Kuva Kuva

Vaihteisto öljyvuoto

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Vaihteisto öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja pluto »

HJ61:n voitelee pohjaansa kardaanin ulostulon kohdalta vaihtelaatikon öljyllä, elikkä stefa vuotaa.
Millanen on vaihtaa ,onnistuuko alla makoilemalla, onko siellä pelkkä stefa laakerin kanssa vai jokin"rymppiholkki" :oops:
Merkkaa sen verran paljon tota reviiriään että joutuu kohtapuolin tekemään jotain.
Löysää ei tunnu käsi kopelolla mutta kannattaakohan uusia myös laakeri :oops:
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Muuistaakseni
-Kardaani pois
-kardaanin laippa pois
-Stefa pois
-Uus stefa tilalle

helppo nakki
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

voiko kiristää!

Viesti Kirjoittaja pluto »

Olin hj alla taas pitkästä aikaa makoilemassa ja kattelin takakardaaninstefan(jakolaatikossa) öljyvuotoa ja nytkyttelin murroksenlaipasta> tuntuu joltinen välys elikkä pelkkä stefanvaihto ei taida riittää.
Millainen laakeri sieltä löytyy eli onko kartiorulla jonka voi kiristää vai mikä ja onnistuuko ihan vaan laippa avaalla ja poistamalla? :lol:
Vielä jokupäivä sen korjaan kunhan.... :D
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kartiorulla siellä on, kirraus menee seuraavasti:

Kardaani ja laippa pois. 6 pultilla laakeripesä irti. Ulosvetäjällä laakerin ulkokooli pois. Simmilevyä alle. Ulkokooli takasin. Kasaus.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Laakeri

Viesti Kirjoittaja werzu »

Kireyteen voi vaikuttaa myös jättämällä paperitiivisteen pois sen laakeripesälaipan välistä.Tosin kannatta katsoa onko laakeri kulunut ja ettei mene liian tiukaksi kun poistaa sen tiivisteen.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Kunhan toimeen tartutaan....

Viesti Kirjoittaja pluto »

No ni, nyt siellä on uusi laakeri ja stefa, toivotaan pitkää ikää.
Rupes tulee öljyä laittaessa sen verta kiire uusiin rientoihin että tuli vasta myöhemmin mieleen että missähän on jakiksen ja laatikon huohottimet, oli meinaan vanha stefa siinä määrin huulet ulospäin että jonniinmoista paine propleemia on.
:shock:
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Mistä nuo laakerit ja stefat kannattaa käydä? Vaihtuko ihan jakista purkamatta?
Ite kanssa huomasin jakseen öljyjä vaihtaessa, jotta ei pysy uudet öljyt sisällä pitkään, ja laakeritkin antaa kunnon klapit...
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

sanoisin että tamgears sieltä lähettävät postiennakolla myös yksityisille, ja voi netistä kattoo hinnat ja tilata
Vastaa Viestiin