Kuva Kuva

HJ 60 Etuakseli

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

uus

HJ 60 Etuakseli

Viesti Kirjoittaja uus »

Ostin kivan perheauton , mut nyt valuttaa parkkipaikalle ohjauskuulan alle lätäkön. Mitkä tiivisteet vaihtoon, kuinka syvälle pitää kaivaa?

Tulevaisuus on vauvanistuin ja isot pallot alle :lol:
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Vetarin stefa on finaalissa.....Syy: loppuun kulunut pronssiholkki!!
Seuraus: peräöljyt valuvat kääntökuulaan aikaansaaden vaseliinin notkistumisen....
Mistä huomaa? Öljymössöpöperöä valuu minne sattuu....ja sotkee kaiken.Sekä vanteet että parkkipaikan.
Korjaaminen ei sinällään ole vaikeaa....
Vain uudet stefat ja holkit ja vaseliinit ja öljyt.
Napalukon purkamiseen vaaditaan muutama pikku "niksi"....
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
uus

Viesti Kirjoittaja uus »

Kiitti , nyt vielä olisin kiinnostunu missä se pronssiholkki on?
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Napalukosta mitattuna noin 15 cm päässä sisällepäin "katsottuna".
Eli sen laipan sisällä minkä holkin läpi murros tulee (holkki tukee murrosta) .Saman härpättimen ulkolaidalla sijaitsevat pyörän laakerit...
Pronssiholkin vaihto vaatii koko navan purkamista.
Positiivinen kehitys Suomen Toyotan varaosahinnoittelussa.Ko holkki maksaa nykyään 20e entisen 50een sijaan.....
Viimeksi muokannut PikkuF, Pe Huhti 01, 2005 10:34 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
uus

ea

Viesti Kirjoittaja uus »

Kiitos, nyt kalua käteen ja vääntämään.
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Mulla on semmonen onkelma etuakselin kanssa, jotta en saa irti kirveelläkään sitä ylempää kääntökuulan tappia. siis se, johon tulee raidepää kiinni. On annettu pillillä lämpöä ja hakattu lekalla, mutta istuvat lujassa kuin tatit. Alemmat löystyi, mutta aukenivat vain n. sentin verran. saakos tuota napaa mitenkään irti vetareineen päivineen purkamatta murrosta erikseen pois? (eipä taida irrota sittenkään)
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kääntökuulasta saa kyllä purettua kaikki sisuskalut pois ilman kuulan irotusta. Oothan ne kartioprikat kaivanu pois niistä kääntövarren pulteista?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

hj60 kirjoitti:Kääntökuulasta saa kyllä purettua kaikki sisuskalut pois ilman kuulan irotusta. Oothan ne kartioprikat kaivanu pois niistä kääntövarren pulteista?
jaa, niin mitkä? :P

Mites ne saa irti, jos ei moskakaan auta?
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Viipo kirjoitti:
hj60 kirjoitti:Kääntökuulasta saa kyllä purettua kaikki sisuskalut pois ilman kuulan irotusta. Oothan ne kartioprikat kaivanu pois niistä kääntövarren pulteista?
jaa, niin mitkä? :P

Mites ne saa irti, jos ei moskakaan auta?
antaa vähän vasaraa ja talttaa niin pitäs irrota.....
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

pidennysmutteri (tms, millä voi jatkaa kierretankoa) helpottavat irroitusta ja samalla pitävät jengat kunnossa.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jepu, jatkomutteri toimii, manuaali käskee messinki tankoa käyttäen naputella pultin päähän.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin