Kuva Kuva

Aloittelevalla hojonistillä osat hukassa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Opi
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2006 2:18 pm
Paikkakunta: Espoo

Aloittelevalla hojonistillä osat hukassa

Viesti Kirjoittaja Opi »

Noniin, pallonivelet ovat kanssa nähneet riittävästi kilometrejä eli ovat vaihtoväljät, kaikki neljä. Motonetin varaosaluettelo ei tunne moisia lainkaan hojottimelle, ainoastaan bj:lle ja lj:lle löytys pallonivelsarjaa. Eli mistä uudet pallonivelet vm86 HJ60:lle?
pikkujussi
Viestit: 206
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi »

Mistäs "pallonivelistä" on kyse? Ala- tai yläpalloniveliä ei jäykässä akselissa ole.
Project Kekkonen
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

pikkujussi kirjoitti:Mistäs "pallonivelistä" on kyse? Ala- tai yläpalloniveliä ei jäykässä akselissa ole.
Itse veikkaisin raidetanko/ohjaustangon niveliä
Opi
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2006 2:18 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Opi »

NymiS, veikkasit oikein.
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Itse lähtisin ensiks kyselemään toyota kaupasta että mitä maksavat, sen jälkeen varaosapuljuun kyselemään jos jonkun maahantuojan kataloogista löytyisi (koivusella on aika laaja valikoima).
Ja samalla sitten tiedätkin että mitä ne maksaa toyo vs. varaosaputka.

Jos hinta ero on alle 25% niin silloin ostelisin toyotalta ne osat.
Itellä ainakin kestäny noi toyotan osat kohta 400tkm.
Eli ei koskaan vaihdettu, mutta rasvattu kyllä.

Ohjaustangon rasvattavat nivelet ovat muuten sitten purettavissa, siihen voi sitten hakea toyotalta erikseen jousen/kuulan tai kumin, ei tarvii ostaa kokonaan uutta jos ei taho.
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Näyttää ainakin olevan tuloillaan tuonne Offroadtarvikkeeseen myös nuita niveliä. Vieläpä nipatkin näkyy olevan. Muistaa rasvata, ja kumit vaihtaa niiden rikkoontuessa, niin ovat ikuisia

http://www.offroadtarvike.fi/toyota.html
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Opi
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2006 2:18 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Opi »

Kiitos!
HJ-MAN
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 2:17 pm
Paikkakunta: Kaimuu

Viesti Kirjoittaja HJ-MAN »

Näkyy motonetin luettelossa raidetangonpäitä olevan kaupan. Itse ostin tällä viikolla paikallisesta toyota liikkeestä etunivelen ja putki mukaan missä sisäkierre molemmissa päissä.Hinta 80 ekua.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Minä ainakin ostin AD (HD??) liikkeestä BJ:n raidetanon pään, se missä kierre on nurinpäin ja mihin renkaat pussaa. Joku 17 equu pala. Ostin saman tein 2.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

HJ-MAN kirjoitti:Näkyy motonetin luettelossa raidetangonpäitä olevan kaupan.
Moponetin nivelissä ei ole noita rasvanippoja.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Juu, ei ole rasvanippoja AD -osissakaan. Taitavat mennä rikki ennemmin kuin tuo alkaa vaikuttaa. Ja tohon hintaan 17 vs. 70 euroo.. Voi niitä pari vaihtaakin..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Opi
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2006 2:18 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Opi »

Ja murheet jatkuvat. Elikkä eilen huomasin sitten hojon laskeneen (ensimmäinen lämmin päivä) rasvat/öljyt kummankin eturenkaan juureen . Rasvaa oikein tirskui (aika öljymäistä...) käännettäessä rattia ääriasentoon. Sieltä jostain kuulasta/vetonivelestä mönjät valui.

Mitähän mahtaa olla rikki?
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Vaikuttaisi siltä, että vetoakselin stefa on loppu, tasauspyörästön öljy ja murroksen vaseliini menevät sekaisin. (peräööli notkistaa vaseliinin, molemmat tavarat valuu murroksen kautta pihalle.)

Korjauksena stefojen, pronssiholkkien ja liemien vaihto. On nimittäin kohtuu rasvainen jobi. Tein saman juubelin joku viikko sitten itse hoojiihini.

...eihän tuo ole murhe. Hoojiin kanssa on ilo puuhastella ;)
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

A-P kirjoitti:Näyttää ainakin olevan tuloillaan tuonne Offroadtarvikkeeseen myös nuita niveliä. Vieläpä nipatkin näkyy olevan. Muistaa rasvata, ja kumit vaihtaa niiden rikkoontuessa, niin ovat ikuisia

http://www.offroadtarvike.fi/toyota.html
Mistäs noita kumeja noihin niveliin :roll: Laakkonen/Helsinki tarjos alkuperäsenä koko niveltä ...tanan kalliita!
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Tuppu kirjoitti:Mistäs noita kumeja noihin niveliin :roll: Laakkonen/Helsinki tarjos alkuperäsenä koko niveltä ...tanan kalliita!
Ehäm mää tiä! En ole vaihtanut, mutta mielikuva oli vaan sellanen että noita kumeja löytyisi irtona. Ainakin raskaalla puolella kumeja löytyy. Raskaan puolen varaosapulju?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Vastaa Viestiin