Jäätyikö vai hajosiko muuta
Valvoja: Käyttäjä
Jäätyikö vai hajosiko muuta
Onko muilla kokemuksia 12HT:n huohotinputken jäätymisestä? Seurauksena hyvin öljytty auton pohja. Öljyä oli "purskahdellut" öljypohjan tiivisteen välistä, turbon imupuolen kumiletkun välistä (klemmari tosin vähän löysällä), lisäksi öljytikku oli n. 2cm kohollaan ja konepelti siltä kohdin öljyssä. Tietysti pahempi vaihtoehto on haljennut kansi tai reikä männässä ehkä, en tiedä . Jotain siis kuitenkin on tapahtunut. Öljyä hävisi max rajalta tikun alapäähän, paineet kuitenkin ok koko ajan. Kommentoikaa paremmin tietävät.
Lisäsin T:n tonne mallimerkin perään et on oikein.
Lisäsin T:n tonne mallimerkin perään et on oikein.
Viimeksi muokannut ämkoo, Ma Maalis 14, 2005 11:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLCK #172
BJ40
BJ40
2H jäädytti huohottimen, ku oli melkosta mönjää täynnä se letku. Tuolla lisää http://forum.slck.net/moottoriturvat/viewtopic.php?t=36 ja mulla siis paineiden katoaminen johtu siitä että sitä möhnää oli lähteny liikkeelle enemmänki, ja se tukki nuo anturien kanavat.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Pyyhin siis enimmät öljyt koneen ympäriltä pois ja nyt on ajettu n. 150km eikä uusia öljyvuotoja ole ilmennyt. Olisiko sit kuitenkin käynyt tuuri ja se huotinputki olis jäätynyt. Auto seisoi pari päivää ennen ko. tapausta ja lämpötila vaihtelut on aika suuria joten...
Mittarissa on nyt 430tkm eli mikä se sisäänajomäärä nyt sitten olikaan.
Mittarissa on nyt 430tkm eli mikä se sisäänajomäärä nyt sitten olikaan.
SLCK #172
BJ40
BJ40
Sisäänajossa, 560 tkm...
Samaan syssyyn kyselisin, että mistä tulee öljyä, kun koneen kylki on aina märkä, apparin puolelta. Siis ei mitään valumaa, mutta kostea. Ei pitäis tulla öljynpaineanturilta (uusi), ja mitään muuta en oikeen keksi. Kone on kostea ihan imusarjalle asti, mutta ei kai sieltä mitään öljyvuotoa pitäis tulla??? Tietääkö joku kokemuksesta, että mikä olis.
Samaan syssyyn kyselisin, että mistä tulee öljyä, kun koneen kylki on aina märkä, apparin puolelta. Siis ei mitään valumaa, mutta kostea. Ei pitäis tulla öljynpaineanturilta (uusi), ja mitään muuta en oikeen keksi. Kone on kostea ihan imusarjalle asti, mutta ei kai sieltä mitään öljyvuotoa pitäis tulla??? Tietääkö joku kokemuksesta, että mikä olis.
Onko tarvike öljynsuodatin? Niissä on huono tiiviste (levystä leikattu, alkuperäisessä o-rengas), joka kylmänä suotaa öljyäGrau kirjoitti:Sisäänajossa, 560 tkm...
Samaan syssyyn kyselisin, että mistä tulee öljyä, kun koneen kylki on aina märkä, apparin puolelta. Siis ei mitään valumaa, mutta kostea. Ei pitäis tulla öljynpaineanturilta (uusi), ja mitään muuta en oikeen keksi. Kone on kostea ihan imusarjalle asti, mutta ei kai sieltä mitään öljyvuotoa pitäis tulla??? Tietääkö joku kokemuksesta, että mikä olis.
läpi ja puhaltimen ilmanvirtaukset levittää sen koneen kylkeen
ja pitää etu kardaanin kosteana?
Saataahan imusarjan pultit olla löysällä, ahtopaine?
Re: Jäätyikö vai hajosiko muuta
ämkoo kirjoitti:Onko muilla kokemuksia 12HT:n huohotinputken jäätymisestä? Seurauksena hyvin öljytty auton pohja. Öljyä oli "purskahdellut" öljypohjan tiivisteen välistä, turbon imupuolen kumiletkun välistä (klemmari tosin vähän löysällä), lisäksi öljytikku oli n. 2cm kohollaan ja konepelti siltä kohdin öljyssä. Tietysti pahempi vaihtoehto on haljennut kansi tai reikä männässä ehkä, en tiedä . Jotain siis kuitenkin on tapahtunut. Öljyä hävisi max rajalta tikun alapäähän, paineet kuitenkin ok koko ajan. Kommentoikaa paremmin tietävät.
Lisäsin T:n tonne mallimerkin perään et on oikein.
Re: Jäätyikö vai hajosiko muuta
Bugi?ämkoo kirjoitti:Onko muilla kokemuksia 12HT:n huohotinputken jäätymisestä? Seurauksena hyvin öljytty auton pohja. Öljyä oli "purskahdellut" öljypohjan tiivisteen välistä, turbon imupuolen kumiletkun välistä (klemmari tosin vähän löysällä), lisäksi öljytikku oli n. 2cm kohollaan ja konepelti siltä kohdin öljyssä. Tietysti pahempi vaihtoehto on haljennut kansi tai reikä männässä ehkä, en tiedä . Jotain siis kuitenkin on tapahtunut. Öljyä hävisi max rajalta tikun alapäähän, paineet kuitenkin ok koko ajan. Kommentoikaa paremmin tietävät.
Lisäsin T:n tonne mallimerkin perään et on oikein.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
- Paikkakunta: Tervola
Tervehdys,
Hep. Mulla on 12H-T:n apparin puolen kylki kanssa öljyinen, vaikka kone on hädin tuskin sisäänajettu (290tkm). Ei valu, mutta on kostea. Vika on ollut niin kauan kuin muistan (eli ei välttämättä kovin kauaa). En ole syytä keksiinyt, enkä pahemmin miettinytkään, kun öljyä ei juuri kulu (ei koneessa, ohjaustehostimessa, etuperässä eikä muuallakaan). Ö-suodattimesta ei pitäisi johtua, ollut monia, ja kaikissa kunnon O-rengas, eikä kyllä ö-paineanturistakaan (uusi tarvike ja kunnolla kiinni). Jostain ylempää se varmaan tulee.
Se on siis ominaisuus???
Hep. Mulla on 12H-T:n apparin puolen kylki kanssa öljyinen, vaikka kone on hädin tuskin sisäänajettu (290tkm). Ei valu, mutta on kostea. Vika on ollut niin kauan kuin muistan (eli ei välttämättä kovin kauaa). En ole syytä keksiinyt, enkä pahemmin miettinytkään, kun öljyä ei juuri kulu (ei koneessa, ohjaustehostimessa, etuperässä eikä muuallakaan). Ö-suodattimesta ei pitäisi johtua, ollut monia, ja kaikissa kunnon O-rengas, eikä kyllä ö-paineanturistakaan (uusi tarvike ja kunnolla kiinni). Jostain ylempää se varmaan tulee.
Se on siis ominaisuus???
Markus, jäs 75, HJ61