Kuva Kuva

Läjän syötöt

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Lcruiser
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 1:34 pm
Paikkakunta: pyhäjoki

Läjän syötöt

Viesti Kirjoittaja Lcruiser »

Missä on läjän pumpussa se ruuvi mistä syöttöjä lisätään ja kummalle päin sitä ruuvataan ja kuinka paljon uskaltaa mennä ruuvaileen. :?:
antti autoilija
Samick
Viestit: 94
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 12:01 am
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja Samick »

Tuota kirjoita tonne ylös missä lukee haku!(Huom. ei ole tarkoitus vinoilla)

Laita sinne vaikka hakusanaksi syöttö niin sieltä löytyy ainakin niitä aiheita mitä on täällä aiheesta keskusteltu.

Itse en osaa tuohon syöttökysymykseen vastata.
Lcruiser
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 1:34 pm
Paikkakunta: pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja Lcruiser »

Eipä löytynyt läjän pumpusta tietoa tai sitten en osannut oikein kattoa :?
Eikö kukaan oo ruuvannu läjän pumppua :?: :?: :?:
antti autoilija
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Lcruiser
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 1:34 pm
Paikkakunta: pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja Lcruiser »

Kiitokset Reprolle eikait sitä tuon paremmin voi neuvoa tuota syöttöjen ruuvailua :D :D .Oon tuossa värkänny läjään carretin gt 17 turbon ja laittanut coolerin kone rempan yhteydessä , paljonkohan tuohon uskaltaa ahtoja laittaa että vielä paikat pysyy kunnossa. :?:
antti autoilija
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

No sehän riippuu ihan pakopaineista paljonko ne sillä kombinaatiolla lienee?

Paljon ahtopainetta on yleensä myös paljon pakopainetta = paljon lämpöenergiaa sylinterissä joka voi sulattaa myös männät pakoventtiilien lisäksi, siis jos OIKEIN huonosti käy. :D

Mutta vitustako näitä tietää ilman mittareita, ei muuta kuin pakosarjaan ennen turboa mittarille liitäntä ja ihmettelemään. Ja tietty ahtopaineelle oma mittari myös.

Jos meinasit alkuperäiseen sarjaan tehdä sovitteen uudelle turbolle niin siihenhän on tosi kätsä tehdä se liitäntä. :wink:
Lcruiser
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 1:34 pm
Paikkakunta: pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja Lcruiser »

Millainen mittari mittaa pakopaineita käykö samanlainen ku ahtopaineille ja letkun pitäis varmaan kestää kuumuutta :?:
antti autoilija
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Käyhän siihen ihan normi painemittari, liitokselta vaikka pätkä kupariputkea kiepille jossa kaasut hivenen jäähtyy ja siitä letkulla mittarille.

Tai jos ei rahasta ole kiinni niin hydrauliliikkeestä teräspunosletkua silikoni sisuksella, MUISTAAKSENI se kesti dieselien pakolämpötilat mutta myyjät muistaa paremmin.

Pakokaasunläpömittarikin on kätevä syötön/ahdon säätöhommissa, mutta sillä on sitten hintaakin muutaman satasen.

Eikä sitä pakopainemittaria tarvitse siinä ikuisesti pitää, säädön ajan ajelet ja tarkkailet miten ne käyttäytyy ja kun tuntuu hyvältä niin mittari irti ja tulppaat reiän sopivalle sokeointi tulpalla.
plaanari
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 12:23 pm

Viesti Kirjoittaja plaanari »

Toi pakopaine on ihan humpuukia! 95% Männän sulamisista johtuu joko väärästä ruiskutusajoituksesta tai suuttimen "kusemisesta". Syöttöä lisättäessä ruiskutusaika kasvaa, tällöin on pidettävä huolta ettei ajoitus ole liian aikasella. Tällöin sylinteripaine ja lämmöt kasvaa tuhoisin seurauksin.
Vastaa Viestiin