Kuva Kuva

koneremonttia vailla?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

koneremonttia vailla?

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kannattaisko summis kääntää ajoitusta lisää kun autolla on ajettu n,500tkm? ja kuinka paljon? entä lisätä syöttöjä, kun ei pölläytä mustaa juuri ollenkaa? onko mitään hyötyä?
Viimeksi muokannut pemaripoju, Ti Kesä 05, 2007 7:34 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Miksi pitäis säädellä, jos ei ole ongelmia?
Siis mielestäni ei pidä.
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

eikös se kun pumppu rupee oleen myöhäsellä niin vaikuta siihen että auto laiskistuu?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

säädetäänkö syöttöä edicin vivun rajoitin ruuvia pyörittelemällä vai syöttöpumpun perästä noin 12mm-14mm kannalla olevasta ruuvista,jossa lukitus mutteri?
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Vivun pituutta säätämällä ei vaikuteta syöttöön, vaan sen sinetöidyn
suojamutterin alla olevasta ruuvista.
HJ-60:sesta ei tule kiihdytys autoa pelkällä syötönsäädöllä, vaan
savun määrä lisääntyy.
Vaatisi ahtimen ja välijäähdyttimen, jotta syötön lisäämisestä saataisiin
todellista tehon lisäystä.
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

olen kyllä hieronut kauppoju garret to4 joka on 65mm pakosiivellä! saattais olla passelin kokoinen?
kiinostaako katsastus miehiä sen sinetin puuttuminen?
mistä saa paperit että hj60 voi verrata hj61 tai korpivaara turboon?
mikä ahdin on ollut korpivaaran ahtamassa 60?
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Ahtimen valintaan vaikuttaa auton tuleva käyttö, jos halutaan maasto
käyttöön hyvä, eli alhaalta ahtava niin noin 3l koneen turbo on hyvä.
Toi 65mm:n pakoaukko vaikuttais maantie käyttöönkin isolta?
Ei katsastajaa se sinetti kiinosta, vaan savuarvot.
Mielestäni ei tarvita mitään papereita 60 ja 61 on samaa mallisarjaa.
Korpivaaran ahtimesta ei tietoa.
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

täs parkanon konttorilla ainakin väittivät että tarvii olla joku todiste vaikka on samaa mallisarjaa että on voimansiirto ja akselistot samoja! mistähän sellasen löyäis?
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Löytysköhän sellanen papru toyota infosta.

http://www.toyota.fi/forms/contact.asp

Tai puhelimella 0800-13663

Itse en ole tota koskaan käyttäny, mutta joku on kehunukkin,
toiset taas haukkunu.
Toinen vaihtoehto, vaihda konttoria.
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tuo toyota infossa maksaa tollanen todistus 128€ joka on mielestäni aikapaljon! löytyiskö keltään?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

onkohan kukaan tässä parkanon lähiympäristössä muutoskatsastanut turboa hj 60? tai tietääkö joku mitä rekisterinumeroita on korpivaaran turbottamissa hj-60 autoisa?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

monet on puhunut että siinä syötön säätö ruuvissa on jotenkin oudon näköinen lukkoruuvi, mutta mulla on ainakin tavallisella kannalla oleva kapea mutteri ja päässä noin 10mm pitkämutteri lukituksena ja näytti sinettikin olevan ehjä!
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kokeilin säädellä hj ja etin haulla vanhoja juttuja ja ymmärsin niistä että 12mm kannalla oleva alin ruuvi on maksimi kierrosten säätö ruuvi ja tossa jutussa näkyvä säätö ruuvi on syötön säätö, mulla ei kyllä ollut mitään lukko ruuvia siinä vaan 3prikkaa kannan ja rungon välissä. pultti näyttitavalliselta 19 mm kannalla olevalta! tainnut alkuperäinen katketa.

http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... %E4%E4t%F6
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Korpparin ahdin

Viesti Kirjoittaja Juno »

pemaripoju kirjoitti:olen kyllä hieronut kauppoju garret to4 joka on 65mm pakosiivellä! saattais olla passelin kokoinen?
kiinostaako katsastus miehiä sen sinetin puuttuminen?
mistä saa paperit että hj60 voi verrata hj61 tai korpivaara turboon?
mikä ahdin on ollut korpivaaran ahtamassa 60?
Korpparin ahtimet on ollu merkiltään SK ahtimia.
# 266

Jj`a tuosta......
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

TOHJ61 kirjoitti:Löytysköhän sellanen papru toyota infosta.

http://www.toyota.fi/forms/contact.asp

Tai puhelimella 0800-13663

Itse en ole tota koskaan käyttäny, mutta joku on kehunukkin,
toiset taas haukkunu.
Toinen vaihtoehto, vaihda konttoria.
Korpisen varaosakirjoista löytyvät jarrujen koot eri mallien väleillä.

Niitä hyväksikäyttäen muutoskatsastimme BJ:hin turbot ja HJ-61 akselit.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Vastaa Viestiin