Sivu 1/2

ohjaustehostin kiljuu pakkasella

Lähetetty: La Helmi 24, 2007 4:50 pm
Kirjoittaja mettämiäs
onko kellään vastaavaa vikaa,auto on LJ-70 ja huuto alkaa kun pakkasta on enemmän kun viisi astetta.ääni on tosi ikävä, rattiin tuntuu kauhea tärinä.öljyt vaihdoin sinne,ei muuttunut mikskään

Ohjaustehostin

Lähetetty: La Helmi 24, 2007 6:10 pm
Kirjoittaja werzu
Aiheesta on kirjoiteltu aikasemminkin ja kyseisestä asiasta ei taida päästä irti kun odottelemalla juhannusta.Pitää tossa mun töissäkin käyttämässä vm99 hiasessakin se ääntä tosin ei yhtä kovaa eikä niin kauan.Luultavasti asiaan vaikuttaa se että pumpu on jo mun HJ:ssä enempi kulunut eli imu huonompi ja tulee kavitointia.

Lähetetty: La Helmi 24, 2007 9:37 pm
Kirjoittaja Jussi
Siellä säiliössä on vissiin joku suodatin joka on hieman tukkeentunut. Sitten tehostin ei saa öljyä ja siitä ääni. Näin sitä viime talvena pääteltiin.

Lähetetty: La Helmi 24, 2007 9:55 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Täyssynteettisillä öljyillä siirtyi pakkasraja selvästi eteenpäin ex-LJ:ssä.

Lähetetty: La Helmi 24, 2007 10:02 pm
Kirjoittaja lepanoksa
onko kukaan kurkannu sinne säiliöön ja kattonu sitä suodatinta, huomenna minä ainakin räjäytän sen pöntön lattialle ja katon mitä se on syöny, tympäsee jo se urina ja volina... :twisted:

Lähetetty: La Helmi 24, 2007 10:05 pm
Kirjoittaja pemaripoju
oon kans tänätalvena kinastellu ohjaustehostimen kans ja kokeilin poistaa sen suodattimen sieltä säiliöstä mutta ei auttanu! kyselin toyotalta sitä power steerin fluid drexxon 4 öljyä mutta ei ollu! niinpä ostin toyotan atf3 ja ajattelin kokeilla sitä vaikka ei se varmaankaan auta!

Lähetetty: Su Helmi 25, 2007 9:43 am
Kirjoittaja jpesala
Joka talvi sama ilmiö . ja joka kerta olen kehottanut teitä lisäämään polttoöljyä sinne ohj.tehostajan oljyn sekaan . laittakaa 1-2 desiä löpöä sekaan , niin johan kiljuminen lakkaa. aikanaan ennen synteettisiä öljyjä metsäkoneiden hydrauliöljyn sekaan kaadettiin löpöä, että saatiin viskositeettia alemmas. näin yksinkertaista. vuonna -90 kun ostin uuden vw taron sen ohj.tehostaja huusi uutena kovassa pakkasessa. eikä varmasti mikään säiliön suodatin vielä siinävaiheessa ollut tukossa !
se nyt vaan kuuluu huutaa ja kiljua .luultavasti japanissa ei ole ollut kovia pakkasia kun pumppua on suunniteltu.
t.jp :D

Ohjaustehostin

Lähetetty: Su Helmi 25, 2007 12:59 pm
Kirjoittaja werzu
Kaverin autossa se suodatin on just puhistettu ja huuto se vain jatkuu.

Lähetetty: Su Helmi 25, 2007 3:10 pm
Kirjoittaja hj60
Mulla ainakaan ei huutele ko ihan alussa, kylmänä. Ku laittaa aamulla pakkasilla auton käyntiin ja jakis vapaalla vaihde päälle, ja sen jälkeen vasta käy vaihtamassa kamppeet, niin viiden minuutin tyhjäkäynnin aikana öljyt lämpenee sen verran ettei enää huuda. Laatikotki ehtii lämmetä niin että keppi liikkuu kevyesti (mineraaliöljyt päälaatikossa).

