Kuva Kuva

soa hj leimaus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tietäiskö joku ton laakerin numeroa, niin ei tarvis purkaa sitä ennemmin!
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

komk kirjoitti:Hommahan menee niin, ettei SOA:lla saa korottaa kuin 77mm ja kori toiset 77 mm. Kokonais korotus pitää jäädä siihen 150mm:iin.
Hmm... mie luulin, jotta vain koria saa korottaa sen 77mm ja jousituksella vaikka koko 150mm? Soa kun korottaa ~120mm...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

jouset pitää olla melkein ylitaipuneet jotta ko homma onnistuu!
mullakin kun on 33" otteessa niin koria saa korottaa enää 28mm
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Eli jousista lehtiä pois välistä niin, että taakse tulee navan keskeltä kaareen 57cm ja eteen 60cm? nyt on eessä ja takana 62cm.

Inssi varmaan kirjottaa otteeseen "jousitusta korotettu 77mm muuttamalla akselit jousien alapuollelle" ?
meininki nimittäin on leikata vielä kaaria.

Mutta onko tuohon eri mitat levikkeillä ja ilman? Jos hommais uudemman HJ:n vakiolevikkeet ja liimais ne vähä alemmas?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

itte purin pakat ja kosanin avulla lämmitettiin ja taottiin suoremmmiksi
mulla on ne lasikuitu levikkeet ja otteessa lukee että alkuperäisen lokasuojan reunaan! auto mitattiin takaluukun lastauskorkeudesta ja etuoven oven saranan kohdalta lattiantasosta! konttori kysy jostain tiedot ku ei ollu ittellä muuta ku kokonaiskorkeus lapulla!
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Kuinka paljon (vähän) teillä on ollu pakois lehtiä ku ootta käyny mittauttamas?
Tänään jumppasin nuitten pakkojen kans ja ny olis edes ja takana 6lehtiset suorat pakat, mutta aina vaan niinku olis liika korkia. :?

Muistakko pemaripoju paljon se lastauskorkeus oli?
1987 LJ70
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

33" renkailla se lastauskorkeus oli noin 875mm ku asken mittasin! tossahan saa matalaksi kuluneilla renkailla parimilliä anteeksi :wink:
ja 6 lehtiset pakat edessä ja takana!
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

No joo, mulla nyt lastauskorkeus noin 820 hiihtoliiton hyväksymillä 205r16:silla. Alkaa varmaan olemaan hollilla.
1987 LJ70
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Jos homma tehdään niinku se pitää ei renkaat saa vaikuttaa korotuksen laskemiseen.

Mulla tehtiin niin, että katottiin alkuperäinen lastauskorkeus ja renkaat omistajan oppaasta.

Mitattiin alla olevat kumit.

Sitten STRO -kirjasta katsottiin alkuperäisten kumien korkeus ja laskettiin renkaiden kokojen erotus.

Lopuksi mitattiin lastauskorkeus alla olevilla kumeilla ja huomioitiin rengaskoot.

Paras olisi jos löytäisi alkuperäiset kuluneet kumit alle niin silloin ei tarvisi laskea renkaita ollenkaan kun voisi todeta, että autossa ne jo on.
Voittaisi sentin pari tod.näk.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mulla ne laski suoraan stro kirjasta renkaat koot! ja mitattaessa oli 33" kuluneet at alla
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

komk kirjoitti: Paras olisi jos löytäisi alkuperäiset kuluneet kumit alle niin silloin ei tarvisi laskea renkaita ollenkaan kun voisi todeta, että autossa ne jo on.
Voittaisi sentin pari tod.näk.
No näinhän mulla nyt justiin on, vertasin vaan pemaripojun 33" lukemaan kun ei mulla oo tiedossa alkuperäistä lastauskorkeutta. Kokonaiskorkeuskin vaihtelee mun lippulapuis 1785-1875mm välillä. :roll:
1987 LJ70
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Onkohan missäänpäin suomea "ymmärtäviä" katsureita, ens viikolla tulee hj:hin SOA, dobinsonin korotusjousilla.. Korkeahan siitä varmaan tulee, otteessa onneks on renkaiden kokona se vakio sirkkelinterä (215/jotain/jotain) Mutta mitenhän mahtaa käydä konttorilla sitten.. Täällä kokkolassa on ihan turha mennä mihinkään näyttämään tuota, käsirysy täällä syntyy konttorilla, sama minkälaista autoa katsastat, täällä on ihan kusipäätä porukkaa kaikki.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
tjl
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 5:46 pm
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja tjl »

ei taida 77mm riittää tohon korotuksee. vakiojousillahan korottaa noin 120mm ellei ihan kuolleet latit. nuilla nousee varmaan 150-170mm. eli voit varmaan unohtaa leiman.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Jääkös se siihen 170mm tuo korotus, kun mitan kanssa tuolla tärkeenä köyrin ja möyhin auton alla ja katoin, että akseliputki + pakka oli yhteensä paksuudeltaan juurikin se 170mm..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

niin ja solla se nousee silloin sen 170mm + dobinsonin tuoma 50mm=220mm ja ei sais nousta ku 77mm, mutta kyllähän niitä näkee maailmalla väärin perustein leimattuja, mutta ei ne katsuritkaan ihan tyhmiä ole.
Vastaa Viestiin