Kuva Kuva

BJ 40 JOUSET

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jkk
Viestit: 141
Liittynyt: Su Tammi 23, 2005 10:02 pm
Paikkakunta: hollola

BJ 40 JOUSET

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tuli laitettua taotut jouset alle ja takana pitemmät riiput ok,edessä orkkis riipuke ja nyt kääntyy nurin melkein tasamaalla,topparit laitettu runkoon hillitsemään tuota,oletteko viritelleet eteen noita pidempiä riippuja ja onko paljon hyötyä tuossa hauskuudessa.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Jos rehellisiä ollaan, niin riipukkeiden kiinnitykset rungossa eivät ole BJ:ssä ihan siinä mihin oppikirja ne opastaisi laittamaan. Muun muassa juuri tuon mainitsemasi ilmiön takia.

Itse siirsin takakiinnikkeitä pari-kolme senttiä eteenpäin (lyhentäen etu- ja takareikien väliä siis) kun rakensin takarungon uusiksi viime kesänä. Ajomukavuuteen ja ulosjoustoihin vaikutti todella paljon, kun riipuke on nyt noin 45 asteen kulmassa kun auto on sopivasti kuormattuna.

Eli jos kantti kestää, niin ota kiikkujen kiinnitykset irti rungosta, ja siirrä niitä sopiva määrä sisäänpäin (edessä taaksepäin ja takana eteenpäin) jotta riipukkeet asettuvat järkevämpään asentoon. Olikohan suositus 30-40 astetta kuormaamattomana jos jousi on akselin alla. Jos jouset siirtää akselin päälle, voi kulmia lisätä vielä muutaman asteen. Jos kiikku on suorana tai uhkaa kääntyä nurinkurin, kannattaa asialle tehdä jotain, koska jousi voi katketa jos se pääsee muljahtamaan.
jkk
Viestit: 141
Liittynyt: Su Tammi 23, 2005 10:02 pm
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja jkk »

Korvakkeiden siirto oli mieles ja näköjään pakollista vaikka onhan tuo palikka estämässä nuljahtamista,mutta joustot olemattomat.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Pidemmät riiput, varsinkin edessä mielestäni huonontaa maasto
ominaisuuksia.
Vaikkakin saadaan korin korotusta, niin jousenpäät törmäävät
entistä helpommin esteeseen?
jkk
Viestit: 141
Liittynyt: Su Tammi 23, 2005 10:02 pm
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja jkk »

Korvakkeiden siirtoon olen ryhtymässä, millä olette noi niitit poistaneet? rosvosahaa sovittelin niittien päiden poistamiseksi kun ei viitti runkoa tuhota,ja rosteri pulteilla takaisin kiinni.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

mä olen ottanut ne niitit auki paineilma puikkohiomakoneella missä jyssinterä päässä,helpommat paikat rälläköiden hiomalaikalla.
kun niitinpää poistettu niin pajavasaralla osan kylkeen.
senjälkeen taas rälläköintiä ja tuurnapuikolla olen lyönyt niitinjämät irti rungosta.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jep nyt korvakkeet siirretty 2.5cm aksulaan päin ja alkaa pysyy jakkaralla,mikä oli ja on taas tuo latan pala apparin puolella edessä pakan ja akselin välissä?vaikuttaa keulan asentoon,onko muilla vai onko joku viritys.
Avatar
killerwo
Viestit: 349
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo »

Mulla oli kans sellanen pala apparin puolella mut heitin mäkeen. Veikkaan et sillä on jotain tekemistä puoltamisen kans, eli jos auto ei ole mennyt suoraan. Mut nyt kun miettii tarkemmin niin enkyl menis ton asian kans takuuseen. Joissain bertoissa on ja joissain ei??hyvin kulkee ilmankin
Blue skies and headdown
jkk
Viestit: 141
Liittynyt: Su Tammi 23, 2005 10:02 pm
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja jkk »

minäkin otin sen pois ja laitoin sitte takasin kun alko olee keula vinossa,tiiä sitte kun tuntuu että hypähtelyssä ois jotenkin vaikuttanut ohjaukseen.
Vastaa Viestiin