Sivu 4/4

Lähetetty: Ke Loka 17, 2007 9:06 pm
Kirjoittaja Gravehill
pemaripoju kirjoitti:täällä parkanossa kans sanoivat että ei saa tehdä enää korinkorotusta kun ei saa mitan pyöränkaaresta napaan muuttua enempää kuin77mm mielestäni he ovat väärässä...?
Väärässä ovat he. Mutta ei ne insinöörit oo kuulevinaan ainakaan tääläpäin vaikka yrittää välillä neuvoa heitä työssään. :?

Lähetetty: Ke Loka 17, 2007 11:29 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
pemaripoju kirjoitti:siis tolla soallahan saa sitä sisäänjoustoa rutkasti lisää kun se akseli hukkuu sieltä jousen ja rungon välistä! ja saa akselin alle sen pakan ja kiinnittimien verran lisää tilaa! ja toimii laillisen korkuisena erittäin hyvin. oma on korotettu 77milliä ja tuntuuu tosi lintalta siltikin!
No varmaan saakin, jos ei stoppareita rajoita. Mutta miten käy kestävyyden kanssa, kun ei ne jouset niinpäin ole tarkoitettu vääntymään? Ja kun riipuke on eteenpäin, ei se jousi teoriassakaan voi kovin syvälle sisään mennä. Niinkuin sanottu, jouset on PALJON väärinpäin jos korotus on oikeasti laillinen.

Mut eipä nää aina paperilla toimi niinkuin luonnossa, joustothan kokonaisuudessaan lisääntyy reilusti. Kylläpä te SOAlla enemmän ajelleet nämä joustamisjutut tietänette paremmin.

AKEn kanta on että SOAlla ei saa korottaa 77 mm:ää enempää, mutta Juha_ tuntuu löytäneen paikan jossa tätä ei tiedetä/ymmärretä/välitetä. Samapa tuo mulle.

Lähetetty: Ke Loka 17, 2007 11:33 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
pemaripoju kirjoitti:täällä parkanossa kans sanoivat että ei saa tehdä enää korinkorotusta kun ei saa mitan pyöränkaaresta napaan muuttua enempää kuin77mm mielestäni he ovat väärässä...?
Näin on. Höpöhöpöä.

Lähetetty: To Loka 18, 2007 5:41 pm
Kirjoittaja Juha_
Joo hyvä että löytyikin, 145mm on korotus noilla jousilla mitkä nyt on alla, katastuksessa renkaina oli 245/70/15

Lähetetty: Pe Loka 19, 2007 5:57 pm
Kirjoittaja pemaripoju
kirjottiko ne oteeseen että on latit akselin päällä ja mitat lokarinkaaresta napaan? voi muuten tulla myöhemminkin katsastukses ongelmia!

Lähetetty: La Loka 20, 2007 1:08 pm
Kirjoittaja Juha_
Ei kirjottanu sitä, en siellä paikassa missä sen läpi sain, niin viitiny siitä mainita ollenkaan, sanoin vaan että sitä on vähän korotettu ja näytin sitä lappua, missä näky se alkuperänen maasta-kattoon mitta. Muualla kun tuon mainitsi niin alko se tappelu, ei jaksanu sitä enään.. Otteesa lukee jotakuinkin näin "Auton korkeus muuttunut alkuperäisestä 1800mm, 1950mm:n" Ja sitte näkyy se navasta pyöränkaareen mitta myöskin.. Se oiski ollu hyvä ku ois lukenu se, että jouset on akselin piällä..

Lähetetty: Su Loka 21, 2007 2:21 am
Kirjoittaja Viipo
Se nyt on oikeestaan ihan sama mitä lukee otteessa, kuhan siellä lukee jotain siitä korkeudesta ja sen muuttumisesta. Eräskin varmaan 20cm korotettu LJ on katsastettu vuodesta toiseen otteessa merkintä "alustasarja"

Sitä kun ei se katsastusmies tiedä miltäpuolen ne latit on alunperin olleet, kun muistaa kaikki muutoshommat vaan tehdä huolella, ja jälki on siistimpää kuin tehtaan jäljiltä.

Lähetetty: Su Loka 21, 2007 3:37 am
Kirjoittaja Juha_
Aivan, tuo yllä oleva on ihan totta.. Renkaat kun vielä sais otteeseen jollain ilveellä.. Pitää keksiä joku hyvä syy tästä äkkiä :)

Lähetetty: Pe Marras 16, 2007 10:18 pm
Kirjoittaja Gravehill
Tulipa tänään käytyä tarjoomas konttorilla tota mörkö hojoo, ja helppoa oli soan leimaus. 70 milliä saatiin mitattua korotusta, mutta kilvet jäi saamatta kun takajarruis oli 34% eroa. :evil:

Lähetetty: Su Marras 18, 2007 6:59 pm
Kirjoittaja jonetzu
:twisted:
No mutta nyt on taasen kysyttävä viisaimmilta.

Eli. Toi vakiorenkailla mitattu lastauskorkeuson tuon kuvan mukaan 750mm. Mutta mitenkäs mä nyt saan sitten selville, että mitäs se lastauskorkeus on, kun mulla on alla noi 33x12.5x15 mutikat.

Sitten toinen kysymys.
Mites pitkät nailonin palat te olette laittaneet tuonne korin väliin?
Kärsiikö sinne tehdä 60mm palat, että ei mene sen korotus rajan yli.

Kiitos vastanneille

T:J

Lähetetty: Su Marras 18, 2007 7:05 pm
Kirjoittaja pemaripoju
205r16 ja 33" renkaan korkeus ero on 90mm jotenka korotusta on tullut 45mm ja 750+45=795.

Lähetetty: Su Marras 18, 2007 8:00 pm
Kirjoittaja Mastorontti
Jollapaku kirjoitti:Tulipa tänään käytyä tarjoomas konttorilla tota mörkö hojoo, ja helppoa oli soan leimaus. 70 milliä saatiin mitattua korotusta, mutta kilvet jäi saamatta kun takajarruis oli 34% eroa. :evil:
Käytin kesällä oman hj60 (-86 400tkm) konttorilla. En ollut uskoa silmiä jarrutesterissä. Etupää 0% heittoa, takajarrut 0% ja käsijarru 3%

Lähetetty: Ma Maalis 24, 2008 8:39 pm
Kirjoittaja ventora
pystyiskö joku lähettämään sähköpostiin paperit hj alkuperäisistä mitoista millä olette leimalla todistanut korkeudet, laiska27@hotmail.com 8) tattista vaan

Lähetetty: Ma Maalis 24, 2008 10:00 pm
Kirjoittaja Gravehill
Eikö toi edellisellä sivulla oleva kelpaa? Sillä todistettavasti on kilvet saatu. :wink: