Kuva Kuva

koneremonttia vailla?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hepsi
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 12:21 pm
Paikkakunta: Parkano

hj turbotus

Viesti Kirjoittaja hepsi »

kans muutos katsastamas turboa hojoon.kiinnostaisko hankkia todistus toy infosta ja pistää kulut puolix.vai oletko keksiny muuta konstia saada luvat turbolle.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mitähän varaosa kirjoja se komk tarkottaa?
tutkin tänään hj syöttöpumppua ja selvis sen verran että kun sammuttimen vivun säätöruuvin tilalle on asennettu tavallinen pultti jossa ei ole sitä jousikuormitteista 5mm pitkää nastaa niin siinä ei taida pakkosyöttö toimia ollenkaan!
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Joka tapauksessa, kun sen urpon jälkiasentaa, niin joutuu käyttämään auton tehopenkissä ja ottamaan ylös ahtopaineet ja tehot ym... eri asia on, jos on vaihtaa koko moottorin ja on näyttää paperilta, miten paljon siinä sitä tehoa on.
Tosin, jos konehuoneessa komeilee iso puhallin, jossa lukee "Scania" ite väkerretyn pakosarjan nokassa ja joku kuorma-autosta pilkottu välijäähy keulilla, voi katsurilla olla vaikee uskoa "joo joo, se on ihan vakio hj-61:n mylly"

Mites tuo HX-55 oikein toimis tuossa -81 HJ-60:n puoli miljoonaa ajetun myllyn kylessä? saisin vanhan 113 Scanian mutkan edukkaasti...
erillisen hukkiksen joutus väsäämään ja muuta, mitä?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

lueskelin jostain että ct26 ahtimessa olis 52mm pakosiipi ja 43imusiipi! onkohan silloin kyseessä 61käytetty ahdin!
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mistä paikkaa turbolle on hyvä ottaa öljyn kierto! entä kumpi on parempi pakopesä yksi vai kaksikanavainen?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kumassa letkussa alipainesäätimessä korpivaara turbossa on ollut se 3mm reikä? ylemmässä vai alemmassa?
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

korpivaaralaisesa

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Etummaisesa letkusa
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

näin vähän itsekkin mietin! kiitos tiedosta! onko korpivaaran mallissa öljynkierto otettu mistä?
BJV-8
Viestit: 121
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 2:45 pm
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Ota voitelu öljykellolta T-haaralla siitä startin yläpuolelta ja paluu suoraan öljypohjan kupeesta läpi hitsaa siihen putken tumpin eikä sitten sitä paluuputkea suoraan kampiakselin limppujen kohdalle.
Vörkkii 8) 8) 8)
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kattelin sitä öljynpaine anturia se oli joku 10mm ja 0,75 kierre! löytyykö sellasta hydrauliikka osista? vaikuttaa vaan kovin pieneltä!
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

pemaripoju kirjoitti:kattelin sitä öljynpaine anturia se oli joku 10mm ja 0,75 kierre! löytyykö sellasta hydrauliikka osista? vaikuttaa vaan kovin pieneltä!
itte löysin käypäsen T haaran paineilma puolelta
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tänään yritin saada tota pakkosyöttöä toimimaan ja laitoin alkuperäsen syötön säätöruuvin jossa on se 5mm pitkä jousikuormitteinen nasta! no ongelma on se että kun käynnistelin autoa ja seurasin edicin toimintaa niin välillä se jäi käyntiasentoon ja välillä pakkosyöttö jäi päälle! ja sitte huomasin kun otti pienemmästä öp anturista jouhdon irti niin auto ei sammunutkaan! :roll: :?:
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nyt on asennettu ct-26 pellin alle ja se ei ahda kuin 0,45 mistä kannattais ettiä vikaa? paineilmalla kokeituna hukkaportti aukee noin 0,7-0,8kg!
ja kierroksia se vaatii noin 2000rpm! pakoputki on 2,5" suoralla vaimentimella! syöttöö vähän lisätty!
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

pemaripoju kirjoitti:nyt on asennettu ct-26 pellin alle ja se ei ahda kuin 0,45 mistä kannattais ettiä vikaa? paineilmalla kokeituna hukkaportti aukee noin 0,7-0,8kg!
ja kierroksia se vaatii noin 2000rpm! pakoputki on 2,5" suoralla vaimentimella! syöttöö vähän lisätty!
Eikös tää oo HJ-61 turbo?

Ei saa tarpeeksi rehua vs. turbon kokoon. Vähäinen syötön lisäys ei auta mitn. Syöttöruuvi hanskalokeroon :D
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

joo hj 61 se vissiinki on peräisin! 43mm imusiipi! kyllä se pöläyttää mustaa ku polkasee mutta vauhdissa ei enää pöllytä niinku vapari :lol:
Vastaa Viestiin