Sivu 1/2

hj-60 kylmäkäynnistys

Lähetetty: Ti Tammi 16, 2007 9:04 pm
Kirjoittaja tarmo
On ruvennut tekemään kylmänä seuraavaa.. lähtee käyntiin -2 ihan ok mutta hetken (10s) käynyt tyhjää rupeaa röpeltämään ja putkesta tulee vaaleaa savua tuutin täydeltä. Ihan kuin kävisi vajaalla miehityksellä 4-5 pytyllä. Käynti tasaantuu n.1min. päästä.
Jos pakkasta enemmän kuin -7 ei meinaa startata sitten mitenkään..hehkut joskus mittasin ja vertailin uusiin ihan ok.

Asialla ei sinänsä ole kiire selvitä sillä hj majailee lämpöisessä tallissa siihen on tekeillä ISO-huolto mikä pitää tehdä aina 25-v välein :D

Lähetetty: Ti Tammi 16, 2007 9:13 pm
Kirjoittaja lepanoksa
miten venttiilivälykset?

Lähetetty: Ke Tammi 17, 2007 6:54 am
Kirjoittaja tarmo
Ei mitään hajuakaan,pitääkin tarkistaa

Lähetetty: Ke Tammi 17, 2007 5:34 pm
Kirjoittaja Ismo C.
Kaverilla oli samaa vikaa, loppujen lopuksi vian syyksi paljastui vanha polttoaineen suodatin. Itse olen aina syksyllä vaihtanut putsarin, sekä päästänyt vedet pois "kusikiposta" :wink:

Lähetetty: Ke Tammi 17, 2007 5:45 pm
Kirjoittaja lepanoksa
mulla oli samantapaisia oireita ja pakopuolen venttiileistä 4 kanto, ne sain säädettyä niin pikkusen parani..

Lähetetty: Ke Tammi 17, 2007 5:57 pm
Kirjoittaja Juha_
Tällä hetkellä sama onkelma kans, mutta ongelma johtuu luultavasti siitä samaisesta kun viime viikonloppuna tutkittiin auton laiskuutta ja kaikki keinuvivut ihan finaalissa, lämpimällä koneella kahdessa oli parhaillaan 4mm välys..

Lähetetty: To Tammi 18, 2007 7:13 am
Kirjoittaja tarmo
Sama täällä, laiska on totta tosiaan.
Ja öljyä menee niin että riittää.
No nyt on aikaa laittaa kerralla kaikki kuntoon,kun malttoi seisontaan jättää :)

Lähetetty: La Tammi 28, 2012 3:37 pm
Kirjoittaja mikkohen
Kaivettiin nyt vanha aihe ylös.

Eli ongelma kylmäkäynnistys. Polttoainesuodatin vaihettu, hehkut uudet, tehokas letkulämmitin (1500W) silti ei meinannu näin kesäkeleissä (-25) saada startattua. Pari tuntia oli roikassa ja ihan käsin tunnusteltuna lohko lämmin ja lumisulaa helposti venakopan päällä. Kymmenkunta kertaa piti sahata, ennen kuin lupaili käyntiin. Öljynpaineet ei ongelmana, kun nostaa heti.

Lämpötila-anturi on kaput, siis onko sillä vaikutusta hehkutus aikaan? Hehkuttanut ei siis kuin vähän aikaa.

Seuraavana olis vuorossa ilmeisesti suuttimien, pumpun ajoituksen ja venttiilien säätö?

Mitä muuta tuossa vois olla?

Sinällään pitäis saada pelittämään, kun tavallaan tuokin pirssi pitää nyt vihkiä kakkoskäyttöautoksi.

Auto siis HJ60 vm85 vapari.

Lähetetty: La Tammi 28, 2012 3:39 pm
Kirjoittaja JAWA
Vedenerotin ok?

Lähetetty: La Tammi 28, 2012 4:07 pm
Kirjoittaja hj60
Ilmavuoto tankin linjassa? Ens kerralla käsipumpulla ensin painetta linjaan, lähteekö paremmin?

Lähetetty: La Tammi 28, 2012 5:04 pm
Kirjoittaja Antsa
mikkohen kirjoitti:Kaivettiin nyt vanha aihe ylös.

Eli ongelma kylmäkäynnistys. Polttoainesuodatin vaihettu, hehkut uudet, tehokas letkulämmitin (1500W) silti ei meinannu näin kesäkeleissä (-25) saada startattua. Pari tuntia oli roikassa ja ihan käsin tunnusteltuna lohko lämmin ja lumisulaa helposti venakopan päällä. Kymmenkunta kertaa piti sahata, ennen kuin lupaili käyntiin. Öljynpaineet ei ongelmana, kun nostaa heti.

Lämpötila-anturi on kaput, siis onko sillä vaikutusta hehkutus aikaan? Hehkuttanut ei siis kuin vähän aikaa.

Seuraavana olis vuorossa ilmeisesti suuttimien, pumpun ajoituksen ja venttiilien säätö?

Mitä muuta tuossa vois olla?

Sinällään pitäis saada pelittämään, kun tavallaan tuokin pirssi pitää nyt vihkiä kakkoskäyttöautoksi.

Auto siis HJ60 vm85 vapari.
Totta hemmetissä sillä on merkitystä. Eli hommaa se ny ekaksi se uusi lämpötila-anturi kun tuo etukammio kone ei lähe käyntiin kesälläkään ilman hehkua...

Ei ne ajoitukset ym. pakkasesta muutu jos se vielä syksyllä kerran toimi.

Jos haluat varmistaa tuon hehkuhomman niin ota kaveri mukaan antamaan muutama sekuntti hehkua, tai jos 20 volttiset hehkut niin vaikka reilu kymmenenkin sekunttia suoraan akulta sinne hehkukiskolle. Ja heti perään starttia. Jos lähti käyntiin niin vika paikallistui.

Lähetetty: La Tammi 28, 2012 5:29 pm
Kirjoittaja pemaripoju
vetääkö edic pakkosyötön päälle startatessa? itsellä se ei toiminut, mutta oli perus syötöö sen verran kännetty että lähti kyllä aina käyntiin 1000w putkilämppärin päästä...

nyt kun siihen on asennettu toi 61 syöttöpumppu, missä on automaattipakkosyöttö, niin lähtee vie -25 aika nätisti käyntiin..

naapurin hj

Lähetetty: La Tammi 28, 2012 8:57 pm
Kirjoittaja qwert
joo, naapurin ukolla hj60 hehkut ei ole toiminu 2 vuoteen ja lähtee käyntiin aina -15 asti ilman lohkista ja kovemmallakin pakkasella, onko normaalia?

Re: naapurin hj

Lähetetty: La Tammi 28, 2012 9:08 pm
Kirjoittaja Antsa
qwert kirjoitti:joo, naapurin ukolla hj60 hehkut ei ole toiminu 2 vuoteen ja lähtee käyntiin aina -15 asti ilman lohkista ja kovemmallakin pakkasella, onko normaalia?
Jos se on tosiaan 60 eikä 61 niin väittäisin että se ei ole edes mahdollista.

Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 4:21 am
Kirjoittaja yölento
Tai ainakin mylly on jotain muuta kuin 2H. :roll: