukosta yhden parin levyjä/puoli, sitähän ei sit taas tiedä kuinka paljon tuo lisää pitoa vai lisääkö yhtään, ja kuinka pitkäikäinen se tulee olemaan.
Kiristyksen vaarana on että tiukalle jouduttuaan levyt pettää "hammastuksestaan" ja se sitten siinä niiden levyjen suhteen.
Näin ainakin Patrollissa, en ole tarkemmin tutustunut Tojon kitkoihin.

Re: lj70 vm86 kitkalukon kiristäminen

Lähetetty: Su Touko 31, 2020 11:57 am
Kirjoittaja Jouko
Joko jollekki on vakiintunutta tietoa tuosta jos LJn takakitkan tilalle laittais palalukon? Joko löytyy poskilaakereita ja mitkä sinne passais? Samoten millä kompinaatiolla sais sen kitkan siirrettyä etuperhän?

Löytys pihamaalta kaks 86vuosimallin LJtä jossa kummassaki takaperässä kitkalukko.