Kuva Kuva

Kampiakselin täyttöhitsaus..

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

eemeliini
Viestit: 5
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 2:32 pm
Paikkakunta: Joroinen

Kampiakselin täyttöhitsaus..

Viesti Kirjoittaja eemeliini »

Eli onko kellään kokemuksia kampiakselin täyttöhitsauksesta? Itsellä BJ75 kampiakselin yksi kaula paskana.. Sanoivat ainakin Teho-Dieselissä, että tulee hyvä ja kestävä.
H&K
Viestit: 101
Liittynyt: To Loka 27, 2005 7:58 pm
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja H&K »

Diesel- värkkien akseleista ei ole tietoa mutta vastaisku bensiinimoottorista on omakohtaisia kokemuksia.

Joskus 15v sitten hitsattiin sarja kupla-volsun akseleita. Niissä kasvatettiin iskunpituutta (69mm->76mm) ja kyllä ne ainakin kesti, yksikään akseli ei ole tietääkseni pettänyt. Kovimmasta motista on otettu yli 200 hepan tehoja ja ajettu vartimaili 12 sekuntiin.

Homma tehtiin ihan normaalilla OK48 puikolla. Hitsaustekniikan asiantuntijan mukaan akselia ei olisi tarvinnut esilämmitellä mutta me lämmiteltiin varmuuden vuoksi kosaanilla n.½ tuntia suurella etäisyydellä, niin kauan että sulki kiehui akselissa. Hitsattin ihan normaaleita palkoja kaulan päälle kahteen kerrokseen, annettin tosin hieman jäähtyä kerrosten välillä.

Mulla ei ole valitettavasti yhtään kuvaa projektista, ja näitä iskupidennettyjä akseleitakaan ei ole yhtään jäljellä. :(
JuMin
Viestit: 46
Liittynyt: To Loka 26, 2006 3:24 pm
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja JuMin »

Kaulojen / korjatun kaulan uudelleen karkaisu kyllä kannattaas viä tehä sitte hitsauksen ja hionnan jälkeen. Täällä meilläpäin onnistuu Vaasas Bodycoatilla vai mikä se oli, tuo karkaasu. Koko aksulan hinta tais olla luookkaa 100 eemeliä. Huokosio ei sitte saa jäädä kyllä yhtäkään kaulalle hionnan jälkeen. Kyllä osaavassa koneistomossa tehty korjattu kaula kestää kauan.
J120 -07
Vastaa Viestiin