Kuva Kuva

Pari kyssäriä: jarrujen ilmaus ja kallistuksenvakaaja

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Pari kyssäriä: jarrujen ilmaus ja kallistuksenvakaaja

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Millä vekottimella tuo jarrujen ilmaus tapahtuu? Luin Haynesin manuaalista periaatteen ilmauksesta, mutta se putkisysteemi on epäselvä? Ostetaan Biltemasta joku letkun pätkä jossa joku liitin?

Toinen juttu: katsuri haluaa kallistuksenvakaajan kiinni Hojoon, siis se laitetaan. Mulla ne pitkät päätypultit on ruostunu kelvottomiksi. Onko tietoa, voiko ne tehdä ihan suoraan vaan sopivan paksuisesta kierratangosta vai vaaditaanko siihen varaosa? Prikat ja kumipuslat hommaan varaosina.
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Avatar
ämkoo
Viestit: 173
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:25 pm
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ämkoo »

Moro
Itse tein etuvakaajien tapit 10mm kierretangosta, laita joku putkenpätkä kiinnityskohtien väliin niin tarviit vähemmän muttereita ja näyttää enemmän tehdastekoiselta. Mielestäni katsurilla ei pitäisi olla sanomista.
SLCK #172
BJ40
Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Jarrujen ilmaus onnistuu parhaiten, jos saat kaverin siihen hommaan. Toinen istuu kabiinissa ja polkee jarrua, toinen availee ilmaruuveja sitä mukaa. Eli pääsäiliön korkki auki ja täyteen jarrunestettä. Ensin toinen pumppaa hieman jarrua, sitten ilmaruuvi auki sylinteristä. (Itse olen antanut tässä vaiheessa valua hetken nestettä hieman ihan vapaasti. Tuo samalla ilmaa pois.) Jarru pohjaan ja pidä pohjassa, jolloin ilmaruuvi kiinni. Toimenpiteet toistetaan niin kauan, kun ilmakuplia tulee nesteen mukana ja sitten ilmaruuvi lopullisesti kiinni ja seuraavan nurkan kimppuun. Kannattaa muuten pitää huoli, että nestettä riittää pääsylinterillä, ettei joudu viimesen jarrun jälkeen alkaa ruljanssia alusta :wink:
____________________________
#262 & HJ-60
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

mä ostin Biltemasta sen neljän euron kahdenpiirin ilmaamiseen varustetun letkun (jossa venttiilit päässä). Laitetaan letkut ilmausruuvien päälle ja toinen pää pulloon. Avataan niitä ilmausruuveja puolikierrosta. Sitten painelemaan jarrua, Ja lisätään nestettä, jarrua ...nestettä niin kauan ettei tule enää kuplia letkuihin. Letkut on kirkkaat joten näkee helposti. Itse pidin ensin suljettuna toisen piirin, ja kun ilmat kuplat loppui, avasin toisenpuolen ja suljin edellisen. Tämä koska: kun alussa molemmat olivat auki, tuli nestettä vain toiselta puolelta. Oli jotain töhnää putkissa. Sai kovemman paineen ja paskat ullos. Sitten kun molemmista tuli kunnolla kamaa ulos, käynnistin auton ja painelin vielä tehostajan kanssa. Nestettä takapiireihin meni noin litra ja nyt toimii hyvin. Tuo kumiletkuhärpätin on hyvä keksintö.
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

No hitto

Viesti Kirjoittaja Kimble »

No niin - mikäs onkaan sen parempi paikka selvittää Toyota-asioita kuin SLCK:n foorumi! Tähän mennessä kaikki ymmärretty. Ei muuta kuin hommiin, thanks folks!

Illansuussa karautan bilteman tai Motonetin kautta kohti auringonlaskua ja hyräilen "I'm a poor lonesome Cruiserist..."
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Lumimies
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:43 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Lumimies »

kannattais varmaan vaihtaa senverran usein, ettei sitä töhnää pääse kertymään putkeen. Silloin homma hoituu helposti: Avaa vaan kaikki ilmausruuvit, ja kaatelee lisää nestettä säiliöön. Ei tarvi muuten edes pumppailla. Sopivat kipot vielä ilmausruuvien alle, niin ei viherpiipertäjätkään herää.
Cruiseri talossa on vaurauden merkki
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

Noin minäkin sen yleensä olen tehnyt. Säiliö täyteen, ilmausruuvit auki, tupakkia ja asennuskalja, säiliön pinnantarkistus ja täyttö, tupakkia ja asennuskalja, säiliön pinnan tarkistus ja täyttö, tupakkia jne jne. Kun ei yhdestäkään nipasta enää pulputa ilmaa, on ilmaus suoritettu. Sen jälkeen hommataan kyyti tallilta kotiin koska ajokunto on menetetty...
Vastaa Viestiin