Kuva Kuva

Jäätyikö vai hajosiko muuta

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
ämkoo
Viestit: 173
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:25 pm
Paikkakunta: Porvoo

Jäätyikö vai hajosiko muuta

Viesti Kirjoittaja ämkoo »

Onko muilla kokemuksia 12HT:n huohotinputken jäätymisestä? Seurauksena hyvin öljytty auton pohja. Öljyä oli "purskahdellut" öljypohjan tiivisteen välistä, turbon imupuolen kumiletkun välistä (klemmari tosin vähän löysällä), lisäksi öljytikku oli n. 2cm kohollaan ja konepelti siltä kohdin öljyssä. Tietysti pahempi vaihtoehto on haljennut kansi tai reikä männässä ehkä, en tiedä :? . Jotain siis kuitenkin on tapahtunut. Öljyä hävisi max rajalta tikun alapäähän, paineet kuitenkin ok koko ajan. Kommentoikaa paremmin tietävät.

Lisäsin T:n tonne mallimerkin perään et on oikein.
Viimeksi muokannut ämkoo, Ma Maalis 14, 2005 11:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLCK #172
BJ40
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

2H jäädytti huohottimen, ku oli melkosta mönjää täynnä se letku. Tuolla lisää http://forum.slck.net/moottoriturvat/viewtopic.php?t=36 ja mulla siis paineiden katoaminen johtu siitä että sitä möhnää oli lähteny liikkeelle enemmänki, ja se tukki nuo anturien kanavat.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
ämkoo
Viestit: 173
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:25 pm
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ämkoo »

Pyyhin siis enimmät öljyt koneen ympäriltä pois ja nyt on ajettu n. 150km eikä uusia öljyvuotoja ole ilmennyt. Olisiko sit kuitenkin käynyt tuuri ja se huotinputki olis jäätynyt. Auto seisoi pari päivää ennen ko. tapausta ja lämpötila vaihtelut on aika suuria joten...
Mittarissa on nyt 430tkm eli mikä se sisäänajomäärä nyt sitten olikaan.
SLCK #172
BJ40
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Sisäänajossa, 560 tkm...

Samaan syssyyn kyselisin, että mistä tulee öljyä, kun koneen kylki on aina märkä, apparin puolelta. Siis ei mitään valumaa, mutta kostea. Ei pitäis tulla öljynpaineanturilta (uusi), ja mitään muuta en oikeen keksi. Kone on kostea ihan imusarjalle asti, mutta ei kai sieltä mitään öljyvuotoa pitäis tulla??? Tietääkö joku kokemuksesta, että mikä olis.
Avatar
ämkoo
Viestit: 173
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:25 pm
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ämkoo »

Jep, sama paikka kosteana, tulisko vuotavasta etuperän (kardaanin) stefasta?
SLCK #172
BJ40
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Grau kirjoitti:Sisäänajossa, 560 tkm...

Samaan syssyyn kyselisin, että mistä tulee öljyä, kun koneen kylki on aina märkä, apparin puolelta. Siis ei mitään valumaa, mutta kostea. Ei pitäis tulla öljynpaineanturilta (uusi), ja mitään muuta en oikeen keksi. Kone on kostea ihan imusarjalle asti, mutta ei kai sieltä mitään öljyvuotoa pitäis tulla??? Tietääkö joku kokemuksesta, että mikä olis.
Onko tarvike öljynsuodatin? Niissä on huono tiiviste (levystä leikattu, alkuperäisessä o-rengas), joka kylmänä suotaa öljyä
läpi ja puhaltimen ilmanvirtaukset levittää sen koneen kylkeen
ja pitää etu kardaanin kosteana?
Saataahan imusarjan pultit olla löysällä, ahtopaine?
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

samasta paikkaa mulla on aina märkänä, ei valu ei. Ja samoin on naapurin 61ses ja kaverilla myös, että eiköhän se oo ominaisuus. mulla tosin myös turbo öljynen :cry: ,pitäis vissii huollattaa
1987 LJ70
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Mulla on ahtopaineet ihan ok, mekaaninen mittari. Kardaanin stefa ei vuoda, ja öljyn suodatimessa on O-rengas... Joskus aattelin, että tulisko se ohjaustehostimen säiliöstä jotenkin, mutku ei senkään pitäis mitään roiskia...
Vieras

