Kuva Kuva

Öljyn paineista

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Cruizsub kirjoitti:HJ60, jos kylmänä käynnistää ei lyö heti öljyn painetta ylös vaan moottori sammu 10 sek jälkeen (EDIC). Toista kertaa käynnistämällä lyö paineet ylös. Miksi näin on? Moottorin öljy ja suodattimet on vaihdettu (Total 15W40 öljyä, suodatin MANN) Ennen öljyn vaihtoa oli kaikki ok.
Suodattimissa on eroja, myös samanmerkkisisä. Mullakin joskus tehny tommosta koko suodattimen iän ja seuraavan öljynvaihron jälkeen (myös suodatin) ei mitään ongelmaa, öljy ollu aina samaa tepoilin täyssynteettistä 20L kannuisa ostettua ja suorattimet man.
Ps oliskohan se öljy 200 L tynnyrisä erullisempaa, vois ostaa vaikka jokun kans kimppaan puoliks?
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Aika pieni on hintaero enää 20 vs. 200 litraa.Ainakin muilla laaduilla.
Avatar
Cruizsub
Viestit: 10
Liittynyt: La Marras 01, 2008 9:37 pm
Paikkakunta: Viro/Polski

Viesti Kirjoittaja Cruizsub »

tällä viikolla laitan Teboil 5W40 sisään, sitten on nähdä meneekö paremmaksi. öljynsuodattimen laitan alkuperäisen TOYOTA oma.

Teboil Diamond Diesel 5W40 (Virossa 12 litraa/1100EEK [~70EUR]
Avatar
Cruizsub
Viestit: 10
Liittynyt: La Marras 01, 2008 9:37 pm
Paikkakunta: Viro/Polski

Viesti Kirjoittaja Cruizsub »

Nyt öljyt ja suodattimet vaihdettu (5w40 Teboil öljy ja öljysuodatin TOYOTA). Ajettu 3 viikkoa ja ei ole ollut ongelmia. Käynnistyy kunnolla :D
HJ60 ´83 - MYYTY
Joske
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 8:49 pm
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja Joske »

Onkos tuolle mittarin alhaiselle näyttämälle joku todellinen syy, esim. joku kuoleentunu jousi mittarissa vai miksi se iän myötä ei tahdo nousta tarpeeksi korkealle??

ts. onko mekaaninen mittari ainoa konsti saada luotettavia tuloksia paineista??
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Alhaiselle näyttämälle on se syy, että se saa ollakki alhaalla: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=8225

Muoks: lisätään vielä, että se EDIC:iä ohjaava kello on sama ku muissa tojoissa öljynpaineen merkkivalon kello, eli jos paineet on niin alhaalla että peruscorollassa syttyis valo, niin nämä sammuu itestään.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Joske
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 8:49 pm
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja Joske »

hj60 kirjoitti:Alhaiselle näyttämälle on se syy, että se saa ollakki alhaalla: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=8225

Muoks: lisätään vielä, että se EDIC:iä ohjaava kello on sama ku muissa tojoissa öljynpaineen merkkivalon kello, eli jos paineet on niin alhaalla että peruscorollassa syttyis valo, niin nämä sammuu itestään.
Joo kyllä tuo on tullu luettua monesti. Mietin vaan että mikä aiheuttaa mittarin alhaisen näyttämän vaikka paineet olis kohillaan.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Asteikko, ja se että vaaditut arvot tyhjäkäynnilläki on ihan mitättömät.

Joskus ennenki oon maininnu (tuolla http://www.slck.net/viewtopic.php?t=3254 ) että nuo asteikot noissa mittareissa on muissaki laitteissa joskus pöljiä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin