Kuva Kuva

HDj:n Osto aikeissa.. Kysymys! ..ja toinenkin

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

puuhapete75
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 3:59 pm

HDj:n Osto aikeissa.. Kysymys! ..ja toinenkin

Viesti Kirjoittaja puuhapete75 »

Eli kaks mahdollista hdj-80:sta ois jo tiedossa..
-vm92 420tkm ajettu ja -93 570tkm ajettu.
Mitä "heikkoja" paikkoja niistä kannattaa tarkasttaa ja mitkä ne on?
Oisko muilla kokemuksia?

Kävin sit ajelee ton 92:sen ja peli tuntu muuten hyvältä mut voimansiirrossa oli aika välykset :shock:
Paljonko maksaa semmosen kunnostaminen :?:
Viimeksi muokannut puuhapete75, La Helmi 03, 2007 11:18 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Slck#190
anttir
Viestit: 106
Liittynyt: La Loka 30, 2004 8:37 pm
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttir »

No, itse etsin omaani toista vuotta, mutta rima oli aika korkeella. Kävin ehkä puolta tusinaa ajamassa. Halusin alunperin automaatin, ilmastoinnin, ei ruosteongelmia, ei voimansiirto-ongelmia, taka-takapenkit ja mielellään lukot. Ruosteita oli kuitenkin melkein kaikissa, ja lopulta tingin voimansiirrosta ja lukoista.

Etuakseli on noin paljon ajetussa joko tehty tai täytyy tehdä. Itse laskin siihen menevän ~2k€ ja tarjosin autosta sen mukaan. Se, onko väljää vain etuakselissa, selvinnee tässä muutaman kuukauden kuluessa, joissakin väljää pääsee kuulemma tulemaan myös laatikoiden väliin.

Kiertokangen laakerit kannattaa tietty vaihtaa jollei ole aivan varma siitä että ne on jo vaihdettu.

Minä olen allerginen ruosteelle, ja käytännössä kaikissa noissa sitä kyllä jo on, toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Herkiten tuntui olevan takaikkunoiden puitteissa, takaluukussa, keulan alla.

Olen tyytyväinen siihen että kävin ajamassa montaa ehdokasta, alkoi tulla tuntumaa siihen miltä hyvä Hodari tuntuu. Tosin tässä omassa on kyllä ohjauksessa sen verran väljää ettei ajettavuus 12,5" leveillä renkailla ole lähelläkään parasta päätä, mutta minä henk.koht. mielummin hoidan mekaniikkaa kuin ruosteisia peltejä.

Yleisilmeestä voi aika hyvin arvioida sitä, miten autoa on pidetty. Ja mitä paremmin on pidetty, sitä vähemmän tulee ylläeritä. Tosin näin itse tapauksen, jossa autokauppias sai meikattua surkean oloisen ja mekaanisesti hataran hodarin melkoisen siistin oloiseksi yksilöksi... Koeajoin "ennen" ja "jälkeen", vaikkei minulle paljastettu että kyseessä oli itse asiassa sama auto. Hoksasin vasta jälkeenpäin. Eri liike, sama omistaja. Jobbareiden hommiin kannattaa suhtautua varauksella!
Antti R.
SLCK #2
Vastaa Viestiin