Tehostimessa on nykyään nesteen atf-x:ää.

Lähetetty: Ma Helmi 26, 2007 10:24 am
Kirjoittaja pumo
omassa BJssä HJn tehostimen pumppu ja huutelee kovimmilla pakkasilla alle -20, ruikkasi vähän öljyäkin yli.
kyseessä ilmeisesti tuon suodattimen tukkeutuminen tai kenties jäähilettä jos öljyssä on vettä seassa ?

Lähetetty: La Maalis 10, 2007 8:24 pm
Kirjoittaja mettämiäs
kiitoksia neuvoista,vaihdoin synteettiset aateeäffät pirssiin ja ääni on poissa

Lähetetty: Ti Tammi 19, 2010 7:27 pm
Kirjoittaja Jason
Siirrytäänpäs tutkimaan seuraavaa häiritsevää vikaa :roll:

Sanotaan ensimmäisen, että olen vaihtanut öljyt silloin kun auton ostin eli 4kk sitten
Ilmeisesti edellisen omistajan toimesta oli tehostimen paluulinjaan syylärin eteen laitettu öljynlauhdutin ja paine puolen letku uusittu, jotka nousivat reilusti ylemmäs kuin säiliö. mm. paine puolenputki menee moottorin päältä tulipeltiä hipoen ja lauhutin oli melkeinpä niin ylhäällä kuin vain voi. Oisko mahdollista, että se kurlaa nyt sitten ilmaa putkissa, koska ovat ylempänä säiliötä.
Poistin tuon lauhduttimen ja korvasin sopivalla kupariputkella, jonka laitoin sitten niin alas kuin voi.
Eilen vilkaisin säiliöön ja öljyt oli hieman niinkuin vaahtoutuneet..
Niin ja tuntuu kuin tehostus häviäisi hetkellisesti.

Lähetetty: Ti Tammi 19, 2010 7:39 pm
Kirjoittaja r2ree
Hihna riittävän tiukalla?

Lähetetty: Ti Tammi 19, 2010 8:40 pm
Kirjoittaja Antsa
Omassa bertassa ei ole tuo tehostin jurnutellu,mutta...
Sanotaan ensimmäisen, että olen vaihtanut öljyt silloin kun auton ostin eli 4kk sitten
Ilmeisesti edellisen omistajan toimesta oli tehostimen paluulinjaan syylärin eteen laitettu öljynlauhdutin ja paine puolen letku uusittu, jotka nousivat reilusti ylemmäs kuin säiliö. mm. paine puolenputki menee moottorin päältä tulipeltiä hipoen ja lauhutin oli melkeinpä niin ylhäällä kuin vain voi. Oisko mahdollista, että se kurlaa nyt sitten ilmaa putkissa, koska ovat ylempänä säiliötä.
Poistin tuon lauhduttimen ja korvasin sopivalla kupariputkella, jonka laitoin sitten niin alas kuin voi.
Eilen vilkaisin säiliöön ja öljyt oli hieman niinkuin vaahtoutuneet..
Niin ja tuntuu kuin tehostus häviäisi hetkellisesti.
Vastaavaa ilmenee silloin tällöin, yleensä siitä pääsee eroon kääntelemällä ohjausta "rajasta,rajaan" vähän tyhjäkäyntiä kovemmilla kierroksilla muutaman kerran.

Löpöä en laittaisi sinne ölpän sekaan,vaan mielummin ne synteettiset ja vaikka kuinka kalliit öljyt(menee se n.litra).
Tosin itellä taitaa olla ihan perus hydrauli 32 :set.

Lähetetty: Ke Tammi 20, 2010 3:01 pm
Kirjoittaja Hessu
Omasta hävis kiljuminen kun vaihdoin öljyt synteettisiksi ja ilmasin koko systeemin Toyotan ohjeiden mukaan.