Kuva Kuva

HJ-61 Laatikko/4wd

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jarmo
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 12:57 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi

HJ-61 Laatikko/4wd

Viesti Kirjoittaja jarmo »

Mikä vika,kun laitan HJ:n 4wd:n napista päälle,niin siinä on n.3-4min viive ennenkuin se menee päälle ja jos ajaa hiljaa eteenpäin niin se menee päälle pienehkön rattaan äänen kans,myös silloin viive,pitää ajaa n.300m. Kun se sitten on päällä, niin se on ja pysyy. Ja toimii myös ihan ok. Sama juttu kun ottaa 4wd:n pois päältä,myös silloin viive. :evil:
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Sehän ei kytkeydy tai lähde pois jos veto on päällä, mutta sen varmaan tiesitkin?
Hande
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:24 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hande »

Eikös toi toimi alipaineella? Oliskos tullut murtuma johonkin letkuun. Mites jos on kierroksia koneessa?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jos (=kun) etuvedon lähöakselin boorit ei oo linjassa sen booriholkin kans just sillon ku painat sitä nappia, niin niitten luonnolliseti pitää pyörähtää hieman ennenku kytkeytyminen onnistuu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

Alipainevuoto jossakin kohdassa systeemiä? Kalvo? Letkut? Putket? Alipainepumppu? Jarrutehostin? Ja onhan varmasti samankokoiset renkaat joka nurkassa? Just eikä melkein.
jarmo
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 12:57 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja jarmo »

Sitä alipainepumppua tuumin ittekin, mutta on tuo pellin alusta sen verran vieras, että mikähän mutikka se pumppu siellä on ja mitä kaikkia letkuja sieltä kannattaa tutkia?Vika sopii kyllä olemaan paineen vähyys.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

alipaineen vähyys

Viesti Kirjoittaja werzu »

Yksi mistä huomaat onko alipainepumpussa vikaa on se et kestääkö polkasta jarrua monta kertaa perätysten ennen kuin merkkivalo syttyy.Yks syy in vissiin ollut monella että auton alle menevät metaliputket ruostuu puhki.Itselläni on tehty alipainekytkentä 60:seen ja siinä on vain yksiosainen alipainesäiliö esim 61:sessä on kaksioasainen.Ja pumppu jo kulunut sillein et kun painaa pari kertaa valo syttyy niin silti kytkee ihan kunnolla.Kuitenkin se kytkevä kalvo on tosi pieni suhteessa jarrutehostimeen.Itsellä rupes vuotaan auton alta letku niin sit oli ongelmia.Se pumppu ei ole todellakaan monimutkainen siellä on vain sellaiset lamellit jotka tosin kuluu vanhemmiten.

T:Jarkko Pasanen #14
jarmo
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 12:57 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja jarmo »

Täytyypä käydä vähä tutkimassa auton alla ja sisällä. Pitää sitten ilmoitella mitä sieltä löytyy.
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

jarmo kirjoitti:Sitä alipainepumppua tuumin ittekin, mutta on tuo pellin alusta sen verran vieras, että mikähän mutikka se pumppu siellä on ja mitä kaikkia letkuja sieltä kannattaa tutkia?Vika sopii kyllä olemaan paineen vähyys.
Se alipainepumppu on laturin perässä.
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

toivotavasti ei mikään solenoidi vika.. maksaa tojolta maltaita, jos enää saakaan (valmistus käsittääseni lopetettu). Itsellä valskas alipaineletkut laatikon kyljestä. Oli kytkimen vaihdon yheydessä jääneet vissiin hollille tai irti. Ja komiasti ajelin alkutalven takapotkulla, luullen ajaneeni nelikolla. Aika paljon muuten vaikuttaa se ajotyyli.....

no sitenkun vaihdoin palaneen polttimon tilalle uuden, hoksasin etteipä se nelikko toimikaan, letkut oli irti lodjun kyljestä.

Toi hitaus kyllä kielii alipainevuodosta, ettei olisi siirtäjän kalvossa pieni vuoto, mikäli letkut on ok?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jos on solenoidivika, niin ei oo mitään hätää. Tojolla tosiaan varmasti maksaa maltaita, mutta kuorma-autoissa on solenoideja joissa sähkö kytkee paine-eilmaa, ja onneksi se ilma ei oikeasti kysy onko se suuremmassa vai pienemmässä paineessa kuin ulkoilma.

Eli jos tarvitsette alipaineelle tai paineilmalle sähköistä ohjausta 24 V Cruiserissa, niin kiittäkää ammoisia tojon inssejä 24 V sähköistä ja marssikaa raskaan kaluston tarvikeliikkeeseen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin