Kuva Kuva

soa hj leimaus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Joo, onhan noita vaikka minkälaista.. no pitää varmaan katastukseen napata jokunen lehti tuolta vällystä vaikka pois, kun ei noita vanhoja vakiopakkojakaan voi käyttää enään, kun jokaisesta on vähintään 1 lehti poikki..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Juha_ kirjoitti:Onkohan missäänpäin suomea "ymmärtäviä" katsureita, ens viikolla tulee hj:hin SOA, dobinsonin korotusjousilla.. Korkeahan siitä varmaan tulee, otteessa onneks on renkaiden kokona se vakio sirkkelinterä (215/jotain/jotain) Mutta mitenhän mahtaa käydä konttorilla sitten.. Täällä kokkolassa on ihan turha mennä mihinkään näyttämään tuota, käsirysy täällä syntyy konttorilla, sama minkälaista autoa katsastat, täällä on ihan kusipäätä porukkaa kaikki.
Ei varmaan missäänpäin ole noin ymmärtäviä. Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä järki tuommosessa korotuksessa on?

SOA:n hyviin puoliinhan kuuluu edullisuus, kun käytetään vanhoja jousia.

Korotusjousten hyviin puoliin kuuluu helppous, kun pultataan vaan setti alle.

Nuo yhdistettynä, niin ennemmin tekisin kierrejousialustan. Ois helpompi säätää korkeuski kohdalleen, ja kelpais leimasetälle.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Jaa-a :) Eikös se jonkinlainen sanonta kuulu "Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis"

Toisaalta varmaan sekin vaikuttaa asiaan, kun itsellä tuo metallin käsittelyn taito jää siihen rälläkän käyttämiseen ja auto menee kaverille vihantiin, jolta homma luonnistuu. Ajattelin, että kun se kerran korotetaan, niin korotetaan kunnolla.. Ja toisaalta voi olla, että tuosta nyt vain offipeli tulee.. Joskus tulevaisuudessa ois tarkotus jotain kunnon moottoria tuohon ruveta pistämään, kunhan nyt edes pääsis johonkin töihin ensin, ei noilla kelan rahoilla hirveän paljon ostella mitään..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

hj60 kirjoitti:
Ei varmaan missäänpäin ole noin ymmärtäviä. Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä järki tuommosessa korotuksessa on?

SOA:n hyviin puoliinhan kuuluu edullisuus, kun käytetään vanhoja jousia.

Korotusjousten hyviin puoliin kuuluu helppous, kun pultataan vaan setti alle.

Nuo yhdistettynä, niin ennemmin tekisin kierrejousialustan. Ois helpompi säätää korkeuski kohdalleen, ja kelpais leimasetälle.
Lisätään sinne hyviin puoliin vielä pehmeä alusta ja riittävästi ulosjoustoa.

Mitä muutamissa jousikorotetuissa olen istunut niin ovat kyllä kivirekiä SOA härpättimen jälkeen.

Suorahko lati antaa jälkeen ihan erilailla kuin kippura.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

se on kyllä totta että alustasta tulee pehmeä! kyynärpäät kuluu jos ajaa kylillä luu pihalla :D
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Nojoo, auto tuli eilen vietyä siinä 17.00 aikaa vihantiin ja 01.00 tuli viesti "tuleepa toyotasta korkea auto" :) Pitää tässä kohta lähteä käymään katsomassa mitä siellä on tapahtunut.. nopeaa tuntuu tapahtuvan, kun on asiansa osaava kaveri tekemässä..

niin ja pakoista tuumas ottavansa 2 lehteä välistä pois..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Homma oliki alotettu keulasta ja hyvältähän tuo näyttää jo :)

