Kuva Kuva

B öljyjuoppo

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

B öljyjuoppo

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Kaverin BJ40:n B-kone on hanakka viemään öljyä. Muuten käy ja kukkuu, lähtee pakkasestakin mukisematta käymään, mutta tikun välillä ei pääse montaa sataa.

Onks näissä joku yleinen juttu mikä on syypää miksi öljy maistuu? Öljyrenkaatko jumissa? Kaveri jutteli että huohottaakin hänen mukaansa reilusti, mutta ei väljä kone ehkä kovin hyvin pakkasesta kertalaakista tulille lähde?!
Ismo C.
Viestit: 465
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 1:16 pm
Paikkakunta: Velaatta

Viesti Kirjoittaja Ismo C. »

Mun BJ:hin ei tarvii öljynvaihdon välillä (n.5000 km) lisätä kun kerran öljyä. Kilometreistä en tiedä, mutta useampi satatuhatta kuitenkin on ajettu :D
Kerran olin ostamassa yhtä henkilöautoa; kylmänä se lähti käymään ihan nätisti, mutta kuumana startti pyöritti kyllä hyvin, eikä lähtenyt käymään muuta kun hinaamalla :? Jäipähän mokoma myyjälle.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Öljyn syönti

Viesti Kirjoittaja werzu »

Ainakin kun om bj huohotti ja söi öljyä oli syynä männänrenkaita poikki.Lähti kuitenkin hyvin käyntiin.Kyllähän ehjänkin B: pitää viedä öljyä kun on yksi osainen öljyrenga vaan ei kuitenkaan juoda.

T:Jarkko Pasanen #14
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Öljyrenkaat finaalissa.
Ja niillä apu-syömärinä korpuksi menneet venttiiliohjurin kumit.
Eli "köyhän-miehen" koneremontilla tulee taas lähes uudenveroiseksi...
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Jep joo, kerron kaverille terveisiä. Tänks.
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Oma hj vei Nesteen 10w30 diesel-öljyä 3000km aikana peräti 8 litraa! Eli 20L kannu meni tuolle välille kokonaan.


Tilalle laitoin Teho-Oil 15W40 diesel (Teboilin tekemää), jota kuluu ½litraa tuhannelle kilometrille.

Mielestäni aika suuri ero... Nesteen tavara oli kuumana hirveätä lirua, tuli ulos kaikista raoista.

Molemmat mineraaliöljyjä. Ensi talveksi kokeilen synteettisiä.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

osilpi kirjoitti:Oma hj vei Nesteen 10w30 diesel-öljyä 3000km aikana peräti 8 litraa! Eli 20L kannu meni tuolle välille kokonaan.


Tilalle laitoin Teho-Oil 15W40 diesel (Teboilin tekemää), jota kuluu ½litraa tuhannelle kilometrille.

Mielestäni aika suuri ero... Nesteen tavara oli kuumana hirveätä lirua, tuli ulos kaikista raoista.

Molemmat mineraaliöljyjä. Ensi talveksi kokeilen synteettisiä.
Joo, kaveri tietysti halvinta 10W-30:stä valutteli koneeseen. Sanonpa vielä että kokeilee vaikka tollasilla.
Vastaa Viestiin