Kuva Kuva

ohjaustehostin kiljuu pakkasella

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

mettämiäs
Viestit: 9
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 6:41 pm
Paikkakunta: Rauma

ohjaustehostin kiljuu pakkasella

Viesti Kirjoittaja mettämiäs »

onko kellään vastaavaa vikaa,auto on LJ-70 ja huuto alkaa kun pakkasta on enemmän kun viisi astetta.ääni on tosi ikävä, rattiin tuntuu kauhea tärinä.öljyt vaihdoin sinne,ei muuttunut mikskään
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja werzu »

Aiheesta on kirjoiteltu aikasemminkin ja kyseisestä asiasta ei taida päästä irti kun odottelemalla juhannusta.Pitää tossa mun töissäkin käyttämässä vm99 hiasessakin se ääntä tosin ei yhtä kovaa eikä niin kauan.Luultavasti asiaan vaikuttaa se että pumpu on jo mun HJ:ssä enempi kulunut eli imu huonompi ja tulee kavitointia.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Siellä säiliössä on vissiin joku suodatin joka on hieman tukkeentunut. Sitten tehostin ei saa öljyä ja siitä ääni. Näin sitä viime talvena pääteltiin.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Täyssynteettisillä öljyillä siirtyi pakkasraja selvästi eteenpäin ex-LJ:ssä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

onko kukaan kurkannu sinne säiliöön ja kattonu sitä suodatinta, huomenna minä ainakin räjäytän sen pöntön lattialle ja katon mitä se on syöny, tympäsee jo se urina ja volina... :twisted:
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

oon kans tänätalvena kinastellu ohjaustehostimen kans ja kokeilin poistaa sen suodattimen sieltä säiliöstä mutta ei auttanu! kyselin toyotalta sitä power steerin fluid drexxon 4 öljyä mutta ei ollu! niinpä ostin toyotan atf3 ja ajattelin kokeilla sitä vaikka ei se varmaankaan auta!
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Joka talvi sama ilmiö . ja joka kerta olen kehottanut teitä lisäämään polttoöljyä sinne ohj.tehostajan oljyn sekaan . laittakaa 1-2 desiä löpöä sekaan , niin johan kiljuminen lakkaa. aikanaan ennen synteettisiä öljyjä metsäkoneiden hydrauliöljyn sekaan kaadettiin löpöä, että saatiin viskositeettia alemmas. näin yksinkertaista. vuonna -90 kun ostin uuden vw taron sen ohj.tehostaja huusi uutena kovassa pakkasessa. eikä varmasti mikään säiliön suodatin vielä siinävaiheessa ollut tukossa !
se nyt vaan kuuluu huutaa ja kiljua .luultavasti japanissa ei ole ollut kovia pakkasia kun pumppua on suunniteltu.
t.jp :D
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja werzu »

Kaverin autossa se suodatin on just puhistettu ja huuto se vain jatkuu.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Mulla ainakaan ei huutele ko ihan alussa, kylmänä. Ku laittaa aamulla pakkasilla auton käyntiin ja jakis vapaalla vaihde päälle, ja sen jälkeen vasta käy vaihtamassa kamppeet, niin viiden minuutin tyhjäkäynnin aikana öljyt lämpenee sen verran ettei enää huuda. Laatikotki ehtii lämmetä niin että keppi liikkuu kevyesti (mineraaliöljyt päälaatikossa).

Tehostimessa on nykyään nesteen atf-x:ää.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
pumo
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2006 8:10 am
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja pumo »

omassa BJssä HJn tehostimen pumppu ja huutelee kovimmilla pakkasilla alle -20, ruikkasi vähän öljyäkin yli.
kyseessä ilmeisesti tuon suodattimen tukkeutuminen tai kenties jäähilettä jos öljyssä on vettä seassa ?
mettämiäs
Viestit: 9
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 6:41 pm
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja mettämiäs »

kiitoksia neuvoista,vaihdoin synteettiset aateeäffät pirssiin ja ääni on poissa
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

Siirrytäänpäs tutkimaan seuraavaa häiritsevää vikaa :roll:

Sanotaan ensimmäisen, että olen vaihtanut öljyt silloin kun auton ostin eli 4kk sitten
Ilmeisesti edellisen omistajan toimesta oli tehostimen paluulinjaan syylärin eteen laitettu öljynlauhdutin ja paine puolen letku uusittu, jotka nousivat reilusti ylemmäs kuin säiliö. mm. paine puolenputki menee moottorin päältä tulipeltiä hipoen ja lauhutin oli melkeinpä niin ylhäällä kuin vain voi. Oisko mahdollista, että se kurlaa nyt sitten ilmaa putkissa, koska ovat ylempänä säiliötä.
Poistin tuon lauhduttimen ja korvasin sopivalla kupariputkella, jonka laitoin sitten niin alas kuin voi.
Eilen vilkaisin säiliöön ja öljyt oli hieman niinkuin vaahtoutuneet..
Niin ja tuntuu kuin tehostus häviäisi hetkellisesti.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Hihna riittävän tiukalla?
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Omassa bertassa ei ole tuo tehostin jurnutellu,mutta...
Sanotaan ensimmäisen, että olen vaihtanut öljyt silloin kun auton ostin eli 4kk sitten
Ilmeisesti edellisen omistajan toimesta oli tehostimen paluulinjaan syylärin eteen laitettu öljynlauhdutin ja paine puolen letku uusittu, jotka nousivat reilusti ylemmäs kuin säiliö. mm. paine puolenputki menee moottorin päältä tulipeltiä hipoen ja lauhutin oli melkeinpä niin ylhäällä kuin vain voi. Oisko mahdollista, että se kurlaa nyt sitten ilmaa putkissa, koska ovat ylempänä säiliötä.
Poistin tuon lauhduttimen ja korvasin sopivalla kupariputkella, jonka laitoin sitten niin alas kuin voi.
Eilen vilkaisin säiliöön ja öljyt oli hieman niinkuin vaahtoutuneet..
Niin ja tuntuu kuin tehostus häviäisi hetkellisesti.
Vastaavaa ilmenee silloin tällöin, yleensä siitä pääsee eroon kääntelemällä ohjausta "rajasta,rajaan" vähän tyhjäkäyntiä kovemmilla kierroksilla muutaman kerran.

Löpöä en laittaisi sinne ölpän sekaan,vaan mielummin ne synteettiset ja vaikka kuinka kalliit öljyt(menee se n.litra).
Tosin itellä taitaa olla ihan perus hydrauli 32 :set.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Omasta hävis kiljuminen kun vaihdoin öljyt synteettisiksi ja ilmasin koko systeemin Toyotan ohjeiden mukaan.
#428
Vastaa Viestiin