Kuva

Kuva

Kuva
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

taitaa kardaanit pyöriä nätisti?
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Kyllä toi etupään kulma oli ihan hyvä, ei mitään onkelmaa..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Perinteitä noudattaen, mikään ei voi ikinä mennä kuten pitää.. Kotimatkalla tuossa ylivieskan jälkeen alkaa kuulumaan ihana tykytys etupäästä, kannuksen abc:lle tauko ja tottakaihan toinen eturengas/vanne yltäpäältä vaseliinissä ja helevetinmoinen savu ilmassa, tiukan tutkinnan jälkeen sieltä löyty 2kpl rikkiniäisiä pyöränlaakereita.. ei kenelläkään olis myydä koko toista etunapaa valmiiksi tingittyyn hintaan jarrulevyä jne.. eli täys paketti, jarrusatulaa lukuunottamatta..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Tarttu kokoelmiin taas yks korpivaaran opus mistä löyty tollanen hj mittapiirros, näkyy komiasti mm. lastauskorkeus.
Jos olis vaikka apua jonkun soa hojon leimaukseen.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... iirros.jpg
1987 LJ70
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Juha_ kirjoitti:Onkohan missäänpäin suomea "ymmärtäviä" katsureita, ens viikolla tulee hj:hin SOA, dobinsonin korotusjousilla.. Korkeahan siitä varmaan tulee, otteessa onneks on renkaiden kokona se vakio sirkkelinterä (215/jotain/jotain) Mutta mitenhän mahtaa käydä konttorilla sitten.. Täällä kokkolassa on ihan turha mennä mihinkään näyttämään tuota, käsirysy täällä syntyy konttorilla, sama minkälaista autoa katsastat, täällä on ihan kusipäätä porukkaa kaikki.
Tässä nyt ei ole kyllä järjen häivää. :? Toivottavasti kukaan katsuri ei noin hyvin "ymmärrä", ei välttämättä ymmärrä sitä että loppuu äkkiä hommat itseltä ja hommaa aseman kuseen.

Jos HJ:hin haluaa SOA:n, ja homma tehdään oikein, jousten on oltava rankasti jo nurinpäin mutkalla. Jollapakun kuva antaa hyvän muistutuksen siitä että aika lintallaan se vakiona on, siihen 77 mm ei ole paljon.

Itse en suosittele SOAn tekoa, koska se ei laillisessa korkeudessa varmastikaan ole kummoinen ajella sisäänjouston ollessa jokseenkin minimaalista.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

siis tolla soallahan saa sitä sisäänjoustoa rutkasti lisää kun se akseli hukkuu sieltä jousen ja rungon välistä! ja saa akselin alle sen pakan ja kiinnittimien verran lisää tilaa! ja toimii laillisen korkuisena erittäin hyvin. oma on korotettu 77milliä ja tuntuuu tosi lintalta siltikin!
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Sai vihdoin ja viimein 2vk sit perjantaina leimattua tuon auton, oli muuten saatananmoinen tappelu sen kanssa! Ei täällä kokkolassa puhettakaan, rupesivat sekoileen, että saa etäisyys navasta pyöränkaareen muuttua 51mm ja silti autoa sais korottaa sen 150mm, eli mitä vittua..

Ylivieskaan soitin ja puhelimessa kerroin katsurille mikä on homman nimi ja homma piti olla ihan sillä selvä, että tuun vaan näyttämään..
Sinne pääsin ja menin näyttään, niin johan se sekoilu taas alko, eli ei sais yhdestä paikkaa korottaa autoa niin paljon, joutu hommata paikallisesta tojo-liikkeestä paperille sen alkuperäsen korkeuden maasta kattoon ja ei sittenkään..

Löyty sitten kuitenki tuo yks konttyyri, missä ilmoitin vaan, että autoa on korotettu ja se pysyy siinä 150mm sisällä, mitalla katto maasta katonrajaan ja näytin sen tojotan lapun, missä näkyi se alkuperäinen korkeus ja leima heilahti.. Ja tuo nyt on ihan huuhaata, että ois huono ajella SOA:lla, se on kaikkea muuta kuin huono, aivan saatanan paljon parempi kyyti oli jo niillä korottavilla kivireki-jousillakin.

Katsastukseen joutu kuitenki vaihtamaan vanhat väsähtäneet pakat, jotka taipuu jo väärään suuntaan hivenen..

Kuva
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

täällä parkanossa kans sanoivat että ei saa tehdä enää korinkorotusta kun ei saa mitan pyöränkaaresta napaan muuttua enempää kuin77mm mielestäni he ovat väärässä...?
Vastaa Viestiin