Re: Jäätyikö vai hajosiko muuta

Viesti Kirjoittaja Vieras »

ämkoo kirjoitti:Onko muilla kokemuksia 12HT:n huohotinputken jäätymisestä? Seurauksena hyvin öljytty auton pohja. Öljyä oli "purskahdellut" öljypohjan tiivisteen välistä, turbon imupuolen kumiletkun välistä (klemmari tosin vähän löysällä), lisäksi öljytikku oli n. 2cm kohollaan ja konepelti siltä kohdin öljyssä. Tietysti pahempi vaihtoehto on haljennut kansi tai reikä männässä ehkä, en tiedä :? . Jotain siis kuitenkin on tapahtunut. Öljyä hävisi max rajalta tikun alapäähän, paineet kuitenkin ok koko ajan. Kommentoikaa paremmin tietävät.

Lisäsin T:n tonne mallimerkin perään et on oikein.
Vieras

Re: Jäätyikö vai hajosiko muuta

Viesti Kirjoittaja Vieras »

ämkoo kirjoitti:Onko muilla kokemuksia 12HT:n huohotinputken jäätymisestä? Seurauksena hyvin öljytty auton pohja. Öljyä oli "purskahdellut" öljypohjan tiivisteen välistä, turbon imupuolen kumiletkun välistä (klemmari tosin vähän löysällä), lisäksi öljytikku oli n. 2cm kohollaan ja konepelti siltä kohdin öljyssä. Tietysti pahempi vaihtoehto on haljennut kansi tai reikä männässä ehkä, en tiedä :? . Jotain siis kuitenkin on tapahtunut. Öljyä hävisi max rajalta tikun alapäähän, paineet kuitenkin ok koko ajan. Kommentoikaa paremmin tietävät.

Lisäsin T:n tonne mallimerkin perään et on oikein.
Bugi?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Viisaimmat sanoivat,et kannen tiiviste!!
Nallentalli
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Nallentalli »

En minä niistä "viisaammista" tiedä, mutta HJ-61 moottorin kylki näkyy kostuvan kun moottoria kuormittaa. (2000kg peräkärryssä) Ei tyhjällä autolla. Eli taitaa tulla imusarjan ja kannen välistä. (imusarjan tiiviste) Vika ollut jo 5-vuotta. Luulis kansipahvin menevän rikki aikaisemmin...
markus
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Sibbo

Viesti Kirjoittaja markus »

Tervehdys,

Hep. Mulla on 12H-T:n apparin puolen kylki kanssa öljyinen, vaikka kone on hädin tuskin sisäänajettu (290tkm). Ei valu, mutta on kostea. Vika on ollut niin kauan kuin muistan (eli ei välttämättä kovin kauaa). En ole syytä keksiinyt, enkä pahemmin miettinytkään, kun öljyä ei juuri kulu (ei koneessa, ohjaustehostimessa, etuperässä eikä muuallakaan). Ö-suodattimesta ei pitäisi johtua, ollut monia, ja kaikissa kunnon O-rengas, eikä kyllä ö-paineanturistakaan (uusi tarvike ja kunnolla kiinni). Jostain ylempää se varmaan tulee.

Se on siis ominaisuus??? :)
Markus, jäs 75, HJ61
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

taitaa olla meitä kosteakylkisiä joka jamppa. Sama täällä. Ei syö öljyä muuta hiukan on sävyä kyljessä. Voisko olla jotain "höyrystymistä" eli katkut sun muut löyhkät tiivistyy sitten tuohon kylkeen, voipi olla että ajaessa sillä kohdin käy jonkinmoinen pyörre joka lipasee höyryt kiinni?
Vastaa Viestiin