Sivu 1/4

koneremonttia vailla?

Lähetetty: Ma Syys 04, 2006 4:17 pm
Kirjoittaja pemaripoju
kannattaisko summis kääntää ajoitusta lisää kun autolla on ajettu n,500tkm? ja kuinka paljon? entä lisätä syöttöjä, kun ei pölläytä mustaa juuri ollenkaa? onko mitään hyötyä?

Lähetetty: Ti Syys 05, 2006 4:09 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Miksi pitäis säädellä, jos ei ole ongelmia?
Siis mielestäni ei pidä.

Lähetetty: Ti Syys 05, 2006 4:23 pm
Kirjoittaja pemaripoju
eikös se kun pumppu rupee oleen myöhäsellä niin vaikuta siihen että auto laiskistuu?

Lähetetty: Ke Syys 06, 2006 12:36 pm
Kirjoittaja pemaripoju
säädetäänkö syöttöä edicin vivun rajoitin ruuvia pyörittelemällä vai syöttöpumpun perästä noin 12mm-14mm kannalla olevasta ruuvista,jossa lukitus mutteri?

Lähetetty: Ke Syys 06, 2006 12:59 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Vivun pituutta säätämällä ei vaikuteta syöttöön, vaan sen sinetöidyn
suojamutterin alla olevasta ruuvista.
HJ-60:sesta ei tule kiihdytys autoa pelkällä syötönsäädöllä, vaan
savun määrä lisääntyy.
Vaatisi ahtimen ja välijäähdyttimen, jotta syötön lisäämisestä saataisiin
todellista tehon lisäystä.

Lähetetty: Ke Syys 06, 2006 1:14 pm
Kirjoittaja pemaripoju
olen kyllä hieronut kauppoju garret to4 joka on 65mm pakosiivellä! saattais olla passelin kokoinen?
kiinostaako katsastus miehiä sen sinetin puuttuminen?
mistä saa paperit että hj60 voi verrata hj61 tai korpivaara turboon?
mikä ahdin on ollut korpivaaran ahtamassa 60?

Lähetetty: Ke Syys 06, 2006 6:01 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Ahtimen valintaan vaikuttaa auton tuleva käyttö, jos halutaan maasto
käyttöön hyvä, eli alhaalta ahtava niin noin 3l koneen turbo on hyvä.
Toi 65mm:n pakoaukko vaikuttais maantie käyttöönkin isolta?
Ei katsastajaa se sinetti kiinosta, vaan savuarvot.
Mielestäni ei tarvita mitään papereita 60 ja 61 on samaa mallisarjaa.
Korpivaaran ahtimesta ei tietoa.

Lähetetty: Ke Syys 06, 2006 7:40 pm
Kirjoittaja pemaripoju
täs parkanon konttorilla ainakin väittivät että tarvii olla joku todiste vaikka on samaa mallisarjaa että on voimansiirto ja akselistot samoja! mistähän sellasen löyäis?

Lähetetty: To Syys 07, 2006 6:50 am
Kirjoittaja TOHJ61
Löytysköhän sellanen papru toyota infosta.

http://www.toyota.fi/forms/contact.asp

Tai puhelimella 0800-13663

Itse en ole tota koskaan käyttäny, mutta joku on kehunukkin,
toiset taas haukkunu.
Toinen vaihtoehto, vaihda konttoria.

Lähetetty: Ma Syys 11, 2006 9:10 am
Kirjoittaja pemaripoju
tuo toyota infossa maksaa tollanen todistus 128€ joka on mielestäni aikapaljon! löytyiskö keltään?

Lähetetty: Ke Syys 13, 2006 7:25 pm
Kirjoittaja pemaripoju
onkohan kukaan tässä parkanon lähiympäristössä muutoskatsastanut turboa hj 60? tai tietääkö joku mitä rekisterinumeroita on korpivaaran turbottamissa hj-60 autoisa?

Lähetetty: To Syys 14, 2006 7:31 pm
Kirjoittaja pemaripoju
monet on puhunut että siinä syötön säätö ruuvissa on jotenkin oudon näköinen lukkoruuvi, mutta mulla on ainakin tavallisella kannalla oleva kapea mutteri ja päässä noin 10mm pitkämutteri lukituksena ja näytti sinettikin olevan ehjä!

Lähetetty: Pe Loka 06, 2006 11:49 am
Kirjoittaja pemaripoju
kokeilin säädellä hj ja etin haulla vanhoja juttuja ja ymmärsin niistä että 12mm kannalla oleva alin ruuvi on maksimi kierrosten säätö ruuvi ja tossa jutussa näkyvä säätö ruuvi on syötön säätö, mulla ei kyllä ollut mitään lukko ruuvia siinä vaan 3prikkaa kannan ja rungon välissä. pultti näyttitavalliselta 19 mm kannalla olevalta! tainnut alkuperäinen katketa.

http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... %E4%E4t%F6

Korpparin ahdin

Lähetetty: La Loka 07, 2006 11:43 pm
Kirjoittaja Juno
pemaripoju kirjoitti:olen kyllä hieronut kauppoju garret to4 joka on 65mm pakosiivellä! saattais olla passelin kokoinen?
kiinostaako katsastus miehiä sen sinetin puuttuminen?
mistä saa paperit että hj60 voi verrata hj61 tai korpivaara turboon?
mikä ahdin on ollut korpivaaran ahtamassa 60?
Korpparin ahtimet on ollu merkiltään SK ahtimia.

Lähetetty: Ma Loka 09, 2006 1:59 pm
Kirjoittaja komk
TOHJ61 kirjoitti:Löytysköhän sellanen papru toyota infosta.

http://www.toyota.fi/forms/contact.asp

Tai puhelimella 0800-13663

Itse en ole tota koskaan käyttäny, mutta joku on kehunukkin,
toiset taas haukkunu.
Toinen vaihtoehto, vaihda konttoria.
Korpisen varaosakirjoista löytyvät jarrujen koot eri mallien väleillä.

Niitä hyväksikäyttäen muutoskatsastimme BJ:hin turbot ja HJ-61 akselit.