Kuva Kuva

Pitkät jäi päälle

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Pitkät jäi päälle

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Onkohan kenelläkään muulla Hojottimen omistajalla käynnyt samoin kun meikäpojulla ja jäänyt ikäänkuin HJ:ssä pelkästään pitkät päälle....
Eli lyhyet valot ovat hukasa.....
Relehän se on todennäköisesti leiponut jumiin....?
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Ismo C.
Viestit: 465
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 1:16 pm
Paikkakunta: Velaatta

Viesti Kirjoittaja Ismo C. »

Meillä jäi HJ:ssa ajovalot päälle kun sammutti katkaisijasta, eli valot pelasivat muuten normaalisti, mutta kun sammutti valot, niin parkit sammuivat ja puolikkaat jäivät palamaan. Onneksi oli pimeää, eikä akut menneet kuiviin!
Rele löytyi kuskin puolen jalkatilasta, peukalonkokoinen mötikkä. Sen kun vaihtoi, niin ongelmia ei sen jälkeen ole ollut :)
Vika ei ole sama kuin sulla, mutta veikkaisin kyllä relettä 10:1 :wink:
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Hojottimessa (ja monissa 80-luvun tojotissa) rele vaan kytkee plussan sinne H4:lle, ja maa kiertää täydellä virralla viiksen lyhyt-pitkä -vaihtokatkaisijan kautta.

Mulla teki semmosen kerran talvipimeässä yöllä lähes 200 km kotoa, että pitkät toimi vaan pitämällä sitä viikseä väläytysasennossa. Sillonhan siellä palaa sekä lyhyet että pitkät mutta ei ne siitä kärvähtäny. On muuten pikku viiksi raskas vedettävä, ku sitä pari tuntia pitää taka-asennossa. Mitään teippipatenttiakaan ei voinu laittaa, ku aina välillä oli vastaantulijoita.

Viiksi auki, kärkien viilaus ja takaisin kasaan niin on toiminu ongelmitta jo puolitoista vuotta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
sku
Viestit: 26
Liittynyt: La Syys 10, 2005 10:17 am

Tarkista lamput

Viesti Kirjoittaja sku »

Joskus käy niin, että kun lamppu palaa niin lanka yhdistää pitkät ja lyhyet siten että molemmat palavat eikä katkaisin toimi. Harvinainen vika ja vaikea löytää jos ei osaa etsiä, mutta helppo korjata.
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

BINGO!!!

Kiitos sku vinkistä!!!!
Olen sentään puuhastellut autojen parissa jo vuodesta 1975 eikä IKINÄ ole tullut vastaan moista.
Lyhyen valon lanka palaa poikki ja yhdessä polttimon hengettären kanssa muodostaa pikkuruisen "pallon" mikä aikaansaa tuon valosyndrooman....
Eli näkyy hyvin kuvassakin
Kuva
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kaikkea sitä oppii ku "vanhaksi" elää, enpä ois ihan heti hoksannu tuommosta epäillä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

:shock: :o :? :lol: nojohan oli vika...
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

No kerpele !

Mahdottomasta tuli mahdollinen :shock:

Joutuiko pitkäänkin etsimään vikaa ???
Hande
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:24 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hande »

Kyllä noita lampun palamisia on sattunut muutaman kerran (enemmänkin yhdistelmillä).
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Aika hyvin jemattu vika. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...

Sama ei voi toimia taka/jarruvalon kanssa ilmeisestikään koska polttimossa on vain yksi lanka (mulla palaa oikea jarruvalo jatkuvasti, taitaa olla jonkinlainen johdotusongelma, takavalot on muutettu 12 V)
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Teppo R.
Viestit: 60
Liittynyt: To Marras 25, 2004 12:16 pm
Paikkakunta: RVN/HEL +358 40 5508394
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo R. »

Kimble kirjoitti:Aika hyvin jemattu vika. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...

Sama ei voi toimia taka/jarruvalon kanssa ilmeisestikään koska polttimossa on vain yksi lanka (mulla palaa oikea jarruvalo jatkuvasti, taitaa olla jonkinlainen johdotusongelma, takavalot on muutettu 12 V)
Kyllä voi! :) Onhan niitä yhdistelmä hehkuja taaksekkin. Mulla olis siviili autossa samantyppinen vika, hehkulankan tuki oli taipunut, parkin ja jarruvalon karvat osuivat toisiinsa. Hehku oli siis täysin ehjä mutta sisältä oikosulussa. Se ampu tosin saman puolen parkin propun aina ku koskit jarruun.
-teppo
Meinld Tunturisusi 42
N 60´16.4486
E024´59.5655
Sää Rovaniemi

Out of the frying pan and into the fire...
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Mites tuommonen taka/jarruvalo yhdellä langalla toimii? Missä autossa on vakiona?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Ismo C.
Viestit: 465
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 1:16 pm
Paikkakunta: Velaatta

Viesti Kirjoittaja Ismo C. »

Hävisin näköjään vetoni :oops: , mutta koska vedon määrästä ei ollut puhetta, niin jos riittää, niin tarjoan kaljat jossain vaiheessa. Voin kyllä tarjota sullekin sku, kun joskus tavataan, oli meinaan sen verran hyvä vinkki :shock:
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Kyllä se on meikäläinen kun tarjoo!!!!!!
Sovitaanko vaikkapa seuraavassa Teisko-suunnistus "kilpailussa".....
Siis kilpailun jälkeen illanistujaisissa otetaan pari kaljaa aikuistenoikeasti...
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Ismo C.
Viestit: 465
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 1:16 pm
Paikkakunta: Velaatta

Viesti Kirjoittaja Ismo C. »

Jottei suurempi tappelu tule, niin sovitaanko, että tarjotaan toisillemme kaljat aina sopivassa tilanteessa? :lol:
Teiskon suunnistuksesta ei ole mitään tietoa, mutta saattaahan olla että jossain vaiheessa (ehkä kuitenkaan ei vielä tänä vuonna) Teiskon jaosto saa taas virtaa, ja järjestetään joku mukava tapaaminen :wink: :wink:
Vastaa Viestiin