Kuva Kuva

Hitsausmaski,automaattinen.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Tulipa mahtavasti mielipiteitä.Kiitoksia vinkeistä.Euromaski tuntui saavan ääniä ja minä kun olisin niin mielelläni ostanut 79e automaatin.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
BJ40
Viestit: 184
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 2:39 pm
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja BJ40 »

Kyllä tuo Euromaski munkin äänen saa jos ei jostain tosihalvalla hyvää automaattia saa, tosin halvatun kallis tuo euromaski mielestäni on nykyään. Niin ja jos tulee hitsattua enemmän ja isommilla virroilla niin silloin päässä ei ole Euromaski, naama ei siitä tykkää.

Kun uusinta taannoin hajonneen Euron tilalle tuli ajankohtaiseksi, ja kun sain hommattua tuon Kempin Betan 100Eur:lla niin valinta oli helppo.

Kaikenlaisilla automaattimaskeilla on tullut räittyä ja tuo beta on kyllä yksi parhaimmista kokeilemistani. Toiminut jees myös viileissä olesuhteissa (+5°C ja enemmän), nuo kylmät olosuhteet täytyy vielä testailla.
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, Hj-60 -85, CJ-5 -68
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

BJ40 kirjoitti:Kyllä tuo Euromaski munkin äänen saa jos ei jostain tosihalvalla hyvää automaattia saa, tosin halvatun kallis tuo euromaski mielestäni on nykyään. Niin ja jos tulee hitsattua enemmän ja isommilla virroilla niin silloin päässä ei ole Euromaski, naama ei siitä tykkää.

Kun uusinta taannoin hajonneen Euron tilalle tuli ajankohtaiseksi, ja kun sain hommattua tuon Kempin Betan 100Eur:lla niin valinta oli helppo.

Kaikenlaisilla automaattimaskeilla on tullut räittyä ja tuo beta on kyllä yksi parhaimmista kokeilemistani. Toiminut jees myös viileissä olesuhteissa (+5°C ja enemmän), nuo kylmät olosuhteet täytyy vielä testailla.
ei mulla vaan vedä nassu punaseks vaikka päivittäin töissä poltan kuumakaaren alueella???
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Tämä Beta on siis automaatti,vai.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Jatketaanpas euromaskin ylistystä. Mun mielestä tod. kätevä peli ja ihan siedettävän hintanen.

Sen oon kyllä kans huomannu minkä joku muukin, että pitkään isolla virralla turatessa tuntuu naamassa mitä on tullut tehtyä.

Taitaa tuo vaaleampi säteilysuoja päästää sen verran läpi mutta kyllä siihen saa hitsata ennen kuin tuntuu.
Silmät ei oo ollu sen jälkeen kipeenä kun hoksasi ola kattomatta vaaleemman pleksin läpi valokaarta.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Itsellä ollut jo useamman vuoden Esabin automaattimaski ilman minkäänlaisia toimintaongelmia, enkä vaihtaisi pois. Etenkin puikolla hitsatessa jää toinenkin käsi vapaaksi kun ei tarvitse tummaa lasia heilutella jatkuvasti ylösalas.

Tosin olen kyllä pohtinut jos uslkataisi purkaa tuota sen verran että laittaisi sinne kytkimen väliin, joka estää ruudun tummenemisen, helpottaisi juuri rälläköimistä varsin paljon.

Halpahan tuo automaattimaski ei ollut, vaikka puoleen hintaan sen sainkin.

Yksi hyvä kikka jonka keksin (tuskin ensimmäisenä maailmassa) on ottaa halogeenilamppu apuvaloksi hitsauskohteen lähelle, vanhankin mallin maskilla näkee huomattavasti paremmin mistä aloittaa.

Pisteitä euromaskille täältäkin, hyvä sekin on. Etenkin kun pitää rälläköidä paljon samalla kun hitsaa. Pitäisi hommata.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Minullakin on (tai oli) esabin automaattimaski, se on minusta (tai automaattimaski yleensä) käyttömukavuudeltaan varmasti kaikkein paras juuri tuon JF:n mainitseman ominaisuuden takia, ei tarvitse remputtaa sitä tummaa lasia ylös ja alas juuri silloin kun tarvitsisi eniten molempia käsiä. Ensimmäisen kerran kun sitä käytti, tajusi ettei ole aikaisemmin edes nähnyt mitä tekee.

Mutta ei niin hyvää, ettei jotain huonoakin. Käyttöikä noilla tahtoo jäädä aika lyhyeksi, minulla kesti kolme vuotta. Ainakin noissa esabeissa on maahantuojan mukaan akku, joka on valettu näytön sisään, siis valokennojen lisäksi. Jos maskia säilyttää pitkiä aikoja käyttämättä normaalissa hyvässä tallivalaistuksessa, maski on kokoajan tummana, mutta valon määrä ei kuitenkaan riitä pitämään akkua vireessä ja se menee pilalle aikaa myöten, eikä se ole vaihdettavissa. Heikko esitys, sanoisin. Esabin automaattimaski pitää siis varmaankin säilyttää pimeässä, virtakytkintä ei ole.

Pidän kuitenkin automaatimaskia käyttöominaisuuksiltaan ehdottomasti parhaana, minun versiossa oli vielä kytkin hiomista varten merkkiledillä ja tietysti tummusaste ja ragointiaika säädettävissä kumpaankin suuntaan. Kalliksi sen käyttäminen kyllä tulee jos joutuu aina kolmen vuoden välein ostamaan uuden. Yksi euromaskikin minulla on, mutta se ei minusta anna mitään oleellista etua perinteiseen luukkumaskiin nähden, jos ihan pelkästään hitsaustapahtumaa ja sen helppoutta ajatellaan.

Edit. Mainittakoon vielä, että tuon hinta on kai nykyään n. 400€.

Timop
TP
LaaLaa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 1:19 pm

Viesti Kirjoittaja LaaLaa »

Mahtaako kukaan automaattimaskilla joskus hitsanneena enään haluta hitsata esim euromaskilla? Itse olen euromaskilla joskus työkseni hitsannut ja onnistuuhan se mutta kun ensimmäisen automaatti yksikön ostin niin siitä ei ole enää paluuta takaisin kun pakon edessä.
Varsinkin autokäytössä ahtaissa paikoissa automaattimaski pesee wanhat 6-0 :lol:

Käytössä on esabin albatross kypärä auto shade kasetilla
Kuva
http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=10951

Hintaa ko. kasetila on 100e luokaa. ensimmäinen kesti n.3 vuotta mutta aurinkokenno simahti kun oli muutaman kuukauden käyttämättä pimeässä kaapissa. Meni onneksi hyvillä myyjäsuhteilla takuuseen. Nykyinen toimii moitteetta jo neljättä vuotta.

SUOSITTELEN :D
Vastaa Viestiin