Kuva Kuva

lämmöt ei nouse !? (hj61)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

fire
Viestit: 40
Liittynyt: La Loka 29, 2005 7:11 pm
Paikkakunta: alajärvi

Viesti Kirjoittaja fire »

plaanari kirjoitti:PAHVIA NOKALLE!

Voi nätä nykyajan nuoria?
pahvia on jo nokalla ! kennon kunnosta ei tietoa mutta saisi nuo koneenkin lämmöt nousta
plaanari
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 12:23 pm

Viesti Kirjoittaja plaanari »

Lukasin uudestaan ton ekan viestis. Ei mullakaan lämmöt nouse kesälläkään ekan viivan yli (paitsi ennen kuin termari aukee ekan kerran). Silleen kait kuuluukin olla? Eiks sulla ole repsikan perseen alla lisälämmitintä? No kylmä pirssi toi on jokatapauksessa yli 20 pakkasilla.
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

No kylmä pirssi toi on jokatapauksessa yli 20 pakkasilla.
no empähän tiiä omassani kyllä tarkenee.syyläri on kokonaan pahvilla peitetty ja visko on sökö (pyörii koko ajan ) niin lämpiää ihan hyvin ja tulee lämmintä kapiniin asti.eikös se niin ole että mitä isompi tuli palaa moottorissa niin sitä enemmän lämmintäkin :) omassa syöttöjä ja ahtoja nostettu
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

olen kans joskus miettiny että 60 voi olla lämpöisempi kun kuluttaahan ne noin 5l enempi ainetta, niin se ylimääränen palaa vaan lämmöksi!
plaanari
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 12:23 pm

Viesti Kirjoittaja plaanari »

Sillon kun termari aukee (ekan viivan kohalla), niin silloin ei kyllä auta vaikka ämpärillä heitettäis löylyä ja lehtipuhaltimella lykättäis lisää ilmaa ;) Taitaa noissa cruisereissa vain olla liian pieni lämppärinkenno.
Make-72
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 9:13 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Make-72 »

terve fire. satuitkos keittämään ton uuden termarin ja katsomaan missä lämpötilassa aukeaa ennen kuin laitoit paikoilleen? on tullut noita uusia termareita vastaan mitkä aukeaa liian aikaisin ja on joutunut ite säätämään aikean aukeamislämpötilan. käsinhän olet tietenkin kokeillut putket jolla huomaat onko anturivika.. itse en laittaisi yli 90 termaria koska kesällä pata käy sit tosi kuumana kun sitä oikein kiusataan. niin ja noita "sokeripaloja" ei sit laiteta enään ikinä koneeseen... jookosta.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

No kovin kylmiltä kuullostaa poikain 61:set. Mulla ei oo nokalla mitään renttuja ja ainakin tänään vielä nosti hyvin lämmöt ja sisälläkin tarkenee mukavasti. En nyt aivan sanoisi kylmäksi autoksi.
1987 LJ70
plaanari
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 12:23 pm

Viesti Kirjoittaja plaanari »

Harrastatko jollapaku avantouintia? Kyl toi cruiseri vaan kylmä on yli 20 pakkasilla. Meikämanne tarvii ainakin villapaidan.
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

Kuitataans tähän topikkiiin seuraavaa: eli

1) lähtötilanne juuri hankittu HJ61 vm. 1987 ja kylmä oli pakkasella. Lämpömittari nousi pitkässäkin ajossa vain ensimmäiselle viivalle. Kaihdin peitti jäähdyttimen.

2) erinäisten tutkimusten jälkeen päädyin hankkimaan uuden termostaatin marmoritiskiltä. Rekisteritunnuksella osanumero eikä vaihtoehdoista keskusteltu. Hinta 74 €.

3) saatuani termostaatin kätöseeni totesin sen olevan 88 asteinen. En koelämmittänyt sitä. Saatuani edeltäjän käsiini totesin uuden termostaatin olevan paikalleen sopivan, mutta erilaisen kuin edeltäjänsä. Asennuksessa ei ongelmia.

4) lopputulos: lämpömittari nousee nytkin hitaasti näillä keleillä, mutta vauhtiin päästyään kipuaa toiseen viivaan, ehkä hetkellisesti ylikin. Ohjaamossa lämpö riittää nyt ainakin normitalvivarusteissa. Asiaan vaikuttaa myös se, että puhaltimen 1&2 asento ovat toistaiseksi toimimattomia, ohjeita on siihenkin saatu jo.
Hojomies
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 9:26 pm

Viesti Kirjoittaja Hojomies »

No kyllä hoojiin kopissa pitäis lämpöä piisata! mä oon pitänyt ainaki pahvia siellä ihan syylärin edessä,lämpömittari ei paljon nouse mutta hytissä kyllä tarkenee vaikka t-paita päällä :D (ja olen helvetin viluinen ihmisriepu :shock: ) kuusykkönen tosin (mun mielestä) lämpiää hiukka hitaammin mitä vanha kuuskymppinen malmikasa 8) olisko lämppärin kenno tukossa,tai ilmaa järjestelmässä....? meinaan ei ne mittarit nouse kovin ylös kesälläkään.
offroad69
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2016 9:01 pm
Paikkakunta: sodankylä

Re: lämmöt ei nouse !? (hj61)

Viesti Kirjoittaja offroad69 »

1980 alun hj lämppärin kennot on isommilla putkistoilla kuin -80 loppupuolen ja hj61 tosi pienillä mistä johtuu että paluuvesi jäähdyttää moottorin ja tämän kertoi eräs jäähdytinkorjaamon asentaja jolla oli itellä ollu hj60 ja hj61 monta. Oli itelle vaihtanu kennoston isommilla putkilla niin oli hj61 alkanu nostaan lämmöt hyvin ja piti tyhjäkäynnilläki
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Re: lämmöt ei nouse !? (hj61)

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Toimiikohan lämmityksen säätö, en tarkoita sitä kraanaa, vaan ilman ohjausta kennolle, tai ohi, on saman vivun kans toimivia. Epäilen että tulee lämmittimestä rakaa ilmaa ohi kennon. Jos mittari ei nouse, saattaa olla hapettumaa anturin ja johdon välillä. Tulee kättäpolttavan kuumaa, kunhan asiat kunnossa. Näin talvella kulutus
12l luokkaa.
Vastaa Viestiin