Kuva Kuva

Traktoriksi rekisteröinti

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Tänään Nettiautossa pisti silmään Chevy vani joka rekisteröity työkoneeksi. 2 hengen, takatilassa telkkaria ja pöytää sekä sähköpistokkeita. Onnistuisko BJ 75stä...

Ei käyttömaksua, ei käyttövoimaveroa, löpöllä vaan :wink:

Mites nuo yleensä Hiluxin tai lava- BJ75n päälle tehdyt kallioporareitten ilmakompurat. Pakuja vai työkoneita.

Overdrive forumilla mielenkiintoinen säie verottajan unohduksesta. Verotettava autoetu koskee vain henkilö- ja pakettiautoja, ei kuorkkeja :!:
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

JAWA kirjoitti:Tänään Nettiautossa pisti silmään Chevy vani joka rekisteröity työkoneeksi. 2 hengen, takatilassa telkkaria ja pöytää sekä sähköpistokkeita. Onnistuisko BJ 75stä...

Ei käyttömaksua, ei käyttövoimaveroa, löpöllä vaan :wink:

Mites nuo yleensä Hiluxin tai lava- BJ75n päälle tehdyt kallioporareitten ilmakompurat. Pakuja vai työkoneita.

Overdrive forumilla mielenkiintoinen säie verottajan unohduksesta. Verotettava autoetu koskee vain henkilö- ja pakettiautoja, ei kuorkkeja :!:
Nykyään auton alustalle rakennettu työkone pitää kuulua N2-luokkaan, eli oltava kuorma-auton alustalle rakennettu.

Työkoneella ei saa ajaa kuin työmaalta toiselle, eikä kuskata mitään, ei edes pesuautolla pesuvesiä.
Hippo
Viestit: 55
Liittynyt: Su Heinä 24, 2005 2:04 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

traklaatori??? Vs huoltoautoks

Viesti Kirjoittaja Hippo »

Voihan sitä bertast tehä tratorin yllämainitut + OTAPPA NE JOUSET POIS TAKAPÄÄSTÄ...! tai katsasta huoltoautoks Laitat vaan "kiinteän työkalulaatikon vähän työkalui sinne" maastotunkin, lapion, Mahd. ruustukin ... ja mitä ny mielee juolahtaa. Hmm kummaks tekis :lol:
Mitä sä ny taas sekoile..??
mutasusi
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 5:45 pm

liekkö mahollista

Viesti Kirjoittaja mutasusi »

liekköhän tuo raktoriks rekisteröinti mahollista.

eiköhän tuo ole valtio valta sen niin suunitellu ettei tavan kansalainen pääse sitä hyödyntämään.. vaan maksaa naurettavia summia diesel verosta ja käyttô maksuista sun muusta sonnasta!!!!!
Reissumies
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Hattula

Maasturi traktoriksi ( MaTTi ?)

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

BJ traktoriksi taitaa sitten olla ihan järjetön työmaa / ei vaivan arvoinen? Ois sillä muutama etukin: ylivoimaisen edullinen ja katsastuskin poistuisi, nuorille kulkupeli ( ja nopeuskin ois just passelin kokemattomalle kuskille BJ:n puikkoihin ).

Kuitenkin jäi kaivelemaan jos jollain mukan on LJ rakvaattorina...

MaTTi varmaan osais kuitata tän topikin helposti: A=järkevä ( tietyin varauksin) B =aivan himmee idea. Tommosta kehtaa ees mennä kysymään konttorilta
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ei onnistu enää. Eikä se työkonekkaan autuaaksi tee koska sillä löpöllä ajo on niin tarkkaan rajattu ja rajusti sanktioitu.Ja hinta erokin alkaa olla lähinnä marginaalinen.

Jos tuntuu että on energiaa rakentaa käyttömaksusta vapaa ajoneuvo niin ole erilainen nuori ja entisöi se bertta ja pistä mr kilpiin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Traktoriksi

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Eikä saa kyllä työkoneeksikaan. Pitää olla kuorma-auto eli kokonaispaino min 3500 Kg!
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

ainakin työkonetta (valmet 9000-linkkukaivuri) traktoriksi muutettaessa pitää löytyä nostolaite mihin saa kytkettyä maatalouskoneen ja traktorin peräkärryn..
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
Reissumies
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Hattula

Niinpä niin...

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

Vaan ompa sitä semmoisia traktoriksi rekisteröityja laitteita jossa on on jouset molemmilla akseleilla tai vaan edessä. Toisissa on nostolaitteet, toisissa ei....

Oisko tuo tyyppihyväksyntä vai mikä lienee sitten ratkaiseva. Toistaiseksi ei kukaan oo kertonut mitään yksityiskohtaa joka ei olisi jossain traktoriksi hyväksytyssä laitteessa.

Se onko traktoriksi rekisteröinti järkevää riippuukin sitten omistajasta/haltijasta ja "laitteen" käytöstä. Mulle se toimisi mainiosti, mutta kyllähän tuo huoltoautokin kelpaa. Traktori olisi vaan vielä astetta parempi. Asia kyllä kiinnostaisi, jos joku jotain asiasta tietää.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ei muuta kun finlexistä kaivamaan...

Päksterin määritelmät on muistaakseni pääpiirteittäin. Vetopiste edessä, toinen akseli jousiton (poislukien olikos se ny T1 luokka? eli mönkkärit). jousitettu kuljettajan istuin, nopeus 40 km/h.

Ja valmistus ajankohdasta riippuen aina ne pykälät mitämiloinkin on tullu voimaan mm.turvaohjaamo,tai kaari yms.

Landroveria, ja jeeppiä, ja unimoggiakin on joskus vuonna kivi ja kirves myyty suomessa, ja muuallakin traktorina. Mutta se oli silloin ja jos omistaa kyseisen vehkeen niin onnea ja menestystä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Reissumies
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

Antsa kirjoitti:Ei muuta kun finlexistä kaivamaan...

Päksterin määritelmät on muistaakseni pääpiirteittäin. Vetopiste edessä, toinen akseli jousiton (poislukien olikos se ny T1 luokka? eli mönkkärit). jousitettu kuljettajan istuin, nopeus 40 km/h.

Ja valmistus ajankohdasta riippuen aina ne pykälät mitämiloinkin on tullu voimaan mm.turvaohjaamo,tai kaari yms.

Landroveria, ja jeeppiä, ja unimoggiakin on joskus vuonna kivi ja kirves myyty suomessa, ja muuallakin traktorina. Mutta se oli silloin ja jos omistaa kyseisen vehkeen niin onnea ja menestystä.
Diin, vaan kun ...... Onhan noita liikennetraktoreita, jouset molemmissa päissä ja painoa rapiat 7.5 tonnia, nopeus 50 km/h. Noita saa isolla rahalla ihan kaupasta. Toki vaatii taas oman korttinsa, eli ihan normi ratkori läpyskällä tuota ei ajella...

Kumpa joku innokas katsuri kun innostuisi setvimään kuinka (liikenne)traktoriksi rekisteröinti ois mahdollista............ siis jos se nyt on? :roll:
Vastaa Viestiin