Kuva Kuva

hj-60 nykii

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

rontti
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 3:50 pm

Viesti Kirjoittaja rontti »

Mulla tuota aiheutti soikea jarrurumpu, johon kengät otti hiukan kiinni joka 1/2 kierroksella. Vähän alle 1500 kierroksilla 4. vaihteella alkoi ikäänkuin resonoimaan ja vahvisti nykimistä, jonka aiheuttajaa hain ensin polttoaineen syöttöpuolelta.
Kokeileppa nostaa perä irti maasta, kaveri kapiiniin ja vaihde päälle.
Seuraa alkaako rynkyttämään suunnilleen noilla kierroksilla. Jos pyörii vain toisen puolen rengas niin jarru laahaa toiselta puolelta joka todennäköisesti aiheuttaa juuri tuon nykimisen.
Mulla ainakin selvisi tällä keinoin.
Nykimisen aiheuttaja voi olla myös kiero vanne tai muuten surkea rengas. Tämänkin huomaa kyllä samalla.
- Rontti -
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

jarruja olen säädellyt katsastusta varten joten ei niissä varmaan ole vikaa eikä renkaat täristele käsille!
lueskelin jostain keskipako säätimestä! voiko niitä kotikonstein tarkistaa/säätää?
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

mistä öljyä

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Ei voi olla jarruvika kun vaihteesta riippumati nykii samoilla konekierroksilla, joko valutit sen ylimääräsen öljyn, koita ny vaan toi helpoin konsti ensin !!!!!!!!
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

mulla kanssa alkaa olla samaa oiretta, että vedätettäessä pieniltä kierroksilta alkaa nykiminen ja loppuu tuolla likempänä 2000rpm. Järkeilinkin, et jotenkin se liittyy syöttöpumppuun. Huomenna lasketaan öljyt pois... Vai auttoko Bemaripojulla?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kyllä mä sitä öljyä olen väliin valutellu! vaikutusta vaan en ole huomannut!
en tarkkaan muista mutta olikohan vika löystyneessä pinjonin laipassa...?
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

ei kyl toi vika on ihan syöttöpuolella meikällä... ja valuttelin öljyt, eikä mitään vaikuttanu.
Löystyny kalvokin kuulemma aiheuttaa tuommosta. Viime syksynä vasta vaihoin uuden, mut lie tykänny kyttyrää ahtopaineista.

Pitää vaihtaa uusi kalvo ja jättää entinen kovettumaan...
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Nyt mulle ei ihan selvinny mistä pultista ootte rasvaa pois laskenu. Mulla parani käynti kun avasin pumpun takapäässä olevaa koppaa jonka sisällä se kalvo on. Sisällä oli huomattavan paksua tavaraa ja tilaananähden paljon.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

käytin kans ton kannen pois ja se oli puolillaan öljynsekaista mössöö! saman näköistä jota tulee huhottimesta ja kulkeutuu takasin imupuolelle!
sie sisälläoleva jousi oli jonkun 4cm pitkä ja venytin sen 5cm pitkäksi. tyhjäkäynti nousi jonku 100r/min ja vastaa kaasuun ehkä hivenen herkemmin! olisko sie pumpus muuta jota ehkä tarvis räplätä?
HunttaJussi
Viestit: 5
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 10:34 am

Viesti Kirjoittaja HunttaJussi »

Mulla oli vika edic laatikossa. Avasin ja kolvasin tinaukset uudestaan ja taas pelaa!
rontti
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 3:50 pm

Viesti Kirjoittaja rontti »

Ohko näihin HJ:n nykimisongelmiin tullut uutta valaistusta reilussa kahdessa vuodessa?
On nimittäin alkanut taas oireileen yhä lisääntyvässä määrin.
- Rontti -
hj6084
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 10:05 am
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja hj6084 »

Täälläkin ilmennyt nykimistä hoojiillä ajaessa, kun pudottaa tyhjäkäynnille niin kierrokset hummailee tasaisesti edes takaisin.
Vika ilmenee usein epätasaisella hiekkatiellä ajaessa, varsinkin jos ilma on kylmä tai kostea.

Äsken etsin releen vänkärin jalkotilasta auton ollessa käynnissä, ja kun relettä kopauttaa sormella kuuluu siitä naksahdus ja kierrokset alkaa hummailla edes takaisin (= nykimistä jos autolla ajettaisiin) kun relettä napauttaa uudestaan kuuluu taas releestä joku naksahdus ja tyhjäkäynti palautuu normaaliksi.

Eli vika todennäköisesti fuel control relayssa...?
Vastaa Viestiin